1 / 25
Najważniejsze
Przebieg
416 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Minivan
Pojemność skokowa
1 796 cm3
Moc
109 KM
Opis
Cena, zgodna z przebiegiem i wyposażeniem najniższa w Internecie, bo nie chcę patrzeć jak to auto marnieje i zajmuje miejsce przed domem.
Cena uwzględniająca wysoki przebieg pojazdu 21.500zł do negocjacji. 20.000zł dla osoby zdecydowanej, co i tak stanowi połowę ceny auta cywilnego z mniejszym przebiegiem.. gdzie wygląda tak samo i jest podatne na takie same usterki.
Na sprzedaż wystawiam Mercedesa W246 180CDI, pierwsza rejestracja 9.12.2023r i młodość spędził jako budyniowa taksówka w okolicach Berlina.
12.08.2018r Mercedes został zarejestrowany w Polsce z przebiegiem 330256km. W międzyczasie oklejony folią 3M w kolorze biała perła.
Auto zakupiłem w sierpniu 2018 roku z przebiegiem ok 352 tysiące, przy przebiegu ok 365.000 km wymieniłem koło dwumasowe i olej w automatycznej skrzyni biegów, dzięki czemu mogłem wciąż cieszyć się z jazdy tym autem.
Auto rodzinne, na dalsze wyjazdy i na co dzień służące żonie na dojazdy do pracy. Z początku wykupywałem ubezpieczenie AC, po przekroczeniu 10 lat wyłącznie Assistance - stracone pieniądze, bo auto mnie nie zawiodło. Raz nie ruszył, przez akumulator - podładowałem i pojechał, docelowo wymieniłem.
Klimatyzacja sprawna, czynnik wymieniany na maszynie w 2022 roku, poza tym coroczne odgrzybianie chemią. Chłodzi dobrze (niedawno termometr pokazał 31 stopni, a w środku chłodno).
Serwisowane poza ASO, w zaprzyjaźnionym warsztacie, oleje filtry, hamulce przód, amortyzatory przód z poduszkami i łożyskami, na wiosnę 2024r zmiana opon zimowych na nowe wielosezonowe Kleber Quadraxer 205/55r16 (komplet 4szt DOT 1124), przy okazji sprawdzenie zbieżności i lekka korekta.
W lutym 2024 mój mechanik usłyszał hałas rozrządu przy uruchamianiu silnika, skoczyło się na wymianie napinacza, ponieważ łańcuch i ślizgi są w bardzo dobrym stanie (napinacza nie da się kupić jako część czyli resztę, tzn. łańcuch, ślizgi oddam wraz z autem).
W styczniu 2025 roku pojawił się problem z DPFem, został wyprany. Zabrałem auto żonie (bez obaw, dostała coś lepszego) i używałem go do lekkiej pracy, dłuższe 30-50 kilometrowe trasy potwierdziły że problem z DPF'em ustał. Zrobiłem w lutym przegląd olejowy i wymieniłem akumulator, bo stary mnie zawiódł podczas przymrozków. W maju wymieniłem przednią szybę na oryginał Mercedesa - spory odprysk, nie do naprawy. Reszta szyb oryginał, zielone, atermiczne. Wycieraczki przednie i tylna wymienione w czerwcu 2024, pracują idealnie.
W tym roku od przeglądu olejowego (410430km) auto zrobiło 6 tysięcy kilometrów, z czego ostatnie 4 tysiące komputer pokładowy pokazuje zużycie 6,3 litra ON na 100km (40% trasa / 60% miasto - zawsze w pośpiechu, żona schodziła do spalania 5,8-6.0)
Karoseria w stanie dobry+, nie ma żadnego ogniska rdzy (maska i przednie błotniki aluminiowe), folia miejscami trochę obdarta po parkingowych zdarzeniach.
Obecny przebieg 416 tysięcy kilometrów, sporo - ale to silnik OM651 - planowałem zadziornie zrobić tym autem milion kilometrów, ale klient powiedział mi, że takim byle EURO5 nie wjadę na jego zakład i muszę mieć elektryka. Chciał, nie chciał mam już takiego, a W246 idzie na sprzedaż.
Opłacone OC do czerwca 2026 roku, przegląd techniczny ważny do Listopada 2025 - nie mam obaw o zaliczenie tego przeglądu w obecnym stanie.
Wyposażenie, jak na exTaxi ciekawe:
- biksenon (nowe żarniki Osram zamontowane w 23 roku), niewypalone, widoczność jak we współczesnych LEDach.
- światła DRL i tylne prawie full led, dobrze to wygląda.
- Skrzynia automatyczna 7G-DCT - bardzo komfortowa, choć nieco ospała skrzynia biegów, idealna do miasta, świetnie radzi sobie na autostradzie, tryb manualny i łopatki w kierownicy świetne, można się pobawić, ale na torze rajdowym można najeść się wstydu. W mieście spod świateł ruszasz pierwszy i odstawiasz peleton, ale do rajdu temu auto daleko.
- Bluetooth, nawet przy zakazanych w PL prędkościach rozmowa przez zestaw głośnomówiący nie sprawia żadnych problemów.
- fotele z eco skóry, wersja taxi, nie do zajechania. Wymieniłem fotel kierowcy, ponieważ sprężyna płaska siedziska popękała i fotel się zapadał.
- najfajniejsze jakie miałem w historii głębokie dywaniki z miękkiego plastiku - nawet złośliwe dziecko nie jest w stanie wnieść do auta tyle śniegu żeby je zapełnić.
- tylna kanapa z rozkładanymi półfotelikami (pod du p ni ki) - doceni każdy kto wozi dzieciaki 5-9 lat.
- taksometr... można go włączyć wtyczką przy lusterku i wozić stare baby, 3 euro na starcie, 0,1euro ~100 metrów - wyświetlacz w lusterku wstecznym. Zauważyłem niedawno, po wymianie szyby czołowej, kiedy serwis wpiął wszystkie wtyczki po wymianie przedniej szyby - obecnie zgasiłem, bo sąsiedzi pytali co tam się świeci.
Auto nie miało żadnych uszkodzeń w historii od 2018 w Polsce, według raportów CARFAX i AutoDNA coś się działo w latach wcześniejszych, jednak musiały to być nieznaczne kolizje lub zostały umiejętnie usunięte, ponieważ raport z pomiarów przed oklejeniem auta nie wykazał uszkodzeń w karoserii, a ja i mój mechanik przez 7 lat użytkowania auta nie zauważyłem nic podejrzanego.
Reasumując, kupujesz sprawne auto, gdzie większość eksploatacyjnych spraw już została wykonana i nie dotknie Ciebie przez najbliższe lata.
18 lipca 2025 21:37
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Mercedes-Benz
Model pojazdu
Klasa B
Wersja
180 CDI 7G-DCT
Kolor
Biały
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2013
Generacja
W246 (2011-2018)
VIN
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
Informacje o sprzedającym
Piotr
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie