1 / 8
24 kwietnia 2024 16:34
ID: 6119026477
Szczegóły
Opis
Kramer KB 17 to ciągnik wyprodukowany w latach 50-tych . Dzięki KB 17 Kramer zmniejszył różnicę między 12 a 22 KM. Podwozie pochodziło z KB 12, który dzięki mocniejszemu silnikowi Güldnera stał się KB 17. W przeciwieństwie do swojego mniejszego brata, KB 17 był standardowo wyposażony w przednią oś Kramer z niezależnym zawieszeniem. Silnik Güldner D 215 został zastąpiony już po ośmiu miesiącach przez nowszy silnik Güldner 2 DN. KB 17 był również dostępny jako ciągnik wąskotorowy.
Güldner, typ: 2 DN, stojący, dwucylindrowy, czterosuwowy rzędowy silnik wysokoprężny chłodzony wodą z procesem wtrysku w komorze wirowej, zawory górne, ciśnieniowe smarowanie obiegowe, wał korbowy trójłożyskowy, wałek rozrządu napędzany przekładnią, tłok trójpierścieniowy , pompa wtryskowa Bosch, dysza pinowa Bosch, uchwyt dyszy Natter, filtr powietrza w kąpieli olejowej i chłodzenie obiegowe sterowane termostatem.
Pojemność skokowa = 1305 cm3
Średnica otworu = 85 mm, skok = 115 mm
Kompresja = 19:1
Maks. moment obrotowy = 6,9 mkg przy 1400 obr./min.
Prędkość jałowa = 750 obr./min.
Maks. ciśnienie wtrysku = 160 atm
Pompa wtryskowa Bosch typ: PFR 2 A 60/201 lub PFR 2 A 60/201/7
Dysza Bosch, typ: DN 0 SD 211
Uchwyt dyszy Nattera, typ: GK 32 B 2
Filtr paliwa Bosch typ: FJ/DF 5/103 -> 0450104007 -> Knecht KX43
Sprzęgło [ edytuj ]
Sprzęgło suche jednotarczowe firmy Fichtel & Sachs typ: K-12 Z
Skrzynia biegów [ edytuj ]
Skrzynia biegów grupy Kramer z przerzutką kulową
Dwie grupy, każda z trzema biegami do przodu i jednym biegiem wstecznym
6 biegów do przodu, 2 biegi wsteczne
Prędkości do przodu i do tyłu [ edytować ]
Pierwsza grupa:
1. bieg 3.7
2. bieg 5.2
Trzeci bieg 7.7
1. bieg R 3.7
Druga grupa:
4. bieg 9,5
5. bieg 13.3
6. bieg 20,0
2. prawy bieg 9,5
Wał przegubowo-teleskopowy [ edytować ]
Wał przegubowo-teleskopowy sterowany sprzęgłem napędowym o znormalizowanym profilu
Dostępne są dwie prędkości: 530 i 1345 obr./min. przy prędkości znamionowej
Kółko boczne o średnicy 165 mm i szerokości 100 mm
Do wyboru są dwie prędkości: 1080 i 2800 obr./min.
Hamulce [ edytuj ]
Połączony hamulec ręczny i nożny działający na tylne koła
Automatyczny hamulec kierownicy
Osie [ edytuj ]
Oś przednia: oś sztywna Kramer z niezależnym zawieszeniem kół, zawieszona w sposób oscylacyjny
Oś tylna: dwie osie przelotowe z profilem klinowym
Blokowana blokada mechanizmu różnicowego
Nacisk na oś z silnikiem D 215
Przód = 580 kg
Tył = 720 kg
Nacisk na oś z silnikiem 2 DN
Przód = 520 kg
Tył = 720 kg
Trwała ondulacja. Nacisk na oś w obu przypadkach:
Przód = 840 kg
Tył = 1020 kg
Podnośnik siłowy [ edytuj ]
Opcjonalnie z hydraulicznym podnośnikiem Kramer/Bosch
Pompa hydrauliczna Bosch typ: HY/ZD 14 R 5 lub HY/ZD 14 AR 5
Ciśnienie robocze = 120 atm
Udźwig = 520 kg
Urządzenia sterujące [ edytować ]
Sprzęt elektryczny [ edytować ]
Instalacja 12 V z dwoma reflektorami, dwoma światłami obrysowymi, dwoma światłami tylnymi, oświetleniem tablicy rejestracyjnej, systemem ogrzewania wstępnego, gniazdem przyczepy i klaksonem
Akumulator Bosch 12 V-56 Ah
Alternator Bosch, typ: REE 75/12/2000 R 1 (od 9/1953 = LJ/REE 75/12/1800 CR 1)
Rozrusznik Bosch, typ: EJD 1.8/12 L 39 (od 9.1953 = EJD 1.8/12 R 66)
Świece żarowe:
Typ Boscha: KE/GA 2/18
Typ Beru: 304 Ge (od 9/1953 = 304 G4 1,7 V)
Monitor świecenia:
Typ Boscha: SHWJ 7 L 1 Z
Typ Beru: KOSK
Rezystor żarowy Bosch, typ: SWJ 10 L 18 Z (od 9/1953 = SWJ 10/4 Z)Z silnikiem Güldner 2 DN
Długość = 2645 mm
Szerokość = 1470 mm
Wysokość do kierownicy = 1510 mm
Wysokość kaptura = 1250 mm
Rozstaw osi = 1700 mm
Prześwit w zależności od opon = 350 do 400 mm
Masa własna = 1225 kg
Trwała ondulacja. Masa własna = 1740 kg
Ilości napełnienia [ edytować ]
Pojemność zbiornika = 18 litrów
Olej silnikowy = 4,5 litra (od 9/1953 = 5,0 litra)
Ręczna skrzynia biegów i przekładnia główna = 9 litrów.
Woda chłodząca = 7 litrów
Ilości i okres produkcji:
1/1953 do 9/1953 = 894 egzemplarze !!!
Traktor w pełni sprawny wszystko działa ,silnik w super stanie ,skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze,hamulce sprawne ,reczny działa ,swiatła sprawne traktor w pełni dopuszczony do ruchu na drogach publicznych.telefon kontaktowy ,
Informacje o sprzedającym
zbigniew
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2015
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie