Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 1
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 2
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 3
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 4
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 5
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 6
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 7
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 8
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 9
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 10
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 11
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 12

1 / 13

Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 1
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 2
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 3
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 4
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 5
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 6
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 7
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 8
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 9
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 10
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 11
Ford Mondeo 1.8 TDCi Silver X - 12

Najważniejsze

Przebieg

442 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kombi

Pojemność skokowa

1 753 cm3

Moc

125 KM

Opis

Sprzedam Mondeo MK4 1.8 TDCi Silver X Kombi (Turbo Diesel), które jest w moim posiadaniu od 2014 roku, cały czas aktywnie użytkowane i serwisowane. Jestem drugim właścicielem (pierwszy właściciel 2010-2014, auto kupione w polskim salonie). Niskie spalanie (spokojna trasa 4-5l, autostrada 5 - 6.5l, miasto około 6-8l). Sporo o samochodzie wiem i chętnie przekażę informacje dalej. Samochód prywatny, prawdziwy, nie przygotowywany specjalnie do sprzedaży.


Przegląd do końca grudnia 2025, ubezpieczenie do czerwca 2026. Sprzedaję ponieważ zakupiłem MK5 hybrid.


Samochód użytkowany w taki sposób by jeździł jak najdłużej (dość spokojna jazda bez szaleństw, niekoniecznie w stylu ecodrive, turbo jak najbardziej używane).

WAŻNE: W 2019 roku został wymieniony silnik (zerwany dolny pasek rozrządu, o którym mechanik zapomniał przy wymianie kompletu rozrządu w 2018, nie było sensu remontować).


W 2022-2023 mocno dofinansowany (między innymi wymiana kompletu układu jezdnego i zawieszenia przód i tył). Samochód ma przebieg 445tyś km choć dotyczy to w zasadzie karoserii. Silnik ma przejechane około 280tyś km. Zawieszenie, układ jezdny mają przejechane kilkadziesiąt tyś km.


PODSTAWOWE INFORMACJE:

- Silnik 1.8 TDCi (ostatni model bez DPF)

- Moc fabryczna: 125 KM, aktualna moc: 150 KM (remapa wykonana u Heko, Kraków. 2015 rok)

- Przebieg: 445 tys. km

- Przy przebiegu 320 tyś km (2019 rok) wymiana silnika na używany (zakupiony z przebiegiem 150 tyś km)

- Mocno dofinansowany w 2022 i 2023, praktycznie cały nowy układ zawieszenia, wiele innych – czytaj poniżej.

- Zakupiony w polskim salonie, 4 lata w leasingu z pełną historią i serwisem w ASO. Od 2014 w moich rękach.

- Tankowany w zdecydowanej większości paliwami premium

- Większość kilometrów to przebieg autostradowy (głównie A1 Górny Śląsk – Gdańsk)


WYPOSAŻENIE I DODATKI:

- Skórzana, wielofunkcyjna kierownica (dołożona wraz z tempomatem, sterowanie radiem)

- Radio Android (Bluetooth, Google Maps, Yanosik, YouTube, inne aplikacje)

- Możliwość podpięcia pod radio Android kamery cofania.

- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy góra-dół

- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

- Ogrzewana przednia szyba

- Fabrycznie przyciemnione szyby (tył + bagażnik)

- Dołożone dzwiękowe czujniki parkowania tył (można dodatkowo umieścić przy zegarach graficzny wyświetlacz).

- Kontrola trakcji ESP

- Czujniki ciśnienia w oponach (wyświetlane na ekranie Android przez aplikację TPMS)

- Aluminiowe felgi

- Opony wielosezonowe Michelin CrossClimate 2, stan dobry.

- Automatyczne światła do jazdy dziennej

- Zamontowany system odstraszający kuny (ultradźwięki pod maską)

- Zainstalowany przy lusterku rejestrator jazdy 70mai


STAN TECHNICZNY

Samochód w ciągłym użytkowaniu. Gruntowny remont układu jezdnego i podwozia w 2022 roku. Według mnie nie wymaga wkładu finansowego.

SERWIS - WAŻNIEJSZE NAPRAWY / WYMIANY:

04/2018 (około 300 tyś km)
- nowe sprzęgło, kompletne koło dwumasowe i rozrząd (niestety mechanik zapomniał o dolnym pasku rozrządu - stąd wymiana silnika)
- zregenerowana sprężarka turbo


09/2019 Wymienione:
- wymieniony silnik przy 320 tyś km (strzelił dolny pasek rozrządu, o którym mechanik zapomniał przy wymianie rozrządu w 2018. Są tam dwa paski, warto pamiętać). Nowy silnik zakupiony z przebiegiem 150tyś km.

- zregenerowane wtryski do nowego silnika
- nowy kompletny rozrząd (górny i dolny pasek) - przy przebiegu 320 tyś km


07/2022

- wymienione zaciski hamulcowe tył, obie strony - zacisk hamulca przód - obie strony - płyn hamulcowy


08/2022 Wymienione:

- końcówki drążków Lemforder obie strony

- łączniki stabilizatora Lemforder obie strony

- amortyzatory przód Bilstein

– komplet (+poduszki, osłony)

- amortyzatory tył Monroe komplet (+ odboje)

- wahacze tył + tuleje Lemforder obie strony

- tuleje belki zawieszenia Febi Bilsten


08/2022 Wymienione:

- poduszka silnika NTY

- piasta koła przód obie strony

- olej w układzie wspomagania

- króciec wody oryginał Ford (termostat)

- kierownica wielofunkcyjna skórzana (dodany tempomat)


06/2023:

- wymienione jarzmo (zacisk) hamulca lewy tył


07/2023:

- nowe sprzęgło elektromagnetyczne, klimatyzacja, Thermotec KTT040164

- nowe sprzęgło jednokierunkowe do alternatora - INA

- nowy zestaw paska klinowego wielorowkowego INA


06/2024:

- serwis olejowy (olej, filtr paliwa, powietrza, oleju) przy 430 tyś km

- wymienione uszczelniacze półosi napędowej - obie strony

- nowe tarcze i klocki Zimmermann

- nowe obie linki hamulca ręcznego

- pełny serwis klimatyzacji

- nowe dywaniki przód I tył

- nowy akumulator


11/2024:

- nowe przednie wahacze TRW, obie strony

- geometria 3d (wydruk)


HISTORIA KOLIZJI:

Samochód miał w swojej historii kilka małych kolizji (stłuczek). Zdarzenia bez wpływu na elementy konstrukcyjne, naprawiane zgodnie ze sztuką w serwisach i ASO (zdjęcia do wglądu). Pojazd bezwypadkowy. Zgadzam się na sprawdzenie w dowolnej stacji kontroli pojazdów.


CO WARTO ZROBIĆ W BLIŻSZEJ / DALSZEJ PRZYSZŁOŚCI:

- serwis olejowy - już czas

- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Auto ma 15 lat i jeździ po polskich drogach podczas polskich zim. Normalna sprawa. Parkowane na zmianę w garażu jak i pod chmurką.

- na przeglądzie diagnosta wskazał niewielki wyciek prawdopodobnie na łączeniu skrzyni i silnika. W silniku poziom oleju utrzymuje się stabilnie od wymiany do wymiany więc wyciek jest pomijalny aczkolwiek oczywiście warto to zrobić.

- czuć bicie hamulców. Tarcze i klocki wymieniane rok temu przód i tył (Zimmermann). Zakupione w Motostacji więc pewnie będzie można je jeszcze zareklamować jeśli coś z nimi nie tak. Samochód od 7 miesięcy (czyli od zakupu MK5) jest co prawda używany ale znacznie rzadziej niż wcześniej, co ma wpływ na tarcze / klocki

- Rozrząd wymieniany wraz z silnikiem czyli 125 tyś km temu. Myślę, że za 20-30 tyś km warto go wymienić

- wymienić dywanik kierowcy - jest tam lekkie rozdarcie

- wymienić siłowniki w bagażniku by wyżej podnosiły klapę - tanio i łatwo wymienić


Zapraszam do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji, umówienia się na oględziny. Na co dzień jestem dostępny w Gdańsku.

 

19 lipca 2025 10:18

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Ford

Model pojazdu

Mondeo

Wersja

1.8 TDCi Silver X

Kolor

Srebrny

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2010

Generacja

Mk4 (2007-2014)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

11500

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Android Auto

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Ekran dotykowy

Dostęp do internetu

Informacje o sprzedającym

Sebastian

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2021

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store