Kolejne Superchagery w Polsce? Tak wynika z ankiety Tesli

Polska przoduje w rankingu Tesli na miejsca, gdzie powinny powstać Superchargery. W TOP10 znalazły się Radomsko, Nowy Targ oraz Zielona Góra.
Radomsko, Nowy Targ oraz Zielona Góra mogą być kolejnymi miejscami, gdzie powstaną Superchargery Tesli. Tak wynika z przeprowadzanej przez Amerykanów ankiety. W TOP10 znalazły się jeszcze Ostrów Mazowiecka, a tuż za pierwszą dziesiątką pojawiły się Kielce oraz Legnica.
Superchargery: największa sieć ładowarek na świecie
Obecnie Tesla na świecie ma ponad 45 000 stacji szybkiego ładowania, zwanych superchargerami. Znajdują się one przy głównych trasach oraz w pobliżu obiektów użyteczności publicznej. Oferują maksymalną moc ładowania wynoszącą 250 kW. W praktyce oznacza to, że są w stanie zwiększyć zasięg elektryka o 275 km w ciągu 15 minut (TUTAJ dowiesz się, od czego zależy szybkość ładowania).
W Polsce mamy 12 Superchargerów. Znajdują się one m.in. w Warszawie (dwie stacje), Krakowie, Katowicach czy w Kostomłotach pod Wrocławiem. Dla porównania w Niemczech można skorzystać ze 153 punktów ładowania Tesli.
Co istotne, obecnie Amerykanie otwierają możliwość wykorzystania swoich ładowarek również przez właścicieli elektryków innych marek. Ma to miejsce w wybranych krajach europejskich, Australii, Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach.
Z kolei wytwórcy samochodów na prąd coraz częściej przechodzą na standard Tesli. Oznacza to, że adaptują standard NACS (North American Charging Standard), który wyróżnia się m.in. wysokimi wydajnością i niezawodnością.
Którzy to wytwórcy? Ford, General Motors, Rivian oraz Volvo. Chęć dołączenia do nich ostatnio wyraził również Volkswagen.
Tesle stanowią 10% elektryków w Polsce
Bez wątpienia zaangażowanie Polaków może być zaskoczeniem. Jednak biorąc pod uwagę, że ponad 10% krajowego taboru samochodów elektrycznych (ponad 2300 rejestracji) pochodzi od amerykańskiego producenta, nie dziwi chęć posiadania rozbudowanej infrastruktury ładowania, zwłaszcza że w najbliższym czasie może dojść do premiery odświeżonej Tesli Model 3 – donosi portal elektromobilni.pl.
Zgodnie z doniesieniami projekt Highland będzie wyróżniał się zmienioną sylwetką oraz co ważniejsze ma mieć baterię 66 kWh (jako jedną z opcji), zbudowaną w oparciu o ogniwa LMFP (litowo-żelazowo-fosforanowe z domieszką manganu, M) dostarczane przez CATL.