Dealer
Ardor Auctions
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Godziny otwarcia
Czynne od 10:00 do 18:00
expand_more
expand_less
- poniedziałek 10:00-18:00
- wtorek 10:00-18:00
- środa 10:00-18:00
- czwartek 10:00-18:00
- piątek 10:00-18:00
- sobota Zamknięte
- niedziela Zamknięte
Szczegóły
- Oferta od
- Kategoria
- Marka pojazdu
- Model pojazdu
-
Rok produkcji
1979
-
Przebieg
92 000 km
-
Pojemność skokowa
1 593 cm3
- Rodzaj paliwa
-
Moc
72 KM
- Skrzynia biegów
- Napęd
- Typ
-
Liczba drzwi
2
-
Liczba miejsc
5
- Kolor
- Metalik
- VAT marża
- Kraj pochodzenia
-
Pierwsza rejestracja
05/04/1979
- Zarejestrowany w Polsce
- Bezwypadkowy
- Stan
Opis
Samochód znajduje się w salonie samochodowym Ardor Auctions przy ul. Jagiellońskiej 65A. Po wcześniejszym umówieniu terminu istnieje możliwość wykonania jazdy próbnej oraz obejrzenia auta od spodu na podnośniku.
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego: kontakt(małpa)ardoracutions.pl
FORD TAUNUS 1.6 GL 1979
Numer nadwozia: GBBTUM52976
• Oryginalny lakier oraz tapicerka wnętrza
• Dostępna dokumentacja oraz historia serwisowa
• Auto w pełni sprawne, zarejestrowane i ubezpieczone
Dane techniczne:
Silnik: 1.6l, R4
Moc: 72 konie mechaniczne
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
Odczyt licznika: 92 000 kilometrów
Stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Poniżej przedstawiamy obszerny opis tego egzemplarza:
Obecnie Taunusy zarówno serii TC'76 jak i TC'80 nie należą do często spotykanych modeli wśród fanów dawnej motoryzacji. Głównym tego powodem jest brak egzemplarzy w dobrym stanie, nadających się do odnowienia. Warto się jednak zainteresować takim pojazdem jako ciekawą alternatywą wobec Mercedesów, BMW czy Volkswagenów, wszechobecnych na rynku aut z lat 70-tych. Zwłaszcza ten konkretny egzemplarz może zadowolić zarówno wielbicieli aut niemieckich, tych którym odpowiada design firmy Ghia jak i osoby zainteresowane klasykami "made in USA".
Zaprojektowane przez Toma Tjaarda nadwozie Taunusa odznacza się bowiem klasycznymi proporcjami, zaś zewnętrzne podobieństwo do pierwszej serii Mustanga Coupe trudno uznać za przypadkowe. W odróżnieniu od trafiających czasami na rynek youngtimerów innych pojazdow tej marki, nadwozie tego konkretnego Taunusa prezentuje się nadzwyczaj efektownie. Brak ognisk korozji, przy równoczesnym praktycznie braku stosowania zewnętrznych środków ochrony antykorozyjnej jest czymś co najbardziej zaskakuje. W przypadku tego konkretnego egzemplarza jest to zasługa zarówno niskiego przebiegu, przechowywania w garażu, bezwypadkowosci jak i regularnego serwisowania w ASO przez poprzedniego właściciela.
Ten właśnie Taunus ma jeszcze kilka innych "smaczków" o których należałoby wspomnieć.Oryginalne radio, z opcjonalnym magnetofon w 1979 roku oferowano za dodatkową opłatą. W tamtych czasach przyciski i pokrętła były tak duże, że nikt nie miał prawa narzekać na ich obsługę.Na wyróżnienie zasługuje także stylowa drewniana deska rozdzielcza w świetnym stanie. Były to lata gdy coraz częściej w samochodach średniej klasy dominowały plastiki.
Stan tapicerki, podsufitki, dywaników jak również wykladziny bagażnika można także ocenić na bardzo dobry. Jak wynika z informacji poprzedniego właściciela, był on niepalący.
Oczywiście część elementów tj. układ hamulcowy, układ wydechowy czy uszczelnienie silnika - z uwagi na upływ czasu - wymagało przeglądu i niezbędnej czasami renowacji ale dzięki dostępnym bez problemu częściom nie sprawiło to najmniejszej trudności. Auto posiada nowy rozrząd oraz wymienione na świeże wszystkie oleje i płyny eksploatacyjne.
Dla poprawienia estetyki został położony lakier proszkowy na elementach silnika tego pojazdu (tj. pokrywie, osłonach, mocowaniach silnika i osprzętu, misce olejowej). Przeglądowi - ale bez potrzeby renowacji - zostały także poddane alternator i rozrusznik.
Auto w swojej historii nie miało żadnego wypadku, co łatwo potwierdzić oceniając chociażby tylko z zewnątrz, perfekcyjny stan podłużnic, podłogi oraz progów. Nawet najsłabsze punkty Taunusa tj. rdzewiejące regularnie punkty mocowania lewarka zarówno w progach jak i podłodze, w tym konkretnym egzemplarzu są w bardzo dobrym stanie.
Auto jest pełnosprawne i wszystko działa w nim bez zarzutów. Samochód prowadzi się spokojnie i komfortowo oraz bez problemu może być wykorzystany jako klasyk do codziennego użytku.
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego: kontakt(małpa)ardoracutions.pl
FORD TAUNUS 1.6 GL 1979
Numer nadwozia: GBBTUM52976
• Oryginalny lakier oraz tapicerka wnętrza
• Dostępna dokumentacja oraz historia serwisowa
• Auto w pełni sprawne, zarejestrowane i ubezpieczone
Dane techniczne:
Silnik: 1.6l, R4
Moc: 72 konie mechaniczne
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
Odczyt licznika: 92 000 kilometrów
Stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Poniżej przedstawiamy obszerny opis tego egzemplarza:
Obecnie Taunusy zarówno serii TC'76 jak i TC'80 nie należą do często spotykanych modeli wśród fanów dawnej motoryzacji. Głównym tego powodem jest brak egzemplarzy w dobrym stanie, nadających się do odnowienia. Warto się jednak zainteresować takim pojazdem jako ciekawą alternatywą wobec Mercedesów, BMW czy Volkswagenów, wszechobecnych na rynku aut z lat 70-tych. Zwłaszcza ten konkretny egzemplarz może zadowolić zarówno wielbicieli aut niemieckich, tych którym odpowiada design firmy Ghia jak i osoby zainteresowane klasykami "made in USA".
Zaprojektowane przez Toma Tjaarda nadwozie Taunusa odznacza się bowiem klasycznymi proporcjami, zaś zewnętrzne podobieństwo do pierwszej serii Mustanga Coupe trudno uznać za przypadkowe. W odróżnieniu od trafiających czasami na rynek youngtimerów innych pojazdow tej marki, nadwozie tego konkretnego Taunusa prezentuje się nadzwyczaj efektownie. Brak ognisk korozji, przy równoczesnym praktycznie braku stosowania zewnętrznych środków ochrony antykorozyjnej jest czymś co najbardziej zaskakuje. W przypadku tego konkretnego egzemplarza jest to zasługa zarówno niskiego przebiegu, przechowywania w garażu, bezwypadkowosci jak i regularnego serwisowania w ASO przez poprzedniego właściciela.
Ten właśnie Taunus ma jeszcze kilka innych "smaczków" o których należałoby wspomnieć.Oryginalne radio, z opcjonalnym magnetofon w 1979 roku oferowano za dodatkową opłatą. W tamtych czasach przyciski i pokrętła były tak duże, że nikt nie miał prawa narzekać na ich obsługę.Na wyróżnienie zasługuje także stylowa drewniana deska rozdzielcza w świetnym stanie. Były to lata gdy coraz częściej w samochodach średniej klasy dominowały plastiki.
Stan tapicerki, podsufitki, dywaników jak również wykladziny bagażnika można także ocenić na bardzo dobry. Jak wynika z informacji poprzedniego właściciela, był on niepalący.
Oczywiście część elementów tj. układ hamulcowy, układ wydechowy czy uszczelnienie silnika - z uwagi na upływ czasu - wymagało przeglądu i niezbędnej czasami renowacji ale dzięki dostępnym bez problemu częściom nie sprawiło to najmniejszej trudności. Auto posiada nowy rozrząd oraz wymienione na świeże wszystkie oleje i płyny eksploatacyjne.
Dla poprawienia estetyki został położony lakier proszkowy na elementach silnika tego pojazdu (tj. pokrywie, osłonach, mocowaniach silnika i osprzętu, misce olejowej). Przeglądowi - ale bez potrzeby renowacji - zostały także poddane alternator i rozrusznik.
Auto w swojej historii nie miało żadnego wypadku, co łatwo potwierdzić oceniając chociażby tylko z zewnątrz, perfekcyjny stan podłużnic, podłogi oraz progów. Nawet najsłabsze punkty Taunusa tj. rdzewiejące regularnie punkty mocowania lewarka zarówno w progach jak i podłodze, w tym konkretnym egzemplarzu są w bardzo dobrym stanie.
Auto jest pełnosprawne i wszystko działa w nim bez zarzutów. Samochód prowadzi się spokojnie i komfortowo oraz bez problemu może być wykorzystany jako klasyk do codziennego użytku.