BMW Seria 3 - 1
BMW Seria 3 - 2
BMW Seria 3 - 3
BMW Seria 3 - 4
BMW Seria 3 - 5
BMW Seria 3 - 6
BMW Seria 3 - 7
BMW Seria 3 - 8
BMW Seria 3 - 9
BMW Seria 3 - 10
BMW Seria 3 - 11
BMW Seria 3 - 12
BMW Seria 3 - 13
BMW Seria 3 - 14
BMW Seria 3 - 15
BMW Seria 3 - 16
BMW Seria 3 - 17
BMW Seria 3 - 18
BMW Seria 3 - 19
BMW Seria 3 - 20
BMW Seria 3 - 21

1 / 22

BMW Seria 3 - 1
BMW Seria 3 - 2
BMW Seria 3 - 3
BMW Seria 3 - 4
BMW Seria 3 - 5
BMW Seria 3 - 6
BMW Seria 3 - 7
BMW Seria 3 - 8
BMW Seria 3 - 9
BMW Seria 3 - 10
BMW Seria 3 - 11
BMW Seria 3 - 12
BMW Seria 3 - 13
BMW Seria 3 - 14
BMW Seria 3 - 15
BMW Seria 3 - 16
BMW Seria 3 - 17
BMW Seria 3 - 18
BMW Seria 3 - 19
BMW Seria 3 - 20
BMW Seria 3 - 21

Najważniejsze

Przebieg

299 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Kombi

Pojemność skokowa

2 993 cm3

Moc

231 KM

Opis

Auto w świetnym stanie i doskonale wyposażone

To najlepsza wersja BW e90 – najlepszy silnik M57 z niezniszczalnym rozrządem z przodu silnika – to najlepszy silnik sześciocylindrowy BMW. Do tego najmocniejsza skrzynia na rynku.

To wersja 231 KM z pojedynczą turbiną – co ogranicza koszty ewentualnej wymiany lub tuningu. Silnik ma klasyczny układ chłodzenia z normalnym termostatem i mechaniczna pompą wody – to kluczowa sprawa bo w nowszych wersjach termostat i pompa elektryczna nawet nie chodzi o to że drogo – ale nie wiadomo kiedy zaczyna się psuć i przegrzewa silnik który po takim kilkukrotnym podgrzaniu zaczyna generować problemy włącznie z remontem generalnym.


Długo szukałem dokładnie tej wersji bo nowsze to skarbonka i brak pewności na trasie – kupiłem go od pierwszej właścicielki z warsztatu w którym serwisowała auto. Ciekawostką jest że auto przez okres gwarancji serwisowane było w ASO zgodnie z harmonogramem co 30 000 km ale właścicielka do tego warsztatu jeździła dodatkowo co 15 000 km i wymieniała filtry i olej. Potwierdzone wpisami w książce – co nie jest 100 procentowo wiarygodne ale stan auta potwierdza to.


Turbina, wtryski wszystko w oryginale nie ruszane.

Po zakupie - dokładny przegląd i wymiana elementów eksploatacyjnych – przy okazji postanowiłem zabezpieczyć się przed usterkami spowodowanymi wyposażeniem „eko”. Więc demontaż kolektora i demontaż sławnych „klapek” przy okazji wyleciał DPF wymieniony na oryginalna rurę z innej wersji, wywaliłem również EGR wraz z chłodniczką płynu – aby u niknąć ewentualnych problemów z uszkodzeniami tych elementów. Tuner „przy okazji” zrobił program jak mówi tuner – mam jedne z najwydajniejszych wtrysków w tym modelu silnika i turbinę wraz z silnikiem w stanie „igła” przez co auto wygenerowało 320KM na hamowni!!! Dużo, ale tuner powiedział że wszystkie parametry silnika mieszczą się tolerancjach. Tuner sugerował program wzmacniający do skrzyni i większy intercooler – ale jak już pisałem to nie auto na wyścigi tylko do wygodnej jazdy i jedynie nie chciałem aby jakieś „Skody” przeszkadzały na drodze


Tak minęło 5 lat, nie zamierzałem tak długo jeździć autem ale żona nie pozwalała na zmianę – auto bardzo jej podpasowało – doskonałe wyposażenie, piękny środek – grzana skóra – elektryczna regulacja foteli z pamięcią co niesamowicie ułatwia jazdę dla dwóch kierowców, auto bardzo ciche i wygodne, automat w połączeniu z tym silnikiem i napędem 4x4 to idealne połączenie.


