Hybrydowe Jaecoo 7 z polskimi cenami. Ma 1200 km zasięgu, ale na tym jego zalety się nie kończą

Łącznie rozwija 347 KM i aż 525 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo oferuje skórzane, elektrycznie regulowane fotele, automatyczną klimatyzację czy 19-calowe obręcze z lekkich stopów. Czysto spalinowe Jaecoo 7 zostało bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Teraz do salonów wjeżdża hybryda plug-in. Ile kosztuje?
Samochody marki Jaecoo weszły na polski rynek dopiero w drugiej połowie 2024 roku. A mimo tego do końca grudnia znalazły 505 nabywców. Pod względem sprzedaży zajęły 40. miejsce, wyprzedzając BYD-a (439 szt.) i plasując się za DS-em (505 szt.) oraz Isuzu (531 szt.).
Ale ambicje Chińczyków w tym roku sięgają zdecydowanie wyżej. Razem z Omodą (1106 szt., 35. miejsce) przedstawiciele obu tych marek w 2025 roku chcą znaleźć 18 000 nabywców. Pomóc im w tym mają nowe modele, o czym pisaliśmy TUTAJ.
Jeden z nich to długo zapowiadane Jaecoo 7 Super Hybrid, które uzupełnia ofertę, składającą się do tej pory wyłącznie z wariantu czysto benzynowego.
TUTAJ przeczytasz o programie Mój elektryk 2.0.
Jaecoo 7 Super Hybrid: układ napędowy
Jaecoo 7 w nowej wersji dysponuje hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Składają się na niego 1,5-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa (pracująca w cyklu Millera) z turbodoładowaniem o mocy 143 KM, współpracująca z 204-konnym silnikiem elektrycznym. Łącznie daje to 347 KM.
Napęd elektryczny czerpie życiodajne elektrony z baterii litowo-jonowej o pojemności 18,3 kWh. Na samym prądzie to chińskie auto pokona dystans 91 km, natomiast łącznie – 1200 km. Średnie zużycie paliwa producent określa na 6,0 l/100 km.
Jaecoo 7 Super Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 s, ale bardziej imponuje momentem obrotowym, wynoszącym 525 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Bateria trakcyjna przyjmuje prąd z maksymalną mocą 40 kW. Dzięki temu naładowanie jej od 30 do 80% odbywa się w czasie 20 minut. Ze standardowego gniazdka trwa to 8,5 godziny, a przy użyciu ładowarki pokładowej o mocy 6,6 kW – 3 godziny do 80%.
Co istotne, akumulator trakcyjny „gwarantuje szczelność na głębokości 1 m wody przez ponad 48 godzin (stopień ochrony: IP68)” – informuje chiński producent.
Zbiornik paliwa Jaecoo 7 PHEV ma pojemność 60 l. Z kolei bagażnik dysponuje od 500 do 1265 l.
TUTAJ przeczytasz opinie użytkowników Omody 5.
Cena i wyposażenie
Jaka jest cena tego chińskiego auta? O ile standardowy wariant, wprawiany w ruch przez 1,6-litrowy silnik T-GDI (147 KM) wyceniono na 139 900 zł, o tyle Jaecoo 7 Super Hybrid to wydatek 159 900 zł.
Standardowe wyposażenie Jaecoo 7 Super Hybrid Select zawiera m.in.:
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze czarnym
- funkcję V2L (Vehicle to Load) o mocy 3,3 kW
- 8 poduszek powietrznych
- przednie i tylne światła w technologii LED
- zestaw kamer 540 stopni
- relingi dachowe
- dostęp bezkluczykowy
- system oczyszczania powietrza w kabinie
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- nawigację satelitarną z ekranem 14,8”
- bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay
- asystenta głosowego
- skórzaną tapicerkę
- elektrycznie regulowane fotele
Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive to wydatek 169 900 zł. Takie auto względem wariantu Select jest bogatsze o m.in.:
- podgrzewaną przednia szybę
- przyciemniane szyby w drugim rzędzie
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- dach panoramiczny
- ładowarkę indukcyjną o mocy 50W
- zestaw audio firmy Sony (8 głośników)
- ekran head-up
- podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją pamięci siedzenia kierowcy
- oświetlenie nastrojowe
Z kim rywalizuje Jaecoo 7?
Samochody Jaeceoo i Omoda można obecnie kupić w 30 punktach na terenie całego kraju. Do końca bieżącego roku liczba salonów sprzedaży modeli obu tych marek ma wzrosnąć do 45.
Jaecoo na swoje auta w Polsce zapewnia 7-letnią gwarancję mechaniczna z limitem przebiegu wynoszącym 150 tys. km. Z kolei bateria i silnik trakcyjny w hybrydzie, a także elementy sterujące układu napędowego (sterowanie silnika i moduł sterujący pojazdu) są objęte 8-letnią ochroną z limitem do 160 000 km.
Do rywali Jaecoo 7 Super Hybrid należy zaliczyć MG HS-a PHEV oraz BYD-a Seal U DM-i. Pierwszy z nich wytwarza 339 KM i bez tankowania/ładowania pokona dystans ponad 1000 km. Cena? Od 156 500 zł.
Z kolei BYD Seal U DM-i w odmianie z napędem na przednie koła ma dwa silniki, z których za wprawianie kół w ruch odpowiada głównie ten elektryczny o mocy 197 KM (300 Nm). Benzynowy wytwarza 98 KM (122 Nm), a łączna moc układu to 218 KM. Całkowity zasięg wynosi 1080 km.
Takie auto kosztuje obecnie od 169 900 zł.



















