8 sierpnia 2024

Duży SUV z Francji już do kupienia w Polsce. Cena? Niemal bez zmian, choć…

2024 Peugeot 5008 - przód

Nowy Peugeot 5008 po raz pierwszy występuje w wariancie elektrycznym, a wkrótce – z układem 4×4. Niestety, z jego oferty wypadł silnik wysokoprężny. Ile trzeba zapłacić za to auto? Francuzi właśnie ujawnili jego ceny.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Peugeot 5008 podzielił los m.in. Renault Scenica. Dlaczego? Otóż w pierwszym wcieleniu był rodzinnym minivanem klasy kompakt. W drugim urósł i stał się średniej wielkości SUV-em, ale zachował rodzinny charakter.

Nowe wydanie tego samochodu, oparte na platformie STLA Medium, a więc zdolnej przyjąć zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy, względem poprzednika stało się autem wyraźnie większym. O ile wcześniej 5008 mierzyło 464,1 cm długości, o tyle teraz pomiędzy zderzakami ma aż 479,1 cm.

Do tego dochodzą 189,5 cm szerokości oraz 169,4 cm wysokości (wcześniej, odpowiednio: 184,4 i 164 cm). Rozstaw osi to imponujące 290,1 cm (284 cm u poprzednika).

Nowy Peugeot 5008: trzy warianty silnikowe

Nowy Peugeot 5008 na razie jest oferowany na polskim rynku w trzech wariantach silnikowych. Czyli elektrycznym, jako hybryda plug-in oraz w hybrydowym. Dostępne są dwie wersje wyposażenia – Allure i GT.

Bilet wstępu do świata nowego Peugeota 5008 stanowi odmiana Hybrid, wprawiana w ruch przez 136-konny, hybrydowy układ napędowy. Składa się na niego 3-cylindrowa jednostka 1.2, która do współpracy ma niewielki silnik elektryczny (15,6 kW) oraz 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Osiągi? 0-100 km/h w 11,3 s i prędkość maksymalna 200 km/h. Średnie zużycie paliwa – od 5,8 do 5,9 l/100 km. Cena? Od 184 150 zł (Allure) do 198 850 zł (GT).

Dla porównania poprzednie wcielenie 5008 (nadal dostępne w salonach Peugeota) z tym samym hybrydowym układem napędowym w wariancie Allure Pack kosztuje 192 100 zł, a w GT – 202 550 zł. Najmniej zapłacimy za odmianę Active Pack – 180 600 zł.

Hybryda o sporym zasięgu na prądzie

Nowy Peugeot 5008 Plug-In Hybrid to wydatek od 226 150 zł (Allure) do 241 600 zł (GT). Na jego układ napędowy składają się 1,6-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec o mocy 150 KM (300 Nm przy 2000 obr./min), mający do współpracy 7-biegowy automat i silnik synchroniczny z magnesem trwałym.

Wytwarza on 125 KM i 118 Nm przy 300 obr./min. Energię czerpie z baterii litowo-jonowej (NMC) o pojemności użytkowej 17,8 kWh. Niestety, w przeciwieństwie do wielu rywali, Francuzi nie oferują opcji ładowania jej prądem stałym.

Standardowa ładowarka pokładowa ma moc 3,7 kW, natomiast opcjonalna – 7,4 kW. Nabijanie baterii trakcyjnej nowego Peugeota 5008 z gniazdka domowego zajmuje 9 godz. 5 min, natomiast z wallboxa – 5 godz. 30 min. lub 2 godz. 55 min (7,4 kW).

Moc układu hybrydowego to 195 KM, które zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s i prędkość maksymalną 220 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP to 1,0-1,1 l/100 km, a zasięg na samym prądzie – 81-82 km w cyklu mieszanym i 93-95 km w mieście.

Nowy Peugeot 5008: ile zapłacimy za elektryka?

Za Peugeota E-5008, czyli z elektrycznym układem napędowym, zapłacimy od 247 850 zł (Allure) do 263 300 zł (GT). Auto korzysta z 210-konnego silnika na prąd i baterii litowo-jonowej (NMC) o pojemności użytkowej 73 kWh.

Zapewnia ona zasięg od 488 do 502 km w cyklu mieszanym (WLTP) i może być ładowana z maksymalną mocą 160 kW. W efekcie na nabicie jej w zakresie od 20 do 80% wystarcza 30 minut. Średnie zużycie energii Peugeota E-3008 to 17,7-18,3 kWh/100 km cyklu mieszanym (WLTP) oraz 14,4-15,0 kWh/100 km w mieście (WLTP).

Elektryczny Peugeot E-5008 rozpędza się do 170 km/h, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,7 s. Podobnie, jak inne odmiany, porusza się on na kołach 19-calowych.

Porządne wyposażenie seryjne

Wyposażenie seryjne nowego Peugeota 5008 okazuje się naprawdę bogate. W odmianie Allure znajdziemy m.in.:

  • cyfrowy kokpit z dwoma 10-calowymi ekranami
  • bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
  • kamerę cofania i tylne czujniki parkowania
  • dostęp bezkluczykowy
  • automatyczną klimatyzacją 3-strefową (w wersji Hybrid: 2-strefową)
  • podgrzewane fotele przednie
  • przesuwaną kanapę drugiego rzędu
  • trzeci rząd siedzeń
  • asystenta pasa ruchu
  • hamulec pokolizyjny
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • 19-calowe obręcze z lekkich stopów

Wariant GT jest bogatszy m.in. o:

  • 21-calowy wyświetlacz panoramiczny w miejsce dwóch 10-calowych ekranów
  • wirtualne przełączniki
  • bezprzewodową ładowarkę indukcyjną
  • adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go
  • przednie czujniki parkowania
  • adaptacyjne oświetlenie diodowe
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • rolety w tylnych drzwiach
  • podgrzewanie kierownicy

Nowy Peugeot 5008: solidny bagażnik

Nowy Peugeot 5008 zachował wnętrze z siedmioma siedzeniami. W drugim rzędzie znalazła się przesuwana kanapa (w proporcji 40:60) z regulowanym oraz składanym oparciem w proporcji 40:20:40. Trzeci rząd składa się z dwóch chowanych siedzeń z regulowanymi zagłówkami. Francuzi obiecują większy komfort w porównaniu do poprzedniej generacji (TUTAJ poznasz najlepsze kompaktowe SUV-y z drugiej ręki).

Bagażnik nowego Peugeota 5008 nadal przekonuje solidną wielkością. Nawet przy 7 pasażerach na pokładzie pomieści 259 l. Jeśli jest ich pięciu, do dyspozycji mają 748 l. Natomiast w konfiguracji 2-osobowej to 1819 l. Co ciekawe, w przestrzeni za trzecim rzędem siedzeń wygospodarowano dodatkowy schowek o pojemności 80 l.

W wersji Allure fotele wykonano z materiału TEP (tkanina z warstwą poliuretanu), natomiast w GT Francuzi łączą go z Alcantarą. W obu wariantach cechują się one certyfikatem na rzecz zdrowego kręgosłupa (AGR).

Francuzi chwalą się ponadto, że nowy Peugeot 5008 wykorzystuje bardzo wiele elementów pochodzących z recyklingu. Są to metale i polimery, zastosowane w nadwozie i wnętrzu tego samochodu. Ich masa własna dochodzi do 500 kg.

Kokpit z wielkim ekranem

Kokpit nowego Peugeota 5008 został zdominowany przez 21-calowy ekran panoramiczny, dostępny w wariancie GT. Jest on zakrzywiony, wyróżnia się wysoką rozdzielczością i góruje nad całą deską rozdzielczą.

Wbudowana nawigacja obsługuje funkcję E-Routes, która optymalizuje trasy pod kątem odległości, wymagań dotyczących zasięgu lub lokalizacji stacji ładowania. W aplikacji na smartfony MyPeugeot, oprócz otwierania, zamykania i lokalizowania pojazdu, możliwe będzie także zaplanowanie trasy.

Wewnątrz nowego Peugeota 5008 znalazły się ponadto system monitorowania jakości powietrza, a także duży szklany dach z otwieraną przednią częścią. Auto może być wyposażone w liczne systemy wsparcia kierowcy, w tym w pakiet Drive Assist Plus 2.0.

Umożliwi on nie tylko autonomiczną zmianę pasa ruchu, ale i samoczynnie obniży prędkość w momencie, gdy np. spadnie deszcz. Na pokładzie łącznie znajdzie się 40 systemów wspierających prowadzącego w trakcie jazdy.

Nowy Peugeot 5008: wkrótce kolejne wersje

W ofercie nowego Peugeota 5008 będą też kolejne odmiany elektryczne. Obok 210-konnej, pojawi się też 231-konna wersja Long Range (obie z napędem na przednią oś) z baterią o pojemności 98 kWh.

Z kolei najmocniejszy wariant (322 KM) otrzyma układ 4x4.

2024 Peugeot 5008 - przód
2024 Peugeot 5008 - przód
2024 Peugeot 5008 - przód
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - przód
2024 Peugeot 5008 - przód
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - lampa
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - lampa
2024 Peugeot 5008 - tył
2024 Peugeot 5008 - deska rozdzielcza
2024 Peugeot 5008 - deska rozdzielcza
2024 Peugeot 5008 - ekran
2024 Peugeot 5008 - przyciski
2024 Peugeot 5008 - fotele
2024 Peugeot 5008 - fotele
2024 Peugeot 5008 - fotele
2024 Peugeot 5008 - bagażnik