W 2025 roku Polestar wjedzie do Polski. Jak wygląda gama tego wytwórcy?

Polestar, czyli submarka Volvo, w 2025 roku pojawi się na 7 nowych rynkach w Europie i nie tylko. Wśród nich znajdzie się Polska. Z kim mogą konkurować samochody Polestar i jakie modele będą w ofercie?
Nareszcie – tak można skomentować ogłoszoną 17 czerwca wiadomość o tym, że Polestar planuje „ekspansję” na nowe rynki. Ta należąca do Volvo (a dokładniej: do Geely) marka w ostatnim czasie prezentuje sporo nowości.
Decyzja o tym, aby do tej pory nie oferować aut na zbyt wielu rynkach mogła dziwić. Co ciekawe, Polestary w Polsce od jakiegoś czasu można naprawiać w dwóch punktach (w Warszawie i we Wrocławiu), ale dotychczasowi klienci zainteresowani autami tej marki byli skazani na import prywatny – informuje portal elektromobilni.pl.
Nowe rynki dla Polestara
Polestar od 2025 r. będzie dostępny także dla nabywców we Francji, w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Tajlandii i Brazylii. We Francji producent chce uruchomić własną, osobną sieć dystrybucji.
Na pozostałych rynkach, czyli również w Polsce, skorzysta z już istniejących salonów. Czy będą to po prostu salony Volvo? Tak byłoby z pewnością najłatwiej, ale tego jeszcze nie wiadomo.
Być może Polestar postawi również na dealerów specjalizujących się w różnych markach pod jednym dachem.
Trzy modele w gamie
Skoro wiemy już, że w przyszłym roku Polestar przestanie być w Polsce egzotyką, zerknijmy na gamę tej firmy. Pierwszym z modeli jest Polestar 2. Takie auta są relatywnie popularne np. za naszą zachodnią granicą, ich wygląd nie jest więc zapewne tajemnicą dla większości fanów motoryzacji.
Polestar 2 zwraca jednak na siebie uwagę interesującym designem. Wygląda trochę jak liftback i SUV w jednym, ponieważ ma zwiększony prześwit (TUTAJ przeczytasz o ultraszybkim ładowanie w Polestarach).
W kwestii wymiarów, Polestar 2 plasuje się między segmentami C i D. Ma 4,6 m długości. Tesla Model 3, którą można uznać za jednego z rywali tego auta, między zderzakami mierzy o 9 cm więcej.
Po modernizacji w 2023 r, podobnie jak w przypadku spokrewnionego z tym autem Volvo XC40, zmieniono założenia napędowe Polestara. Teraz w bazowych wersjach napęd trafia nie na przód, a na tył.
Podstawowa odmiana ma 231 KM i akumulator o pojemności 69 kWh. Kolejna wersja wytwarza tyle samo mocy, ale dysponuje baterią o pojemności 78 kWh.
Topowa odmiana Dual Motor rozwija (przy akumulatorze 78 kWh) 408 KM i ma napęd 4x4. Ceny Polestara 2 w Niemczech startują od 46 275 euro (200 916 zł).
Polestar 3
Kolejnym modelem jest Polestar 3. To SUV mierzący 4,9 metra, czyli nieco mniej np. od spalinowego Volvo XC90 i elektrycznego EX90. Pod względem wymiarów (i nie tylko), Polestar 3 staje się rywalem np. Audi Q8 e-trona.
Jest dostępny w wersji Long Range Dual Motor (akumulator 111 kWh) z zasięgiem 631 km według WLTP i mocą 489 KM, a także Long Range Dual Motor z pakietem Performance. Tutaj moc rośnie do 517 KM, a zasięg spada do 561 km.
Cena w Niemczech zaczyna się od równowartości 372 tys. zł.
Auto bez tylnej szyby
Najnowszym „dzieckiem” marki Polestar jest model o nazwie 4. Jego atrakcyjna stylistyka w stylu SUV-a a'la coupe wyróżnia się… brakiem tylnej szyby. Kierowca wie, co dzieje się za samochodem, dzięki kamerze.
Cena takiego auta startuje w Niemczech od równowartości 269 tys. zł. Jego nadwozie mierzy 4,84 m długości, a wśród rywali należy wymienić m.in. Teslę Model Y, a także Forda Mustanga Macha-E i nowe Audi Q6 e-tron.
Auto ma akumulator o pojemności 100 kWh (95 kWh użytecznej). Wersja Long Range Single Motor osiąga 272 KM i na jednym ładowaniu przejeżdża 620 km (WLTP). Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,1 s.
Znacznie szybsza jest druga odmiana, czyli Long Range Dual Motor. Ma 544 KM i 100 km/h osiąga po 3,8 s. Jej zasięg spada jednak do 590 km… ale zysk, jeśli chodzi o dynamikę, raczej to wynagradza.
Debiut marki Polestar w Polsce może być problemem dla BMW, Audi czy Mercedesa. Polacy bardzo lubią Volvo, więc istnieje duża szansa, że elektryczna „dywizja” tej firmy także znajdzie spore uznanie. Jak to zwykle bywa – dużo zależy od cen.