1 / 35
Najważniejsze
Przebieg
158 800 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
3 436 cm3
Moc
350 KM
Opis
Tytułem wstępu:
Egzemplarz całkowicie bezwypadkowy, oryginalna powłoka lakiernicza zmierzona na każdym możliwym elemencie, wszystkie mocowania i zgrzewy fabryczne, seryjne naklejki we wszystkich wnękach oraz na pokrywach. Szyby oryginalne, ani grama rdzy na podwoziu / nadwoziu i suchy silnik po pełnej rewizji w OSA Motors - bez najmniejszych zastrzeżeń.
Dzień Dobry,
Jeśli jesteś już po konkretnym wstępie to zapraszam do ogłoszenia mojego Porsche 911. Po wielu latach w otoczeniu samochodów sportowych mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że model 991.1 to najlepsza Carrera jaką możesz kupić na początek przygody z 911 lub jako ewolucja wszystkich poprzednich generacji.
Bardzo mocne fakty:
991.1 to całkowicie nowa płyta podłogowa i nadwozie w stosunku do poprzedników - dłuższy rozstaw osi, szerzej rozmieszczone koła i przeprojektowana karoseria. Samochód prowadzi się dużo pewniej przy wysokich prędkościach w stosunku do wszystkich poprzednich 911. Utrzymuje lepszy balans podczas mocnego dohamowywania i jest stabilniejszy podczas przerzucania ciężaru z prawej na lewą i odwrotnie. Przez wielu doświadczonych kierowców ta generacja jest uważana za najlepiej prowadzące się 911 w historii.
Silnik to nowa jednostka, która została ‚wyleczona’ z powszechnie znanej wady występującej w poprzednich generacjach polegająca na przedwczesnym zużywaniu się cylindrów (efekt scoringu do wygooglowania). Jednocześnie jest to ostatnie 911, w którym drzemie oryginalny wolnossący silnik Porsche - to właśnie dzięki niemu samochód ten oddaje prawdziwego ducha motoryzacji i pozwala poczuć efekt naturalnego ‚wkręcania się’ na obroty i jazdy tuż przy czerwonym polu. Jednostka 3.4 w serwisach Porsche jest uznawana za bardzo trwałą i przebiegi rzędu 250-300 tys nie są niczym niezwykłym. Ta wersja określana jest jako auto, które będzie trzymać cenę zdecydowanie lepiej niż 996 czy 997.
Skrzynia PDK + łopatki to połączenie szybkości i precyzji. W moim egzemplarzu występuje już sportowa kierownica z prawdziwymi metalowymi łopatkami (pierwsze lata produkcji 991 mogą mieć jeszcze kierownicę z przyciskami). Działa doskonale zarówno w trybie normalnej, miejskiej jazdy, jak i dynamicznych górskich przejażdżek w trybie sport.
Klasyczny napęd na tył pozwoli Ci poczuć prawdziwego ducha 911. Ten samochód prowadzi się inaczej niż wszystko inne. Silnik za tylną osią i charakterystyczny rozkład masy sprawiają, że na wyjściu zakrętu wóz ma nieporównywalnie większe pokłady przyczepności niż jakikolwiek inny tylnonapędowy samochód. Po dołożeniu gazu tył przysiada jeszcze niżej i wgryza się w asfalt. Z dobrym kierownikiem ten wóz może być sporo szybszy na zakrętach niż o wiele mocniejsze auta z napędem klasycznym.
Wnętrze 991.1 to analogowe, ale nowoczesne miejsce. Porschawka ma normalne zegary i wyświetla wszystkie najważniejsze funkcje tuż przed oczami kierowcy. Na konsoli środkowej widnieją estetyczne i łatwe w obsłudze fizyczne przyciski. Wnętrze jest zbudowane wedle nowej filozofii, którą znajdziesz w Porsche nawet z roczników +- 2020.
Mój egzemplarz posiada dodatkowo podgrzewane i wentylowane fotele w czarnej skórze, które są sterowane elektrycznie w bardzo wielu płaszczyznach. Jest to wersja Black Edition z czarną podsufitką w alcantarze. Na pokładzie również nagłośnienie BOSE, dotykowy ekran czy tempomat. W nadkolach mieszczą się piękne 20-sto calowe obręcze, a na nich Pirelli P Zero.
Do zakupu pierwszej 911-stki przygotowywałem się bardzo długo nabywając wiedzę z wielu źródeł i wybór 991.1 był bardzo świadomy. Uważam, że jeśli ktoś ma nieco doświadczenia ze sportowymi autami to poprzednimi generacjami (w starszym automacie to już na 100%) będzie po prostu zawiedziony i nie poczuje magii 911.
Wszystkich żywo zainteresowanych moim egzemplarzem zapraszam na bardzo rzeczowy i konkretny film, który nagrałem z tym właśnie 911. Jest załączony do aukcji lub można go znaleźć na kanale YT Auto Sportivo. Ukazuje realny stan samochodu, który jest bardzo dobry. Rzecz jasna nie ma żadnych błędów czy kłopotliwych skaz lakierniczych lub uszkodzeń wnętrza. Wszystko jest tak, jak należy. Zresztą proszę zapoznać się z materiałem - moje pedantyczne podejście mówi samo za siebie.
Na ostatnim serwisie wymienione wszystkie możliwe oleje, płyny i filtry wraz ze skrzynią biegów oraz przekładnią. Wymieniona została pompa paliwa, świece zapłonowe, wymiennik ciepła w skrzyni wraz z zaworem układu chłodzenia, filtr hydrauliki skrzyni biegów i dużo drobnostek, aby auto było perfekcyjne technicznie. Silnik został wyjęty, została wprowadzona kamera, aby potwierdzić brak zużycia cylindrów i elementów wewnętrznych. W Osa Motors potwierdzili wzorowy stan. Żadnych opiłków w zużytym oleju czy filtrze. Warto dodać, że pierwszy i jedyny właściciel za granicą posiadał Porsche 9 lat, po czym wymienił je na kolejną Carrerę. Samochód został sprowadzony z usterką układu paliwa, która została profesjonalnie zdiagnozowana i naprawiona. Do auta 2 komplety kluczy i fv do wglądu. Naklejkę naturalnie można zdjąć w minutę, lakier pod spodem jest nieskazitelny. Jako marketingowa reklamówka do firmy sprawdzał się bezkonkurencyjnie.
Dzięki 991.1 jestem więcej niż przekonany, że to dopiero początek przygody z Porsche i wstęp do dalszego smakowania innych modeli. Po zapoznaniu się z aukcją i oglądnięciu filmu odpowiem na dalsze pytania, jeśli tylko się pojawią. Wóz stoi w ciepłej, dobrze oświetlonej hali. Oględziny z konkretnymi osobami możliwe są niezależnie od warunków pogodowych.
Porsche sprzedawane jest na podstawie faktury VAT-marża, gdyż kupiłem je od osoby prywatnej do firmy. Szczęśliwy kupujący nie płaci 2% podatku.
Biorę pod uwagę możliwość zamiany na zadbane, mocne auto, ale około 100 tys różnicy w gotówce chciałbym zainwestować w drugą firmę.
Czy to dobry pomysł, aby sprawić sobie 911 na Mikołaja lub na Święta? Myślę, że odpowiedź jest jasna. Zapraszam do kontaktu telefonicznego.
Pozdrawiam
Piotr
2 grudnia 2025 19:17
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Porsche
Model pojazdu
911
Wersja
Carrera PDK Black Edition
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
4
Rok produkcji
2013
Generacja
991 (2011-2019)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Ekran dotykowy
Informacje o sprzedającym
Piotr z Auto Sportivo
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2023
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie
