Używany Ford Fusion (EU) – opinie, usterki. Na co uważać?
Europejski Ford Fusion był jednym z pierwszych crossoverów tego producenta. Zbudowane na bazie klasy B auto, ma vanowatą budowę i podwyższony prześwit. Tanio można je kupić, podobnie wyglądają jego koszty utrzymania. Pytanie, na co uważać w tym modelu?
Używany Ford Fusion to całkiem ciekawa oferta. Samochód produkowano od 2002 do 2012 roku i dość często pojawia się w ogłoszeniach. Ford przeprowadził jeden lifting tego modelu w 2005 r. (na naszym filmie prezentujemy właśnie wersję po modernizacji).
Auto ma podobne podzespoły do miejskiej Fiesty Mk 6 (2002-08), na tej samej bazie powstała także zbliżona do małego vana Mazda 2 (2003-07). Następcą Fusiona został B-Max, czyli van bez zwiększonego prześwitu.
Używany Ford Fusion (EU) – wygląd, nadwozie
Z dzisiejszego punktu widzenia europejski Ford Fusion to typowy crossover. Nadwozie małego miejskiego vana z podwyższonym prześwitem to całkiem współczesne połączenie – jedyne czego tu brakuje to pożądanego przez użytkowników tego typu pojazdów designu. Wyraźnie widać, że kanciaste kształty Forda kryją sporej wielkości wnętrze, ale o tym za chwilę.
Znalazłeś już samochód, który chcesz poddać inspekcji?
Wklej link do ogłoszenia i zamów inspekcję wymarzonego pojazdu
Wklej link do ogłoszenia
Zamów raport z inspekcji
Warto dodać, że produkowany w Niemczech model, był eksportowany na wiele rynków. Fusion był na początku lat 2000. dość popularny także w Polsce. Co ciekawe Ford nie wykazał się i tak samo, jak bohatera naszego materiały, nazwał też oferowany w Ameryce model klasy średniej.
Ford Fusion przyzwoicie wypadł w testach zderzeniowych Euro NCAP, otrzymując cztery gwiazdki w 2003 r. Jasne, że przed 20 laty standardy Euro NCAP były nieco inne, ale mimo wszystko jest to całkiem niezły wynik.
Niestety nie wszystko jest idealne w Fusionie. Lata 2000. nie były najlepsze dla Forda, jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Najpierw w Fordach Fusion korodowały krawędzie drzwi i klapy, dzisiaj w wielu egzemplarzach korozja jest już dużo bardziej zaawansowana. To pierwszy element, który powinien zostać sprawdzony, podczas przedzakupowych oględzin.
Używany Ford Fusion (EU) – wnętrze, wyposażenie, bagażnik
Wnętrze Fusiona jest całkiem obszerne, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę jego dość niewielkie wymiary zewnętrzne. Z przodu dużą ilość miejsca potęguje spora przestrzeń nad głowami. W tylnej części osoby średniego wzrostu bez problemu znajdą sporo miejsca dla siebie.
Szkoda jedynie, że Ford nie zdecydował się na zastosowanie rozwiązań z innych vanów. W Fordzie mamy zwykłą tylną kanapę i niespecjalnie dużo schowków. Jedynym elementem nieco bardziej z segmentu samochodów wielozadaniowych jest schowek pod fotelem pasażera oraz możliwość jego złożenia.
Nie najgorzej wygląda wyposażenie używanych Fordów Fusion. Zwykle w Fordzie znajdziecie klimatyzację, radio z CD, przynajmniej cztery poduszki powietrzne, dzieloną tylną kanapę itp. Jasne, że w najstarszych egzemplarzach część elementów wyposażenie elektrycznego może niedomagać, ale generalnie nie są to rzeczy kosztowne w naprawach.
Kufer Forda jest dość ustawny, a jego pojemność (337-1775 litrów) można uznać za bardzo przyzwoitą. Oczywiście pamiętając, że to segment B.
Używany Ford Fusion (EU) – silniki, skrzynie biegów, zawieszenie
W Fusionie znajdziecie zarówno proste benzyniaki, jak i nowoczesne diesle. Te drugie pochodzą z gamy koncernu PSA (dziś wchodzącego w skład grupy Stellantis). Silniki wysokoprężne oferowano jedynie do liftingu. Dzisiaj ich zakup jest oczywiście dość ryzykowny, bo reanimacja osprzętu itp. jest kosztowna. Ogólnie jednak diesle, zwłaszcza silnik 1.6 TDCi o mocy 90 KM, są udane.
Dużo bezpieczniejsza opcja to jednak silniki benzynowe. Do wyboru są jednostki: 1.2 (75 KM), 1.4 (80 KM) i 1.6 (101 KM). Wszystkie oceniamy wysoko, jeśli jednak myślicie nad wyborem między 1.4 a 1.6, zdecydowanie lepiej wybrać ten drugi (podobne spalanie, lepsze osiągi, niższa awaryjność).
Silniki benzynowe są niezłe. Zdarzają się problemy z cewkami zapłonowymi, przy wyższych przebiegach wymiany może wymagać pompa wody. Zwłaszcza mniejsze benzyny 1.2 i 1.4 mają skłonności do spalania oleju silnikowego. Warto sprawdzać jego stan podczas użytkowania auta.
Przepustnica też może wymagać wymiany lub czyszczenia. Jeśli auto niespodziewanie gaśnie albo trzyma wysokie obroty możliwe, że to jej wina.
Manualne skrzynie biegów są dość wytrzymałe, nieźle oceniany jest 4-biegowy automat z benzynowej wersji 1.6. Z daleka trzymajcie się jednak od zrobotyzowanej skrzyni Durashift-EST (opcja w benzyniaku i dieslu o pojemności 1.4), która źle działa i jest droga w naprawach.
Typową przypadłością Forda są awarie przekładni kierowniczej, na szczęście koszty regeneracji są akceptowalne. Proste zawieszenie jest tanie w naprawach.
Używany Ford Fusion (EU) – koszty zakupu
Najtańsze Fordy Fusion kosztują około 3 tys. zł, jednak wybór doinwestowanych aut bez większej korozji to raczej przedział rzędu 8-9 tys. zł. Najdroższe auta z końca produkcji wyceniane są na 17 tys. zł
Używany Ford Fusion (EU) – podsumowanie
Używany Ford Fusion nie wyróżnia się niczym szczególnym – ot zwykły podwyższony samochód. Model ten można jednak rozważyć, jeśli szukacie taniego w utrzymaniu auta o niewielkich wymiarach i dość dużym wnętrzu. Na plus podwyższony prześwit. Z minusów można wymienić kłopoty z korozją, słabe osiągi, dość wysokie spalanie benzyniaków 1.4 i 1.6.
CZYTAJ TEŻ: Ford B-MAX – segment B bez słupka B | Test OTOMOTO TV