Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 1
Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 2
Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 3

1 / 3

Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 1
Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 2
Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70 - 3

23 kwietnia 2024 20:40

Szczegóły

Oferta od

Firma

Tytuł

Nastawnik silnik nastawczy ATC400 X3 E83 ATC500 X5 E53 ATC700 X5 E70

Marka pojazdu

BMW

Producent części

BMW

Numer referencyjny producenta

27108643149

Stan

Nowe

Główne usługi sprzedającego

  • Naprawa samochodów icon

    Naprawa samochodów

  • Szybka naprawa icon

    Szybka naprawa

  • Serwis opon / przechowalnia icon

    Serwis opon / przechowalnia

, aby dowiedzieć się więcej o tych usługach

vehicle-compatibility

Nie jesteś pewien, czy ta część pasuje do Twojego pojazdu?

Opis

PROFESJONALNA REGENERACJA SKRZYŃ ROZDZIELCZYCH BMW. STANDO SERVICE Oferujemy Państwu oryginalne części do skrzyń rozdzielczych do BMW xDrive. Na części wystawiamy fakturę VAT 23%, paragon lub fakturę UE. Wysyłki realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Opłata za przesyłkę wynosi 20zł na terenie Polski. W przypadku wysyłki zagranicznej ceny są ustalane indywidualnie. Nastawnik ATC400 ATC500 ATC700 montowany był w pojazdach: Seria X3 E83 Seria X5 E53, E70 Seria X6 E71 Prowadzimy serwis od 1989roku. Specjalizujemy się w autach BMW, BMW serii M oraz Mini w trudnych przypadkach serwisowych. Jesteśmy wieloletnim Partnerem BMW dzięki czemu mamy dostęp do oryginalnego oprogramowania BMW co pozwala świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zajmujemy się profesjonalną regeneracją skrzyń rozdzielczych do wszystkich samochodów BMW Prowadzimy również sprzedaż rocznych samochodów BMW w atrakcyjnych cenach. Posiadamy na stanie ponad 4000 referencji OE BMW!! Jesteśmy bezpośrednim importerem oryginalnych części do skrzyń rozdzielczych BMW. //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Dlaczego psują się skrzynie rozdzielcze ATC/VTG BMW i innych czteronapędowych samochodów? Na początek chcę opisać objawy pięciu typowych usterek. Pierwsza usterka to „zrywne dopinanie napędu” – podczas równomiernej jazdy nic się nie dzieje, ale gdy tylko zaczynamy przyśpieszać samochód 4 napędowy dla zwiększenia przyczepności dopina przedni napęd. Gdy jest wszystko w porządku proces ten jest nie zauważalny. Auto wystrzela do przodu jak z procy. W zepsutym (luźnym napędzie) w zależności od wciśnięcia pedału gazu zaczynają się pojawiać szarpania przód i tył, z małym gazem mniejsze, z dużym większe. Jest to efekt dopinania się przedniego napędu ze zwłoką lub wyprzedzeniem dopięcia. Bardzo niebezpieczne przy śliskich nawierzchniach. Druga usterka to „spięcie sztywne” objawia się przy jeździe na placach i przy ciasnych wjazdach na parkingi wielopoziomowe. W takim przypadku bardzo głośno słychać zazwyczaj strzały w tylnej części auta. „Spięcie sztywne” doprowadza do bardzo dużych przeciążeń w układzie przeniesienia napędu. Jest to bardzo destrukcyjne dla auta niebezpieczne dla wszystkich użytkowników drogi. Trzecia usterka to rytmiczne przeskakiwanie przy przyśpieszaniu, ciągnięciu przyczepy i podjazdach. Jest to przeskakiwanie łańcucha w skrzynce rozdzielczej. Czwarta usterka to wycie skrzynki ze względu na długą pracę na starym oleju lub jego brak. Piątą usterką w skrzynkach VTG starego typu jest „choinka” nazwałem ją tak, bo podczas jej występowania zapalają się na zegarach wszystkie kontrolki. Spowodowane jest to po przez uszkodzenie plastikowej zębatki silniczka nastawczego VTG. Zakres pracy tej zębatki to 180 stopni. Cały świat naprawia tę usterkę po przez wymianę jej lub obrócenie o 180 stopni. Jest to skuteczne w około 15 procentach aut. Zębatka ta jest bezpiecznikiem dla skrzyni rozdzielczej. Gdy w wewnątrz skrzyni występują zbyt duże opory