Powrót z zaświatów: spalinowe Megane jednak pozostanie w ofercie Renault

Pogłoski o śmierci spalinowego Renault Megane okazały się mocno przesadzone. Francuzi utrzymali w swojej ofercie auto, które jeszcze niedawno wydawało się być skazane na zagładę. Dziś benzynowy Megane GrandCoupe wrócił do polskich salonów. Ile kosztuje wersja przystosowana do nowych realiów?
Renault Megane miało przejść rewolucję. Lecz zanim radykalne zmiany stały się faktem, nadciągnęła odsiecz. A w zasadzie – ochłodzenie. Dotyczy ono nastrojów klientów w stosunku do elektromobilności. Najprawdopodobniej to właśnie z tego powodu Renault musiało zweryfikować swoje plany o radykalnej zmianie formuły niezwykle popularnego auta.
Przypomnijmy: dwa lata temu Francuzi zaprezentowali Megane E-Tech, czyli samochód, który z doskonale znaną nam rodziną modelową łączył w zasadzie tylko pierwszy człon nazwy. Nowy model to w pełni elektryczny pojazd stojący w połowie drogi między klasycznym hatchbackiem a crossoverem. Bo to właśnie na autach uterenowionych miało się skupić Renault. W to ich pożądają klienci. Nowe, elektryczne Megane jest też wyraźnie krótsze od swojego spalinowego kuzyna.
Produkcja „zwykłego” Megane'a miała zostać zakończona, jednak tak się nie stanie. Renault ogłosiło, że w ofercie pozostanie odmiana sedan, nazywana – nie wiedzieć czemu – GrandCoupe. Losy hatchbacka i kombi wydają się być jednak przesądzone.
Ile kosztuje?
Renault poinformowało właśnie, że dostosowało Megane GrandCoupe do normy GSR2 (więcej na jej temat przeczytasz TUTAJ). Pod maską tego auta może pracować tylko jeden silnik. To benzynowa jednostka 1.3 TCe o mocy 140 KM. Standardowo łączona jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jednak w opcji znajduje się dwusprzęgłowa przekładnia EDC.
W gamie znalazły się 2 wersje wyposażenia.
Renault Megane GrandCoupe evolution
Podstawowy poziom to evolution. Kosztuje od 87 900 zł i oferowany jest wyłącznie z ręczną skrzynią. Wyposażony jest w dwa ekrany o przekątnej 7” (jeden w zegarach, drugi do obsługi multimediów).
Standardem jest tu również nawigacja satelitarna z funkcją zdalnych aktualizacji Over-The-Air. Ponadto już w najtańszej odmianie Megane GrandCoupe oferuje bezprzewodową łączność ze smartfonami Android Auto i Apple CarPlay.
Nie zabrakło również kamery oraz czujników cofania, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej czy świateł do jazdy dziennej LED (choć reflektory są wciąż halogenowe).
Renault Megane GrandCoupe techno
Do wyboru jest też bogatsza odmiana techno. W jej przypadku klienci mogą wybrać pomiędzy skrzynią manualną (od 92 900 zł) a dwusprzęgłowym automatem EDC o 7. przełożeniach (od 100 900 zł).
Do wyposażenia odmiana techno dorzuca m.in. 17-calowe felgi aluminiowe (evolution ma obręcze ze stali) czy przednie czujniki parkowania. Do tego dochodzą reflektory LED, elektrycznie składane lusterka czy karta Renault Hands Free i przyciemniane tylne szyby.
Dla porównania, model Megane E-Tech kosztuje od 174 900 zł.
Renault Megane GrandCoupe: dane techniczne
Niezależnie od wersji, każde Megane GrandCoupe napędzane jest przez 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,9-6,1 l/100 km dla aut z manualną skrzynią biegów. W przypadku przekładni EDC rośnie ono do 6,1-6,2 l.
Francuski sedan mierzy 4632 mm długości, 1443 mm wysokości i 2058 mm szerokości (z lusterkami), zaś rozstaw osi to 2711 mm. Bagażnik pomieści od 503, poprzez 550 aż po 987 l.
Auto można już zamawiać.





