Bestune wjeżdża do Polski z trzema modelami. Rywal Skody Superb wygląda bardzo atrakcyjnie

Kolejna nowa marka w Polsce. Chińskie Bestune (czyt. Bestjun) na dzień dobry wjedzie do naszego kraju z trzema modelami spalinowymi, w tym z atrakcyjnie stylizowanym rywalem Skody Superb. Klientów, oprócz okazyjnych cen, do salonów ma przyciągnąć m.in. 5-letnia gwarancja.
- Bestune to marka należąca do jednego z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych – firmy FAW.
- W Polsce za dystrybucję samochodów Bestune odpowiada grupa Asian Automotive Distribution Center, mająca w swoim portfolio m.in. BAIC-a, Forthinga czy KGM.
- Początkowo w ofercie znajdą się trzy spalinowe modele: dwa uterenowione i atrakcyjnie stylizowany liftback.
Bestune w Polsce: 16 salonów do końca roku
Bestune to kolejna chińska marka w portfolio Asian Automotive Distribution Center (AADC). Dosłownie przed chwilą grupa poinformowała o rozszerzeniu swojej oferty o Hongqi, a wcześniej w bieżącym roku wprowadziła do naszego kraju DFSK oraz Fotona.
Bestune powstało w 2006 roku. Należy do koncernu FAW, dysponującego 14 fabrykami, z których w zeszłym roku wyjechało ponad 3,2 mln samochodów. Obecnie zatrudnia on ponad 120 000 pracowników, ma swoje centrum rozwojowe m.in. w Monachium i tworzy spółki joint venture z Volkswagenem oraz Toyotą.
Pełna gama modeli Bestune w Polsce zostanie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show. Wystartują one 24 kwietnia i potrwają trzy dni. Samochody nowej chińskiej marki w gamie AADC trafią do sprzedaży w naszym kraju pod koniec drugiego kwartału tego roku.
Modele Bestune w Polsce będą oferowane w sieci dealerskiej, która do końca 2025 roku obejmie 16 salonów sprzedaży. Docelowo ma ich być 40.
Bestune T77 Pro: rywal Dacii Bigster?
Bilet wstępu do świata Bestune stanowi mierzące 4,5 m długości T77 Pro. Do jego napędu służy 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 160 KM (258 Nm). Moment obrotowy trafia tutaj do kół przedniej osi za pomocą 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Średnie zużycie paliwa producent określa na 7 l/100 km.
Dzięki sporemu rozstawowi osi o wartości 2,7 m, Bestune B77 Pro powinno oferować przestronną kabinę. Niestety, bagażnik nie jest zbyt duży. Mierzy 342 l, czyli ma pojemność znacznie bliższą modelom miejskim niż kompaktowym.
W kokpicie tego chińskiego auta znajdują się dwa ekrany o przekątnej 12,3” każdy oraz fizyczny panel klimatyzacji i liczne przyciski. Cena? Na razie za szybko, aby o niej mówić, ale chcąc rywalizować z europejskimi rywalami powinna wynosić mniej niż 100 tys. zł.
Przykładowo, mierząca 4,57 m Dacia Bigster, stanowi wydatek od 99 900 zł. Do jej napędu służy 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 140 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 s i średnie zużycie paliwa wynoszące 5,5 l/100 km.
Bestune T90: crossover klasy średniej
Bestune T90 to crossover klasy średniej (4,7 m długości). Ma on nowoczesne nadwozie z wysoko umieszczonymi, wąskimi reflektorami. Do wyboru będą dwie odmiany tego samochodu – Premium i Flagship – i dwa różne układy napędowe.
Podstawowy to 1,5-litrowa jednostka o mocy 160 KM, współpracująca z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Zapewnia ona przyspieszenie o 0 do 100 km/h w 9,3 s i średnio na 100 km zużywa 7 l benzyny.
Mocniejszy układ napędowy ma już pojemność 2.0 i 245 KM. Za przeniesienie momentu obrotowego na przednie koła odpowiada tutaj 8-stopniowy automat firmy Aisin. Bestune T90 prędkość 100 km/h „załatwia” w 7,6 s i według tego chińskiego producenta średnio na 100 km zużywa 7,2 l paliwa.
Wnętrze, dzięki 2,8-metrowemu rozstawowi osi, ma być wyjątkowo przestronne. Co istotne, bagażnik wyróżnia się solidną pojemnością 560 l. W kokpicie znajdują się dwa ekrany, w tym 12,6-calowy o pionowej orientacji.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Mitsubishi Outlander PHEV.
Bestune w Polsce: B90 to atrakcyjny rywal Superba
Bestune B70 na tle dwóch modeli uterenowionych tej marki z Państwa Środka, wyróżnia się przede wszystkim znacznie nowocześniejszym rysunkiem swojego nadwozia. Od zderzaka do zderzaka mierzy ono 4,85 m (Skoda Superb: 4,9 m). Do tego dochodzi duży, 2,8-metrowy rozstaw osi, co znów zwiastuje obszerną kabinę.
Bagażnik dysponuje pojemnością 522 l, a nadwozie typu liftback zapewnia znakomity dostęp do największego ze schowków. Deska rozdzielcza została utrzymana w stylu tej w T77 Pro. Wtłoczono w nią dwa ekrany – 7-calowe cyfrowe zegary i 12,3-calowy centralny.
Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek napędowych. To 160-konne 1.5 Turbo z 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem oraz 218-konne 2.0 Turbo. Do współpracy ma ono 8-biegową skrzynię automatyczną produkcji Aisina i zapewnia dobre osiągi.
Prędkość 100 km/h ze startu w Bestune B70 pojawia się po 7 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,8 l/100 km. Co istotne, standardem w obu wariantach tego samochodu jest tylne zawieszenie wielowahaczowe.