W trakcje eksploatacji oczywiście było trochę wymian:

- koło pasowe dwumasowe – wymienione profilaktycznie wszystkie współpracujące elementy – napinacze paski, pompa wody, sprzęgiełko na alternatorze

- termostat

- sterownik świec żarowych (tez raczej profilaktycznie – był zapisany jakiś błąd w pamięci komputera)

- amortyzatory wraz z kompletem sprężyn – bo kupiłem taki zastaw Bilsteina Amortyzatory to odpowiednik seryjnych nic nie obniżane – ponieważ auto doskonale się prowadzi a priorytetem dla mnie i tak jest wygoda użytkowania.

- elementy zawieszenia i hamulców w zależności od potrzeby

- olej wraz z miską w skrzyni automatycznej – wszystko oryginał ZF(producent skrzyni) wymienione zgodnie ze specyfikacją firmy ZF

- oleje w napędzie i mechanizmach różnicowych REVANOL – podobno lepszy niż oryginał

- Materiały eksploatacyjne tylko najlepszych firm

- olej silnikowy z homologacja BMW – najlepszy dostępny 0W40


Samochód w doskonałym stanie technicznym, wnętrze jak nowe, karoseria ma trochę rys - przez kilkanaście lat taki rzeczy są nieuniknione – auto nie było malowane, nie miał korekty lakieru (to pewnie usunęłoby większość rys) był jedynie kilka razy woskowany wysokiej jakości woskiem.


Mechanicznie wszystko oryginał, turbina, wtryski oryginalne!! – dysponuję programem bimmertools na telefonie – udostępniam – można sprawdzić wtryski i inne parametry również skrzyni biegów.


Napęd w stanie idealnym, nie ma żadnych szarpnięć falowań obrotów – skrzynia zmienia biegi płynnie w momentach zgodnych z charakterem jazdy kierowcy, ma tryb sportowy, manualny – wszystko działa jak nowe.

Auto stoi na fabrycznych 17, opony letnie RUNFLAT są do wymiany, ale oczywiście idealnie równe i wyważone, dokładam drugi komplet 17 alufelg z nowymi oponami zimowymi znikomy przebieg.


Auto świetnie wyposażone:

- Fotele w full opcji – sporty, prawdziwa skóra wyższej jakości, regulacja szerokości, pełna elektryka z pamięcią, pompowane, grzane – oczywiście wszystko sprawne

- duża nawigacja z aux na kabelku i kablem do ipona – głośnik pod fotelami i inne – jest płyta do nawigacji ale na Europę zachodnią– w planie był android ale wolałem zostać w oryginale.

- Oryginalny Hak rozkładany elektrycznie – nie używałem ale fajny bajer

- podłokietnik z pokrowcem na narty – sprytnie schowany w podłokietniku

- biksenon – naprawdę jedne z najlepszych świateł jakie miałem

- grzane i chłodzone miejsce na kawę – jak w luksusowej limuzynie

- tryb automatycznej jazdy na wzniesieniach – zaskakująco przydatny bo auto z tym napędem potrafi się wspinać nawet na stok narciarski a jazda z górki jest bardziej niebezpieczna bez tego systemu

- bezwypadkowy – wszystkie szyby oryginalne – prawdopodobniej był malowany błotnik ale już nie pamiętam jak sprawdzałem przy zakupie – w każdym razie szpachli nie ma.

- ściemniane lusterka, automatyczne światła i wycieraczki – oczywiście wszystko sprawne


I masę innych rzeczy – podaję pełne dane z Vinem w ogłoszeniu – można sobie sprawdzić.


Auto do obejrzenia w Krakowie okolice ul Wielickiej – zapraszam do oglądnięcia i przejażdżki nawet jak z jakiegoś względu nie pasuje – będziesz miał porównanie do innych wystawionych w ogłoszeniach (pewnie i tak wrócisz po niego bo ciężko kupić dobre BMW

Nie jestem handlarzem to moje prywatne auto używane jako pojazd rodzinny przez ponad 5 lat – proszę o telefony bo wiadomości odbieram rzadko.


Mogę rozważyć zamianę na dostawczy, lub jakieś mikro auto z możliwością jazdy od 16 roku również elektryczne – ale gruzy mnie nie interesują.

 

21 października 2025 14:09

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

BMW

Model pojazdu

Seria 3

Kolor

Zielony

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2006

Generacja

E90/E91/E92/E93 (2005-2012)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

14/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

32900

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Informacje o sprzedającym

Wojtek

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2017

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni