BMW Inny - 1
BMW Inny - 2
BMW Inny - 3
BMW Inny - 4
BMW Inny - 5

1 / 6

BMW Inny - 1
BMW Inny - 2
BMW Inny - 3
BMW Inny - 4
BMW Inny - 5

Najważniejsze

Przebieg

37 193 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

2 000 cm3

Moc

110 KM

Opis

BMW 1802 1974 rok oryginalny bez wypadkowy silnik po remoncie 11.2022 przez kilka lat stało zaparkowane w garażu z historią Kazimierza Górskiego mam częściowa historie tego auta on był pierwszym właścicielem auta ,the base single-karburator 1802 producing 100 PS (74 kW; 99 hp)

auta stoi na kobyłkach w Krakowie w ciepłym garażu w 2019 roku zainwestowałem w ten samochód :nowe lampy główne, tapicerka poprawiona (nowa w bagażniku) zawieszenie poprawione ,chłodnica wyremontowana,, pełny service + sprężyny zregenerowane, zabezpieczenie przeciw kradzieży. Silnik po remoncie w 2022 Jeździ wspaniale- Kraków cena do małej negocjacji ,oferty zbliżone do ceny

BMW 1802 z 1974 r.

Stan licznika 37193 km

Remont silnika zrobiony 3 lata temu

Auto przechowywane w ogrzewanym garażu


BMW serii 02 to małe sedany należące do rodziny samochodów określanych mianem “Neue Klasse”, które ukształtowały wizerunek BMW i ugruntowały jej pozycję na światowym rynku. Neue Klasse łączyło w sobie elegancję i klasyczne proporcje z nowatorskimi rozwiązaniami i sportowym charakterem. Wtedy właśnie wprowadzono do stylistyki BMW charakterystyczne podcięcie tylnej szyby bocznej, zwane “Hofmeister-Knick” (od nazwiska projektanta). Nowością było również niezależne tylne zawieszenie. Do napędu użyto legendarnej jednostki o oznaczeniu M10 występującej w wariantach od 1500 do 2000 cm3. Topowa wersja BMW 2002 Turbo była pierwszym pojazdem z turbosprężarką seryjnie produkowanym w Europie. Silnik ten montowano w autach BMW przez kolejne 20 lat, a jego blok wykorzystywano nawet w wyścigach Formuły 1. Seria 02 odnosiła sukcesy w motosporcie i okazała się sprzedażowym hitem, również za oceanem. Auto było chwalone za doskonałe właściwości jezdne i dobre osiągi; przy zachowaniu rozsądnej ceny i ekonomii i stało się protoplastą późniejszej serii 3.


Oferowane BMW 1802 ma wyjątkową pochodzenie. Samochód został sprowadzony do Polski jako nowy w 1974 roku przez jednego z “Orłów Górskiego”. BMW stworzyło bowiem specjalną ofertę rabatową dla medalistów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej rozgrywanych w RFN. Wówczas co najmniej kilku piłkarzy legendarnej polskiej drużyny skorzystało z okazji i zakupiło model E10. Dzięki źródłom prasowym, a także pomocy działaczy klubu Wisła Kraków, ustalono że dwa takie auta poruszały się po Krakowie kierowane przez lokalnych zawodników. Jedno z nich było w kolorze cytrynowym i należało do Adama Musiała, drugie w odcieniu “Inka Orange” do Antoniego Szymanowskiego kupione od Kazimierza Górskiego. Musiał uczestniczył w głośnym wypadku i rozbił swoje auto, więc z dużym prawdopodobieństwem mamy do czynienia z samochodem A. Szymanowskiego. Ten egzemplarz jest jedynym zachowanym z tych które zostały wtedy sprowadzone przez wybitnych polskich sportowców i do dziś dzień jest w eksploatacji.


Prezentowane BMW to nie tylko pożądany zabytkowy model z dużym potencjałem. Pamiętajmy, że jednocześnie jest to część historii polskich sukcesów sportowych. Ewentualny nabywca powinien mieć na uwadze, że takie pochodzenie auta to duży kapitał inwestycyjny pod kątem kolekcjonerskim.

 

12 listopada 2025 14:15

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

BMW

Model pojazdu

Inny

Kolor

Pomarańczowy

Liczba drzwi

2

Rok produkcji

1974

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

125000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

leszek

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2018

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni