1 / 31
Najważniejsze
Przebieg
253 181 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
2 979 cm3
Moc
306 KM
Opis
Czas się rozstać...
Z mieszanymi uczuciami wystawiam na sprzedaż samochód, który przez ostatnie dwa lata był moim oczkiem w głowie – BMW E90 335i z 2007r z legendarnym silnikiem N54 i napędem Xdrive. To nie jest kolejne zmęczone auto "po tanim czipie", które szuka nowego portfela na start. To egzemplarz dla świadomego kierowcy, który doceni fakt, że wszystkie bolączki tego modelu zostały zaspokojone. Sprzedaję, bo kupiłem nowsze auto, a szkoda, żeby ten stał i się kurzył.
Osiągi:
Sercem auta jest N54B30 (3.0L twin-turbo). Auto przeszło kilka modyfikacji poprawiających osiągi:
• Bezpieczny Stage1+ wystrojony na paliwo PB98/E5, generujący około ~390 KM. Auto jest szybkie i elastyczne.
• Wgrana multimapa, co oznacza, że możesz zmieniać mapy (np. na słabszą lub pod inne paliwo) z poziomu kierownicy. Pełna kontrola.
• Automat (ZF) dostał soft Alpinaflash. Skrzynia pracuje o wiele szybciej, płynniej i po prostu "mądrzej".
• Seryjny filtr ustąpił miejsca wydajniejszemu rozwiązaniu na dwóch stożkach.
• Świece NGK Laser Iridium (zmienione przy ~242 000 km).
Dźwięk i Wygląd:
Auto miało wyglądać i brzmieć, ale bez zbędnej przesady:
• Pełen dechroming (listwy szyb, nerki)
• Delikatna lotka na klapie bagażnika oraz tylny dyfuzor z dodatkowym światłem stopu LED
• Customowe downpipe'y przelotowe. Rasowy dźwięk, szczególnie przy zimnym rozruchu, ale w trasie nie męczy.
• Zawieszenie gwintowane: Przód Bilstein, tył KW. Jest obniżone "z głową", prowadzi się pewnie, świetnie wygląda, ale bez problemu można podjechać pod większość krawężników czy wjechać do garażu podziemnego.
Wnętrze i Komfort:
Kabina również trzyma poziom i jest bogato wyposażona. Z najważniejszych rzeczy:
• Fotele: Pełne skórzane "Sportsitze", elektrycznie sterowane z pamięcią, podgrzewane, z pompowanymi boczkami i wysuwanym podparciem ud.
• Audio: Świetne nagłośnienie HiFi Logic7 (gra czysto i mocno).
• Komfort: Szyberdach, nawigacja Professional (CCC) z mapą, lusterka fotochromatyczne (wewnętrzne i boczne), tempomat z funkcją hamowania (utrzymuje prędkość także na zjazdach), pakiet oświetlenia (m.in. podświetlane klamki zewnętrzne).
• Multimedia: Bluetooth do rozmów (plus AUX i USB do muzyki) oraz fabryczne czujniki ciśnienia w oponach (TPS).
Serce Spokojne (Najważniejsze w N54):
Jeśli szukasz N54, to wiesz, że historia serwisowa jest ważniejsza niż kolor. Mój egzemplarz był serwisowany prewencyjnie, a nie "jak się zepsuje". Olej (Liqui Moly 5w40) zmieniany był co około 8 000 km. Wszystkie naprawy wykonywane na sprawdzonych częściach i w zaufanym warsztacie.
Oto lista najważniejszych inwestycji (zrobionych przez poprzednich właścicieli i przeze mnie), które gwarantują spokój:
• Panewki: Wymienione prewencyjnie (192 000 km)
• Pompa wody: Wymieniona (217 000 km)
• Zawory vanos: Wymienione wraz z obudową wału korbowego (223 000 km)
• Turbiny: Prewencyjna regeneracja turbin w renomowanym Perun (226 000 km)
Ostatni pełny serwis olejowy miał miejsce przy 247 000 km. To auto, w którym ktoś już zrobił za Ciebie wszystko, co najdroższe i najbardziej problematyczne w tym silniku.
Szczera Historia:
Teraz konkrety. Jestem 3. właścicielem w Polsce, mam auto od około 2 lat.
• Pochodzenie: Samochód został sprowadzony z USA w 2013 roku.
• Szkoda: Tak, jak większość aut z USA, miało przygodę. Była to niewielka szkoda w lewy przód. Pełna przejrzystość, wystarczy wpisać VIN w Google, aby zobaczyć zdjęcia z aukcji. Nic poważnego, podłużnice całe.
• Rozwiązane problemy: Wiadomo, auto żyje i musiało się coś wydarzyć. Oto co zostało naprawione:
1. Sterownik silnika (ECU): Przy ~240 000 km padł Mofset na płytce (typowa usterka). Zostało to profesjonalnie przelutowane i naprawione. Od tamtej pory zero problemów.
2. Skrzynia biegów: Przy ~242 000 km skrzynia zaczęła się ślizgać. Nie bawiłem się w regeneracje. Kupiłem drugą, taką samą skrzynię (ZF) z niskim, udokumentowanym przebiegiem ~70 000 km. Została zamontowana i przy okazji wlany został świeży olej do skrzyni oraz do skrzynki rozdzielczej XDRIVE.
Podsumowanie:
Auto ma obecnie na liczniku 253 181 km. Stoi na 18-calowych felgach (OEM Styling 162) z oponami letnimi Nokian (przód 225, tył 255). Hamulce seryjne, w bardzo dobrym stanie.
Spalanie? Bądźmy szczerzy, w mieście trzeba liczyć około 13 l/100km. Ale w trasie, na tempomacie, auto potrafi zejść do rozsądnych 9 l/100km.
Świeże opłaty: zarówno OC, jak i Przegląd Techniczny są ważne aż do 23.04.2026 roku!
Jeśli szukasz 335i, które jest gotowe do jazdy, a nie do kosztownego remontu, zapraszam do kontaktu. Auto do obejrzenia w Siedlcach. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Jazda próbna tylko dla poważnie zainteresowanych osób.
6 grudnia 2025 17:31
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 3
Wersja
335i xDrive
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2007
Generacja
E90/E91/E92/E93 (2005-2012)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu
Informacje o sprzedającym
Dawid
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2022
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie