10 kwietnia 2024

Hybrydowa Dacia Jogger wreszcie w Polsce. Warto było na nią czekać ponad rok?

2024 Dacia Jogger Hybrid 140 przód

Do tej pory polska gama Dacii Jogger składała się z wersji benzynowej i dwupaliwowej (z fabryczną instalacją LPG). Teraz dołącza do nich wariant zelektryfikowany. Jakiej dopłaty wymaga hybryda?

Czy to najwolniejsza hybryda świata? Wiele na to wskazuje, bo zelektryfikowana Dacia Jogger potrzebowała więcej niż rok od swojej premiery, by trafić nad Wisłę. Choć na wybranych rynkach europejskich sprzedaż hybrydowego Joggera rozpoczęła się na początku 2023 roku, do polskich salonów trafi on dopiero w drugiej połowie maja.

Właśnie wystartowały zamówienia i przy tej okazji poznaliśmy też oficjalne, polskie ceny tego samochodu. Ile Rumuni życzą sobie za Joggera Hybrid 140 i co oferują w zamian?

2024 Dacia Jogger Hybrid 140: wyposażenie

Jak widać, hybrydowa odmiana Dacii Jogger jest o blisko 30 tys. zł droższa od najtańszej wersji zasilanej dwupaliwowym silnikiem ECO-G 100. Jednak po zrównaniu wyposażenia (zelektryfikowana odmiana nie jest dostępna w najuboższej odmianie Essential) dystans maleje do 23 500 zł. Co Dacia oferuje za te pieniądze?

Standardowym wyposażeniem hybrydowej odmiany Expression są m.in. światła LED (dzienne i mijania), stalowe felgi czy manualna klimatyzacja. Do tego system multimedialny z ekranem o przekątnej 8 cali i 7-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Jak widać, próżno szukać tu luksusów.

Jednak przecież to nie wyposażenie jest clou programu. Najważniejszy element układanki stanowi oczywiście hybrydowy zespół napędowy. W jego skład wchodzi wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który generuje 94 KM. Asystują mu dwa silniki elektryczne (49 i 20 KM), a moc systemowa całego układu wynosi 140 KM. Co istotne, jako jedyny w gamie, wariant Hybrid 140 jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.

Producent obiecuje, że zelektryfikowany Jogger zadowoli się skromną ilością paliwa. Deklarowane zużycie benzyny wynosi 4,7-4,8 l na każde 100 km. Oznacza to ponad 1 litr oszczędności w porównaniu do odmian czysto spalinowych (ECO-G 100 zużywa 6,0-6,1 l benzyny lub 7,7-7,8 l LPG na 100 km, zaś TCe 110 5,7-5,8 Pb95 na 100 km).

Ciekawym rozwiązaniem technicznym zastosowanym w hybrydowej Dacii Jogger jest funkcja E-Save, która umożliwia osiągnięcie ok. 70% poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego. Gdy kierowca spodziewa się napotkać sytuację wymagającą więcej energii (np. do pokonania podjazdu), wystarczy, że kilka kilometrów wcześniej aktywuje E-Save, by zapewnić wystarczający zapas prądu w baterii trakcyjnej i w ten sposób zaoszczędzić nieco paliwa.

CZYTAJ TEŻ: Dacia Jogger – 8 rzeczy na TAK, 2 na NIE.

Czym jest Jogger?

Dacia Jogger jest samochodem który wymyka się schematom. Z jednej strony to wyjątkowo przestronny, kompaktowy samochód rodzinny z nadwoziem typu kombi. Auto mierzy 454,7 cm długości oraz 178,4 cm szerokości. Może pomieścić 5 osób i 607 l bagażu lub (opcjonalnie) 7 osób i 160 l pakunków.

Co istotne, zastosowanie napędu hybrydowego nie odbiło się negatywnie na przestronności kabiny. W efekcie każdy Jogger oferuje identyczną przestrzeń bagażową i pasażerską.

Z ceną startującą od 84 400 zł (za wersję dwupaliwową) Jogger jest też najtańszym 7-miejscowym samochodem oferowanym na polskim rynku. Jednak Dacia balansuje na granicy pomiędzy typowym kombi a crossoverem. Duży prześwit (20 cm) i postawne nadwozie (163 cm wysokości) sprawiają, że auto wyraźnie odróżnia się od innych kompaktów z nadwoziem kombi. Całość puentują plastikowe osłony nadkoli, które nadają Joggerowi nieco uterenowionego charakteru.

Hybrydowego Joggera można już zamawiać w Polsce.

2024 Dacia Jogger Hybrid 140 przód
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
Dacia Jogger
2024 Dacia Jogger Hybrid 140 bok
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
Dacia Jogger
2023 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
2022 Dacia Jogger
Dacia Jogger