Africa Twin Adventure Sport DCT EERA model 2023 produkcja 2023
DWUSPRZĘGŁOWA SKRZYNIA BIEGÓW (DCT)
Przekładnia DCT jest dostępna jako fabryczne wyposażenie opcjonalne i oferuje dwa tryby automatyczne; tryb D zapewnia bezstresową jazdę w trasie i optymalne zużycie paliwa. Tryb S oferuje trzy sportowe schematy zmiany biegów. Standardowy tryb ręczny pozwala na obsługę skrzyni biegów za pomocą przełączników przy lewej manetce kierownicy. Przekładnia DCT automatycznie redukuje biegi. W przypadku jazdy terenowej czujnik G redukuje poślizg sprzęgła w momencie zmiany biegów, co zapewnia bezpośredni przekaz momentu obrotowego na koło.
SZEŚĆ TRYBÓW JAZDY
Wybór trybów jazdy jest łatwy, wystarczy skorzystać z elementu sterującego w lewym górnym rogu ekranu dotykowego. Cztery fabrycznie skonfigurowane tryby (TOUR, URBAN, GRAVEL i OFF-ROAD) modyfikują charakterystykę silnika i funkcji hamowanie silnikiem, działanie czujnika G przekładni DCT oraz układu ABS, aby zapewnić optymalne osiągi. Dwa tryby użytkownika umożliwiają precyzyjną konfigurację motocykla do indywidualnych preferencji.
PODWÓJNE REFLEKTORY LED ZE ŚWIATŁAMI DZIENNYMI I ŚWIATŁAMI SKRĘTU
Widzieć i być widzianym - oto priorytet podczas jazdy motocyklem. Nowy podwójny reflektor LED generuje snop jasnego światła, a trzystopniowe światła skrętu (prawe/lewe) automatycznie doświetlają wybrane strefy z uwzględnieniem prędkości jazdy i kąta pochylenia motocykla. Światła dzienne (DRL) automatycznie dostosowują się do natężenia światła i generują jasne, dobrze widoczne światło poprawiające bezpieczeństwo.
SYSTEM STERUJĄCY MOMENTEM OBROTOWYM HONDA SELECTABLE TORQUE CONTROL (HSTC)
Zoptymalizowany system HSTC optymalizuje trakcję tylnego koła. Jego działaniem w czasie rzeczywistym steruje sześcioosiowy moduł pomiaru bezwładnościowego (IMU). Oferuje siedem poziomów; poziomy 1-4 zapewniają minimalną interwencję i niewielką rozpiętość, aby umożliwić precyzyjne dostrojenie charakterystyki motocykla doświadczonym kierowcom w terenie. Poziomy 5-6-7 mają większy zakres, a poziom 7 zapewnia najwyższy poziom kontroli. System HSTC można całkowicie wyłączyć.
SYSTEM WHEELIE CONTROL I UKŁAD ABS AKTYWNIE DZIAŁAJĄCY W ZAKRĘTACH
IMU monitoruje kąt natarcia i w połączeniu z prędkością przedniego i tylnego koła dostosowuje maksymalną wysokość uniesienia przedniego koła (poziom 1-3). System Wheelie Control można całkowicie wyłączyć. Układ ABS aktywnie działający w zakrętach dostosowuje siłę hamowania do kąta pochylenia motocykla oraz do prędkości zwalniania. Siła interwencji zależy od wybranego trybu jazdy; system monitoruje również uniesienie tylnego koła. Układ ABS działający na tylne koło ma funkcję jazdy terenowej. Można go również całkowicie wyłączyć.