Top 5 SUV-ów do 100 tys. zł
Kiedyś 100 tys. zł pozwalało na bardzo duży wybór wśród nowych samochodów, ale niestety wszystkie nowe auta podrożały. Do tego popularność crossoverów i SUV–ów również wywindowała ceny, bo te samochody są wyraźnie droższe od przedstawicieli klasycznych segmentów. Na szczęście wciąż da się znaleźć na rynku nowe auta w cenie poniżej 100 tys. zł.
Artykuł zawiera autopromocję.
Zacznijmy od tego, że wcale nie musicie płacić 100 tys. zł za nowe auto, bo możecie je zwyczajnie wynająć lub wziąć na nie leasing. Takie finansowanie nowych aut to nasza domena, być może więc stać Was na coś więcej niż na SUV-a w cenie do 100 tys. zł.
AUTOPROMOCJA – pełną ofertę OTOMOTO Lease znajdziecie TUTAJ.
Przechodząc jednak do meritum, na rynku da się znaleźć SUV-y za mniej niż 100 tys. zł, ale wybór jest nieszczególnie duży. Zwykle są to samochody marek nieco budżetowych, a do tego często słabo wyposażone i z podstawowymi silnikami. Oczywiście jeśli przestrzeń nie jest dla Was najważniejsza, można wybierać wśród crossoverów, które są nieco mniejsze, ale za to dużo lepiej radzą sobie, nawet z podstawowymi silnikami i do tego mniej palą. Generalnie jednak na rynku król tanich SUV-ów jest jeden i jest nim Dacia Duster, obecnie już w najnowszej odsłonie, która właśnie teraz (maj 2024 r.) trafia do salonów sprzedaży.
Dacia Duster
Najnowszy Duster powoli przebija się do świadomości klientów i zaczyna pojawiać się na placach dilerskich. Dacia podała też już jego ceny i mieści się w naszym przedziale cenowym. Niestety poniżej 100 tys. zł kosztują jedynie wersje z podstawowym 100-konnym silnikiem i napędem na przednią oś. Za odmianę Essential trzeba zapłacić minimum 79 900 zł, druga w cenniku wersja Expression to wydatek 87 900 zł. Silnik 130-konny oferowany jest od wersji Extreme, która przekracza nas budżet o 900 zł.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Dacię Duster w OTOMOTO Lease.
Dustera z silnikiem o mocy 100 KM można kupić z instalacją LPG. Osiągi tego modelu to: 163/168 km/h (LPG), 14/13,2 s od 0 do 100 km/h (LPG), a średnie spalanie: 6,5 Pb lub 7.9 l LPG na 100 km.
Kupując Dacię warto dopłacić do drugiej w cenniku odmiany, bo ma ona m. in. elektrycznie regulowane tylne szyby, podłokietnik między fotelami, kolorowy wyświetlacz komputera oraz 10-calowy system multimedialny z bezprzewodową replikacją smartfona.
Skoda Kamiq
Najmniejszy z podwyższonych modeli Skody, mimo że klasyfikowany jest do segmentu crossoverów, jest całkiem wyrośniętym autem. Ma sporo miejsca w kabinie i całkiem duży bagażnik. Niestety poniżej 100 tys. zł w jego wypadku nie mamy zbyt dużego wyboru. Podstawowa odmiana Essence z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM (5-biegowa skrzynia manualna) to koszt 87 700 zł. Ten sam poziom wyposażenia z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM (6-biegowy manual) to już wydatek 91 950 zł. Poniżej 100 tys. zł wyceniono jeszcze wersję Selection, ale w tym wypadku łapiecie się tylko na 95-konny motor, a sama cena jest już mocno na granicy (zapomnijcie o dodatkach) i wynosi 99 800 zł.
Wśród elementów wyposażenia standardowego wersji Essence znajdziecie m. in. asystenta pasa ruchu, system odstępu z funkcją automatycznego hamowania, asystenta ruszania pod górę, tylne czujniki parkowania, cyfrowe wskaźniki, lusterka i przednie szyby sterowane elektrycznie, manualną klimatyzację, światła full led z przodu, relingi dachowe oraz alufelgi. Selection ma dodatkowo: system bezkluczykowy, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową klimę, regulowaną wysokość fotele kierowcy oraz odcinek lędźwiowy, wybór profilu jazdy, tylne elektryczne szyby.
Skoda z silnikiem o mocy 95 KM spala średnio 5,5-5,8 l benzyny na 100 km, sprint do setki zajmuje jej 11 s. Jej mocniejsza 115-konna siostra spala od 5,4 do 5,8 l na 100 km, a do 100 km/h przyspiesza w 9,7 s.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Skodę Kamiq w OTOMOTO Lease.
SsangYong Tivoli
SsangYong również klasyfikowany jest do segmentu crossoverów, zwłaszcza że jego bagażnik jest relatywnie mały, ale za to poniżej 100 tys. zł możecie tu pozwolić sobie na całkiem mocny czterocylindrowy silnik (zarówno Dacia jak i Skoda w opisywanych wersjach moją silniki R3). Poniżej 100 tys. zł wyceniono Tivoli z silnikiem 1.5 GDi o mocy 163 KM w wersji podstawowej o nazwie Joy. Odmiana z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje 91 900 zł, a jej siostra z 6-biegowym automatem 99 400 zł. Nieco zabraknie Wam jedynie na napęd 4x4 (6MT od 100 400 zł; 6AT od 107 900 zł).
W składa wyposażenia wersji Joy wchodzą m. in. system kontroli zjazdu ze wzniesienia, asystent ruszania pod górę, system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, alert zmęczenia kierowcy, tempomat, wybór trybu jazdy, podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja, radio, zderzaki w kolorze nadwozia, 7 poduszek powietrznych itd.
Według danych producenta w cyklu mieszanym Tivoli spala 7,1 l na 100 km (skrzynia manualna) i 7,7 l (skrzynia automatyczna). Na szczęście do Tivoli można dokupić u dilera LPG. Producent nie podaje przyspieszenia do setki.
Suzuki Vitara
Patrząc w regularny cennik Suzuki Vitary, w omawianym budżecie jest tylko podstawowa wersja 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT Comfort Plus za 97 900 zł. Jednak Suzuki obecnie ma promocję, w której ta odmiana kosztuje 89 900 zł, a poniżej 100 tys. zł znalazła się także wersja Premium (w takiej samej konfiguracji napędu) za 94 900 zł.
Podstawowa odmiana Suzuki ma w standardzie m.in. 7 poduszek powietrznych, wspomaganie ruszania pod górę, światła do jazdy dziennej LED, układ reagowania przedkolizyjnego, system rozpoznawania znaków drogowych, system przeciwdziałający zjeżdżaniu z pasa ruchu, radio z bluetoothem, automatyczna klimatyzacja, tempomat adaptacyjny itd.
Czterocylindrowy silnik Vitary ma moc 129 KM, setkę osiąga w 9,5 s, a jego średnie spalanie to 5,3 l benzyny na 100 km.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Suzuki Vitarę w OTOMOTO Lease.
Renault Captur
Poniżej 100 tys. zł da się kupić także całkiem przestronnego crossovera – Renault Captur. Podstawowa odmiana, która po liftingu otrzymała nazwę Evolution z silnikiem TCe 90 to wydatek 85 500 zł. Ten sam silnik z instalacją LPG (oznaczenie TCe 100 LPG) to wydatek 89 900 zł. W 100 tys. zł zmieścicie się także z drugą odmianą wyposażeniową w cenniku, czyli z Techno, która z motorem TCe9 0 kosztuje 94 300 zł.
Odmiana Evolution ma w standardzie m.in.: aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych, system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, przesuwana tylna kanapa, elektryczne szyby, cyfrowe wskaźniki, manualną klimatyzację, system wspomagania ruszania pod górę, kamerę cofania, system kontroli zmęczenia kierowcy itp.
Średnie spalanie odmiany TCe 90 to 5,9 l na 100 km, a jej odmiany z LPG (TCe 100) 6,1 i 7,7 na LPG. Przyspieszenia do 100 km/h to odpowiednio: 14,3 i 13 s.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Renault Captrua w OTOMOTO Lease.