Mercedes EQE SUV do przetestowania podczas EQ Tour. Gdzie i kiedy? Byliśmy, sprawdziliśmy, podpowiadamy.

Mercedes EQE a obok niego EQE SUV. Do tego EQA, EQB i EQS także w wersji „zwyczajnej” i SUV. Jak się połapać w zelektryfikowanym świecie Mercedesa? Trzeba się tymi samochodami po prostu przejechać. Może to zrobić każdy.
Motoryzacji w wydaniu elektrycznym trzeba spróbować. Tym bardziej, jeśli wybór nie ogranicza się do dwóch modeli. Mercedes modelem EQE SUV domknął gamę swoich elektrycznych aut. Nie wszystkie zbudowane są na tej samej platformie, nie wszystkie, zatem jeżdżą tak samo. Różnice są olbrzymie. Przykład? Najbardziej luksusowy elektryk EQS, choć jest najdłuższy ze wszystkich, ma mniejszy rozstaw osi od debiutującego ostatnio modelu EQE SUV. Także EQE dostępny jest, jako pierwszy w wersji AMG. I nie mówimy tutaj wyłącznie o stylistycznych dodatkach. To prawdziwe AMG z krwi i kości o olbrzymiej mocy i jeszcze większym momencie obrotowym.
Różnice między wszystkimi elektrycznymi modelami z rodziny EQ są także w silnikach, napędach, bateriach oraz, co chyba najważniejsze w oprogramowaniu. Każdy ma inny zasięg, inną moc i nieco inaczej się prowadzi.
Jak podkreślają podczas szkolenia trenerzy, nie zawsze liczy się tylko to, ile kilometrów można pokonać na jednym ładowaniu. Takich elementów jest znacznie więcej. Choćby czas ładowania, pojemność baterii, a także możliwości rekuperacji, czyli odzyskiwania prądu. Żeby dobrać auto do swoich potrzeb, warto, zatem sprawdzić je wszystkie. Bo elektromobilność to nie tylko jazda samochodem elektrycznym, ale także umiejętność wykorzystywania tej technologii na każdym poziomie.
Zapisz się i spróbuj
Aby przybliżyć realia eksploatacji osobom zaciekawionym elektromobilnością, a także potencjalnym nabywcom Mercedes-Benz wraz z dealerami organizuje cykl szkoleń EQ Tour – specjalny program jazd testowych elektrycznymi modelami Mercedes-EQ. To również propozycja dla tych, którzy użytkują już samochód na prąd, niekoniecznie Mercedesa, i pragną pogłębić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności korzystania z tych pojazdów, na co dzień.
W tym roku szkolenia zostaną podzielone na dwa moduły. Pierwszy z nich jest skierowany do osób, które nie jeździły dotąd pojazdami elektrycznymi i chcą zapoznać się z ofertą najnowszych modeli Mercedes-EQ. Drugi to propozycja dla tych, którzy posiadają już samochód elektryczny i chcieliby zweryfikować swoje umiejętności oraz styl jazdy, dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania potencjału ekosystemu Mercedesa albo są na etapie zmiany takiego auta na inny/nowy model.
Każdą grupą szkoleniową będzie opiekować się kadra profesjonalnych, certyfikowanych instruktorów. Do dyspozycji będą także doradcy handlowi, służący informacją na temat oferty nowych aut i akcesoriów do ładowania.
W ramach każdego modułu uczestnicy wezmą udział w wykładzie teoretycznym EQ Tour, a następnie przystąpią do jazd testowych. Do ich dyspozycji będzie łącznie osiem samochodów, w tym najnowsze modele Mercedes-EQ: limuzyna EQE, a także luksusowe modele EQS i EQS SUV oraz nowość w gamie, EQE SUV. Ponadto goście będą mogli odbyć jazdę kompaktowymi modelami EQA i EQB.
Szczegółowe informacje i zapisy można uzyskać u poszczególnych dealerów Mercedes-Benz. Harmonogram wydarzeń EQ Tour w sezonie 2023:
- Auto-Studio Łódź: 29-30.05.23 r.
- AUTOPARTNER GARCAREK: 1-2.06.23 r.
- MB Warszawa: 6-7.06.23 r.
- Grupa Wróbel Wrocław: 20-21.06.23 r.
- Duda-Cars Wrocław: 23-24.06.23 r.
- DDB Auto Bogacka Gorzów WLP: 27-28.06.23 r.
- Mojsiuk Koszalin: 30.06-1.07.23 r.
- Witman Gdańsk: 4-5.07.23 r.
- BMG Goworowski Gdynia: 8-9.07.23 r.
- Auto Frelik Bydgoszcz: 11-12.07.23 r.
- Auto Forum Płock: 14-15.07.23 r.
- Auto Idea Warszawa: 18-19.07.23 r.
Mercedes EQE SUV
Niekwestionowaną gwiazdą programu EQ Tour jest w tym roku EQE SUV, czyli nieco przestronniejsza i podniesiona odmiana modelu EQE. To coś, jak elektryczny odpowiednik Klasy E, jednak wydaniu elektrycznym i odmianie SUV.
Auto może wydawać się na pierwszy rzut oka nudne i stylistycznie podobne do pozostałych (czyt. niczym się nie wyróżniające), ale jak tłumaczy to Mercedes, tak ma być, bo tego oczekują klienci.
To jeden z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojej klasy. Przy długości 486,3 cm rozstaw osi wynosi aż 303 cm. Szerokość nadwozia wynosi 194 cm, a wysokość – 168,6 cm. Dzięki konstrukcji opartej na dużej elektrycznej platformie pięcioosobowa kabina gwarantuje mnóstwo swobody. Pojemność bagażnika w standardzie wynosi 520 litrów. Oparcia tylnych siedzeń są dzielone
w stosunku 40/20/40. Po ich całkowitym złożeniu objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1675 litrów. Komfort to nie tylko przestrzeń, ale także aksamitne zawieszenie, cisza we wnętrzu i świetne audio oraz opcjonalny hyperscreen.
Czy tak skrętny samochód może być poręczny w mieście? Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi kąt skrętu tylnej osi wynosi do dziesięciu stopni. Średnica zawracania zmniejsza się z 12,3 do 10,5 m.
EQE SUV – co pod maską?
Modułowa koncepcja napędu sprawia, że auto dostępne jest z silnikiem lub silnikami o mocy od 245 do 476 KM. W zależności od wyposażenia i konfiguracji zasięg to nawet 581 km.
Mercedes EQE SUV wersje napędu:
• EQE 300 SUV o mocy 245 KM z napędem tylne koła i zasięgiem do 543 km
• EQE 350+ SUV o mocy 292 KM z napędem na tylne koła i zasięgiem do 581 km
• EQE 350 4MATIC SUV o mocy 292 KM z napędem na obie osie i zasięgiem do 538 km
• EQE 500 4MATIC SUV o mocy 408 KM z napędem na obie osie i zasięgiem do 542 km
• AMG EQE 43 4MATIC SUV o mocy 476 KM z napędem na obie osie i zasięgiem do 468 km
• AMG EQE 53 4MATIC SUV o mocy 625 KM z napędem na obie osie i zasięgiem do 452 km
Cena tego ostatniego to 595 900 zł w postawie.
Wszystkie wersje EQE SUV-a są wyposażone w elektryczny układ napędowy (eATS) przy tylnej osi. Czteronapędowe wersje 4MATIC dysponują również układem eATS przy przedniej osi. Funkcja Torque Shift w odmianach 4MATIC zapewnia bezstopniowy rozdział momentu napędowego pomiędzy tylnym a przednim silnikiem elektrycznym, zapewniając maksymalną efektywność korzystania z poszczególnych jednostek.
EQE SUV-a można ładować prądem przemiennym (AC) z opcjonalną mocą do 22 kW oraz prądem stałym (DC) z mocą do 170 kW. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu temperaturą i ładowaniem wysokie moce ładowania mogą być utrzymywane przez długi czas.

















