1 / 22
Najważniejsze
Przebieg
299 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
2 993 cm3
Moc
231 KM
Opis
Auto w świetnym stanie i doskonale wyposażone
To najlepsza wersja BW e90 – najlepszy silnik M57 z niezniszczalnym rozrządem z przodu silnika – to najlepszy silnik sześciocylindrowy BMW. Do tego najmocniejsza skrzynia na rynku.
To wersja 231 KM z pojedynczą turbiną – co ogranicza koszty ewentualnej wymiany lub tuningu. Silnik ma klasyczny układ chłodzenia z normalnym termostatem i mechaniczna pompą wody – to kluczowa sprawa bo w nowszych wersjach termostat i pompa elektryczna nawet nie chodzi o to że drogo – ale nie wiadomo kiedy zaczyna się psuć i przegrzewa silnik który po takim kilkukrotnym podgrzaniu zaczyna generować problemy włącznie z remontem generalnym.
Długo szukałem dokładnie tej wersji bo nowsze to skarbonka i brak pewności na trasie – kupiłem go od pierwszej właścicielki z warsztatu w którym serwisowała auto. Ciekawostką jest że auto przez okres gwarancji serwisowane było w ASO zgodnie z harmonogramem co 30 000 km ale właścicielka do tego warsztatu jeździła dodatkowo co 15 000 km i wymieniała filtry i olej. Potwierdzone wpisami w książce – co nie jest 100 procentowo wiarygodne ale stan auta potwierdza to.
Turbina, wtryski wszystko w oryginale nie ruszane.
Po zakupie - dokładny przegląd i wymiana elementów eksploatacyjnych – przy okazji postanowiłem zabezpieczyć się przed usterkami spowodowanymi wyposażeniem „eko”. Więc demontaż kolektora i demontaż sławnych „klapek” przy okazji wyleciał DPF wymieniony na oryginalna rurę z innej wersji, wywaliłem również EGR wraz z chłodniczką płynu – aby u niknąć ewentualnych problemów z uszkodzeniami tych elementów. Tuner „przy okazji” zrobił program jak mówi tuner – mam jedne z najwydajniejszych wtrysków w tym modelu silnika i turbinę wraz z silnikiem w stanie „igła” przez co auto wygenerowało 320KM na hamowni!!! Dużo, ale tuner powiedział że wszystkie parametry silnika mieszczą się tolerancjach. Tuner sugerował program wzmacniający do skrzyni i większy intercooler – ale jak już pisałem to nie auto na wyścigi tylko do wygodnej jazdy i jedynie nie chciałem aby jakieś „Skody” przeszkadzały na drodze
Tak minęło 5 lat, nie zamierzałem tak długo jeździć autem ale żona nie pozwalała na zmianę – auto bardzo jej podpasowało – doskonałe wyposażenie, piękny środek – grzana skóra – elektryczna regulacja foteli z pamięcią co niesamowicie ułatwia jazdę dla dwóch kierowców, auto bardzo ciche i wygodne, automat w połączeniu z tym silnikiem i napędem 4x4 to idealne połączenie.
W trakcje eksploatacji oczywiście było trochę wymian:
- koło pasowe dwumasowe – wymienione profilaktycznie wszystkie współpracujące elementy – napinacze paski, pompa wody, sprzęgiełko na alternatorze
- termostat
- sterownik świec żarowych (tez raczej profilaktycznie – był zapisany jakiś błąd w pamięci komputera)
- amortyzatory wraz z kompletem sprężyn – bo kupiłem taki zastaw Bilsteina Amortyzatory to odpowiednik seryjnych nic nie obniżane – ponieważ auto doskonale się prowadzi a priorytetem dla mnie i tak jest wygoda użytkowania.
- elementy zawieszenia i hamulców w zależności od potrzeby
- olej wraz z miską w skrzyni automatycznej – wszystko oryginał ZF(producent skrzyni) wymienione zgodnie ze specyfikacją firmy ZF
- oleje w napędzie i mechanizmach różnicowych REVANOL – podobno lepszy niż oryginał
- Materiały eksploatacyjne tylko najlepszych firm
- olej silnikowy z homologacja BMW – najlepszy dostępny 0W40
Samochód w doskonałym stanie technicznym, wnętrze jak nowe, karoseria ma trochę rys - przez kilkanaście lat taki rzeczy są nieuniknione – auto nie było malowane, nie miał korekty lakieru (to pewnie usunęłoby większość rys) był jedynie kilka razy woskowany wysokiej jakości woskiem.
Mechanicznie wszystko oryginał, turbina, wtryski oryginalne!! – dysponuję programem bimmertools na telefonie – udostępniam – można sprawdzić wtryski i inne parametry również skrzyni biegów.
Napęd w stanie idealnym, nie ma żadnych szarpnięć falowań obrotów – skrzynia zmienia biegi płynnie w momentach zgodnych z charakterem jazdy kierowcy, ma tryb sportowy, manualny – wszystko działa jak nowe.
Auto stoi na fabrycznych 17, opony letnie RUNFLAT są do wymiany, ale oczywiście idealnie równe i wyważone, dokładam drugi komplet 17 alufelg z nowymi oponami zimowymi znikomy przebieg.
Auto świetnie wyposażone:
- Fotele w full opcji – sporty, prawdziwa skóra wyższej jakości, regulacja szerokości, pełna elektryka z pamięcią, pompowane, grzane – oczywiście wszystko sprawne
- duża nawigacja z aux na kabelku i kablem do ipona – głośnik pod fotelami i inne – jest płyta do nawigacji ale na Europę zachodnią– w planie był android ale wolałem zostać w oryginale.
- Oryginalny Hak rozkładany elektrycznie – nie używałem ale fajny bajer
- podłokietnik z pokrowcem na narty – sprytnie schowany w podłokietniku
- biksenon – naprawdę jedne z najlepszych świateł jakie miałem
- grzane i chłodzone miejsce na kawę – jak w luksusowej limuzynie
- tryb automatycznej jazdy na wzniesieniach – zaskakująco przydatny bo auto z tym napędem potrafi się wspinać nawet na stok narciarski a jazda z górki jest bardziej niebezpieczna bez tego systemu
- bezwypadkowy – wszystkie szyby oryginalne – prawdopodobniej był malowany błotnik ale już nie pamiętam jak sprawdzałem przy zakupie – w każdym razie szpachli nie ma.
- ściemniane lusterka, automatyczne światła i wycieraczki – oczywiście wszystko sprawne
I masę innych rzeczy – podaję pełne dane z Vinem w ogłoszeniu – można sobie sprawdzić.
Auto do obejrzenia w Krakowie okolice ul Wielickiej – zapraszam do oglądnięcia i przejażdżki nawet jak z jakiegoś względu nie pasuje – będziesz miał porównanie do innych wystawionych w ogłoszeniach (pewnie i tak wrócisz po niego bo ciężko kupić dobre BMW
Nie jestem handlarzem to moje prywatne auto używane jako pojazd rodzinny przez ponad 5 lat – proszę o telefony bo wiadomości odbieram rzadko.
Mogę rozważyć zamianę na dostawczy, lub jakieś mikro auto z możliwością jazdy od 16 roku również elektryczne – ale gruzy mnie nie interesują.
21 października 2025 14:09
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 3
Kolor
Zielony
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2006
Generacja
E90/E91/E92/E93 (2005-2012)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Wojtek
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie