Ford Kuga II – Trzyma wysoki poziom! | Test OTOMOTO TV
Ford Kuga II jest bezawaryjny a co najważniejsze potrafi dać sporo frajdy z jazdy, dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu. Jeśli nie musisz wozić rodziny na tylnej kanapie, to świetny pomysł na używanego SUV-a. Dlaczego?
Ford Kuga II to dziecko strategii marki o nazwie One Ford. W dużym skrócie chodziło o to, by wszystkie modele Forda dostępne były na wszystkich rynkach, na których Ford sprzedawał swoje auta. To dość zaskakujący pomysł biorąc pod uwagę różne upodobania kierowców, różne ich potrzeby, a także różną zasobność portfeli.
Strategia sobie, życie sobie. Kuga pierwszej generacji (2008-2013) to pierwszy SUV marki wymyślony specjalnie na europejski rynek, a Ford Kuga drugiej generacji (2013-2019) w USA zadebiutowała półtora roku wcześniej i to pod nazwą Escape.
Z perspektywy czasu jednak nie ma nic złego, co by na dobre nie wyszło. Dzięki wspomnianej strategii Kuga, która pojawiła się w Europie, pozbawiona była już chorób wieku dziecięcego, co szybko przełożyło się na popularność tego modelu.
Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Focusa. To właśnie dlatego choć Kuga nie jest mała (4,5 cm długości i rozstaw osi 2,69 cm), miejsca w niej zbyt dużo nie ma. Szczególnie na tylnej kanapie. Duży jest za to bagażnik (406 l). Podniesione zawieszenie i spory prześwit, do tego przejrzyście zaprojektowana deska rozdzielcza i dobrej, jakości materiały (poprawione po liftingu) wystarczyły. Ford stał się ważnym graczem w segmencie C-SUV.
W 2016 roku Kuga przeszła face lifting. Pojazd otrzymał zupełnie nowy przód, który upodobnił go do większego model Edge. Przeprojektowane zostały reflektory oraz zastosowano nową, masywną atrapę chłodnicy.
Znacznie mniej zmian pojawiło się w we wnętrzu. Zadebiutowała tutaj nowa kierownica oraz systemu multimedialnego SYNC3 z 8-calowym ekranem dotykowym. Zniknął tradycyjny hamulec ręczny, a zastąpił go przycisk elektrycznego hamulca pomocniczego. Pojawiły się również nowe wzory tapicerki oraz nowe materiały dekoracyjne.
Ford Kuga II – jaki silnik?
Kuga skoro bazowała na płycie podłogowej Focusa, pod maską miała te same silniki. Wśród nich dostępne były cztery diesle TDCi i dwa benzyniaki EcoBoost.
Najsłabszy silnik benzynowy miał cztery cylindry, 1.5 l. i 120 KM. Nie był to mistrz dynamiki, bo sprint do setki zajmował mu 12,5 s. Mocniejsza odmiana o mocy 150 KM była nieco bardziej żwawa, ale dobrą dynamikę zapewniają dopiero Kugi z silnikiem 2.0 l. Te generują 230 lub 242 KM i jedyna wada, jaką można im zarzucić to spory apetyt na paliwo. Trudno się jednak dziwić skoro dużą mocą napędzały wyłącznie cztery koła.
Właśnie dlatego rozsądnym wyborem w przypadku Kugi II są auta z dwulitrowymi dieslami o mocy 120 lub 180 KM i dwusprzęgłową skrzynią PowerShift. Pod maski auta trafiały także silniki Diesla PSA Duratorq o pojemności 1.6 (120 KM).
* Po liftingu z 2016 r.
Ford Kuga – ile kosztuje?
Kuga mimo upływu czasu to cały czas dobrze wyglądający i co ważne bezawaryjny samochód. Dzięki świetnemu zawieszeniu potrafi dać sporo frajdy z jazdy, rozpieszczając komfortem i precyzją prowadzenia.
Najtańsze egzemplarze wyceniane są na 35-40 tys. zł. Nieco droższe będą auta z bogatszym wyposażeniem oraz odmiany ST i Vignale. Pierwsza to auto o nieco sportowym charakterze, druga bogato wyposażona odmiana bardziej luksusowa.
Warto pamiętać, że sporo aut na rynku wtórnym pochodzi z rynku amerykańskiego. Mimo że Kuga to model globalny, różnice wynikające z wymogów homologacyjnych są spore. To m.in. inne hamulce, zawieszenie, prędkość maksymalna oraz radio, reflektory i zestaw wskaźników. Warto wziąć to pod uwagę sprawdzając nieco tańszą Kugę „Made in USA”. Dostosowanie takiego auta do europejskich wymogów może okazać się kosztowne.
W tym odcinku testujemy Forda Kugę drugiej generacji, auto, które po 10 latach na rynku nadal nieźle się prezentuje. Czy ten przestronny, funkcjonalny SUV jest w stanie zaspokoić wymagania kierowców? Czy jeździ tak dobrze, jak wygląda? Projektanci chcieli, aby wnętrze tego modelu było nowoczesne i intrygujące - jak wyszło? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV. Zapraszamy do oglądania.
Testowany model to Ford Kuga II z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM.





