Opona zimowa Nexen Winguard Sport 2 WU7 225/50R17 98 V
Cechy produktu:
– sezon: zimowe
– szerokość/profil/średnica: 225/50R17
– indeks nośności: 98 - 750 kg
– indeks prędkości: V do 240 km/h
– wzmocnienie (XL)
– produkcja 2020
– bieżnik ok 6mm
– lekko zadarty rant ochronny , bez wpływu na szczelność i bezpieczeństwo
Przeznaczenie
Opony Nexen Winguard Sport 2 WU7 to ogumienie zimowe przeznaczone do montowania na kołach samochodów osobowych z silnikami o większej mocy. Producent opon WU7 położył nacisk na zapewnienie najlepszej wydajności na zimowych drogach i wysokiego poziomu bezpieczeństwa.
Technologia
Zimowe opony samochodowe Nexen Winguard Sport 2 WU7 wyprodukowano z mieszanki gumowej dopracowanej pod kątem warunków zimowych. Jej składniki dobierano tak, aby mieszanka zachowywała optymalną elastyczność, nawet przy bardzo niskich temperaturach. Dzięki temu opona może zachować odpowiednią przyczepność i krótką drogę hamowania. Inżynierowie poprawili konstrukcję opony, dzięki czemu gwarantuje lepszą stabilność podczas jazdy. Zastosowano także specjalny bieżnik z szeregiem nowoczesnych technologii. To między innymi technologia 3D Winter kerf (lepsze osiągi podczas jazdy na śniegu), zygzakowate rowki, a także technologia Dual Pitch (krawędzie gryzące dla lepszej przyczepności na śniegu i lodzie).
Bieżnik
Zimowe opony samochodowe Nexen Winguard Sport 2 WU7 mają kierunkowy bieżnik symetryczny. W jego skład wchodzą długie rowki, łączące obydwa boki opon, układające się w kształt litery V. Rowki wyznaczają kształt klocków na czole opony. Na barkach zastosowano duże, prostokątne klocki. Całość uzupełniają liczne lamelki i rowki usuwające wodę, chroniące przed aquaplaningiem.
Producent
Nexen to producent ogumienia samochodowego mający swoją siedzibę w Korei Południowej. W 1956 roku w prowincji Kyongsang rozpoczęła działalność firma Heungh-Ah. Firma rozpoczęła produkcję opon motocyklowych na amerykańskiej licencji. Na początku lat 60. uruchomiono produkcję opon samochodowych. W 1968 roku firma zmieniła nazwę na Woosung Tire. W latach 80. rozpoczęto ekspansję na rynki azjatyckie. Nawiązano między innymi joint-venture z koncernem Michelin. W 1998 roku, w związku z kryzysem w koreańskiej branży motoryzacyjnej, firma Woosung upadła. Rok później producent rozpoczął działalność pod nową nazwą Nexen. Nowy model działalności pozwolił osiągnąć wiele sukcesów. W ciągu kilkunastu lat Nexen zbudował nowe zakłady produkcyjne, rozszerzył ofertę produktów i rozpoczął sprzedaż na wielu nowych rynkach.