tarcia zębatka ta ma się uszkodzić. Z lat moich doświadczeń wynika, że jak się zmieli zębatka natychmiast należy rozebrać skrzynkę dla weryfikacji jej stanu. Zazwyczaj przyjeżdżają auta z „choinką” po majstrach z obróconymi zębatkami w silniczku nastawczym w takim stanie, że nadają się tylko na złom. Nasuwa się pytanie czemu te napędy się tak psują? Zacznijmy od podstaw. Wyobraźmy sobie mały rowerek. Rowerek ten posiada tylne koło duże a przednie małe.Obydwa koła mają zębatką łańcuchową 15 zębów identyczna na przednim i tylnym kole. Zębatki te są połączone łańcuchem. Gdy zaczniemy pchać rowerek do przodu, przednie koło będzie chciało wykonywać dużo obrotów, a tylne mało. Efektem popychania rowerka do przodu jest szarpanie łańcucha aż do jego zerwania. Ta sama sytuacja ma się z samochodami. Wszyscy na rynku mówią do mnie, że mają koła sprawdzone o tych samych rozmiarach. Oj ale gafa. Np. opona Pirelli P Zero o rozmiarze 225x45x17 z przodu auta i Pirelli P Zero 225x45x17 z tyłu auta wcale nie muszą mieć tych samych obwodów kół. A dla czego? Dlatego ,że są zazwyczaj oponami dedykowanymi dla marki producenta auta.Na przykład Pirelli P Zero 225x45x17 z centymetrowym znaczkiem gwiazdki (homologowana dla BMW) ma inny obwód niż Pirelli P Zero 225x45x17 z oznaczeniem MO (mercedes). Jest to karygodny błąd większości firm zajmujących się wymianą opon. A jak wymieniamy tylko dwie opony z oszczędności, to fundujemy sobie naprawę reduktora w aucie 4×4. Wyobraźcie sobie, że jedziecie z Warszawy do Wrocławia, a różnica w obwodzie kół wynosi 20 mm to po 100 obrotach ma się różnicę dwóch metrów. A co się dzieje przy 400kM? Przednie koła mniejsze są jeszcze w trasie a tył auta dojechał na miejsce. Jak sądzicie co wasz napęd na to? Wymiana dwóch opon nawet identycznych na aucie, ma zbyt dużą różnicę w obwodach. Doprowadza to do niszczenia skrzyni rozdzielczej i reszty napędu. Pompowanie kół niby prozaiczna czynność. To jest bardzo skomplikowane, zwłaszcza w Polsce. Na stacjach paliw są zazwyczaj manometry do pomiaru w pistolecie do pompowania koła. Obsługa stacji niema nad tą dmuchawką żadnej kontroli. Ludzie sfrustrowani niepowodzeniami w życiu rzucają po ziemi narzędziem pomiarowym co za tym idzie kalibracja miernika jest błędna. Pamiętajcie, nigdy niewolno używać takiego G…a.Jedyny rzeczywisty pomiar ciśnienia uzyskamy z urządzenia ,które posiada tylko wtyczkę na wentyl koła, a pomiar jest pokazywany w stacji do pompowania. Na stacji paliw można zażądać świadectwa kalibracji urządzenia. Od tego zależy nie tylko bezpieczeństwo waszego rozdziału napędu ale wasze życie! Jeżeli pompujecie tylko jedno koło dmuchawką z zegarem w ręce to istnieje prawdopodobieństwo, że zamiast napompować 2,2bara napompujecie 3,5 bara jeszcze tylko drobna dziura i tragedia gotowa. Mina nie do wykrycia! Następny majster psuj waszych kochanych cztero napędówek, to stacja kontroli pojazdów. Gdy wjeżdżacie na rolki (pomiar siły hamowania) przednią osią, urządzenie to musi być przystosowane do aut cztero napędowych. A co to znaczy? Podczas pomiaru np. koła przednie nie mogą kręcić się w tym samym kierunku. Gdy wasz rozdział napędu nie będzie w pełni rozpięty może zostać uszkodzony. Linie diagnostyczne mają funkcje kontroli aut 4 napędowych poprzez odwrotny bieg prawego i lewego koła. Różnica jest niwelowana na moście (uwaga na blokady mostów). Samochody 4 napędowe są bardziej skomplikowane od napędzanych jedną osią, ale dzięki temu napęd oddany z czterech kół jest o wiele skuteczniejszy niż z dwóch. Jeżeli to co napisałem uratuje od kosztów choć część właścicieli tych aut, to i tak wielki sukces. Witold Stando 

Informacje o sprzedającym

BMW. Stando Service

BMW. Stando Service
  • Sprzedający profesjonalny

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2019

Kontakt bezpośredni

Więcej opcji kontaktu

    Przejdź do strony sprzedawcyZobacz więcej ofert (32) tego sprzedawcy