1 / 3
1 maja 2024 9:54
Szczegóły
Oferta od
Firma
Dostawa
TakKategoria części
Kompletne turbosprężarkiTytuł
VW BORA GOLF IV 1,9 90-110 KM ALH AHF 454232
Marka pojazdu
VolkswagenModel pojazdu
GolfGeneracja
IV (1997-2006)Producent części
Garrett
Numer referencyjny producenta
454232, /, 713673
Stan
UżywaneKompatybilność części
NOWOŚĆ
Sprawdź, czy Twój pojazd znajduje się na poniższej liście:
Opis
Opis
Oryginalna turbosprężarka GARRETT na nowym środku.
Numer z tabliczki:
– 454232
– 038253019D
– 038253019A
TURBOSPRĘŻARKA PASUJĄCA DO POJAZDU:
Marka / Model / KM / kW / Silnik / Pojemność / Rocznik
AUDI:
– A3 190 RDI (8L) / 110KM / 81kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1996 - 12.2003
– A3 1.9 RDI (8L) / 90KM / 66kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1997 - 06.2001
SEAT:
– Leon 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1999 - 01.2004
– Leon 1.9 TDI / 110KM / 81kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1999 - 01.2005
– Toledo II 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH / 1896ccm / 01.1999 - 01.2003
– Toledo II 1.9 TDI / 110KM / 81kW / AHF / 1896ccm / 01.1999 - 01.2004
SKODA:
– Octavia I 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1997 - 01.2007
– Octavia I 1.9 TDI / 110KM / 81kW / ALH/AHF / 1896ccm / 01.1997 - 01.2007
VOLKSWAGEN:
– Beetle 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH/AHF/AJM/AUY / 1896ccm / 01.1998 - 06.2004
– Bora 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH/AHF/AJM/AUY / 1896ccm / 08.1997 - 06.2005
– Bora 1.9 TDI / 110KM / 74kW / ALH/AHF/AJM/AUY / 1896ccm / 08.1997 - 06.2005
– Bora 1.9 TDI / 115KM / 85kW / ALH/AHF/AJM/AUY / 1896ccm / 08.1997 - 07.2001
– Golf IV 1.9 TDI / 90KM / 66kW / ALH/AHF / 1896ccm / 08.1997 - 12.2003
– Golf IV 1.9 TDI / 110KM / 81kW / ALH/AHF / 1896ccm / 10.1997 - 12.2002
Jak wygląda proces naprawy turbosprężarek?
Proces naprawy turbosprężarki jest wieloetapowy i złożony. Wymaga sporego doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Nasi pracownicy pracują „zgodnie ze sztuką”, czyli rzetelnie, fachowo i drobiazgowo. Zregenerowana turbosprężarka wygląda i działa dokładnie tak, jak fabrycznie nowa. Wszystkie zregenerowane przez nas turbosprężarki objęte są roczną gwarancją. Tylko jak wygląda regeneracja turbosprężarek?
Rozebranie turbosprężarki
Pierwszym etapem jest rozebranie turbosprężarki na czynniki pierwsze. Nasz pracownik demontuje wszystkie elementy, z których składa się turbosprężarka, dokładnie weryfikuje ich stan i ocenia, które podzespoły muszą zostać wymienione. Na tym etapie można precyzyjnie określić przyczynę uszkodzenia turbiny. Bazując na wiedzy i doświadczeniu, nasz pracownik będzie wiedział jaki był powód uszkodzenia i czy należy go szukać poza układem doładowania.
Mycie wszystkich elementów
Do umycia turbosprężarki wykorzystujemy profesjonalną myjkę ultradźwiękową. Ultradźwięki skutecznie usuwają wszystkie zanieczyszczenia znajdujące się na elementach turbosprężarki. Następnie elementy takie obudowa turbiny, korpus wydechowy i talerzyk pod zmienną geometrię (jeśli takowy występuje) poddawane są piaskowaniu. Dzięki obróbce powierzchniowej, turbosprężarka wygląda jak nowa.
Wymiana elementów
Aby turbosprężarka działała nienagannie, niezbędna jest wymiana łożysk poprzecznych oraz wzdłużnych, pierścieni uszczelniających, o-ringów i połączeń śrubowych. Wymieniamy również inne elementy, takie jak wirnik turbosprężarki lub koło kompresji, jeśli uległy uszkodzeniu. Po wymianie wszystkich kluczowych elementów, turbina jest gotowa do wyważenia.
Dynamiczne wyważanie
Na tym etapie następuje wyważenie wirników turbiny i koła kompresji. Wyważenie zespołu wirującego przeprowadzamy w maszynie Turbo Power wyróżniającej się wysoką precyzją pomiaru. Pomiary przebiegają przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych. Ostatnią czynnością jest doważenie rdzenia i pomiar szczelności.
Turbo Power
Drugą ważną maszyną, bez której nie moglibyśmy świadczyć usług napraw turbosprężarek jest – stosowana przy regeneracji turbin wysoko-obrotowych – doważarka TURBO POWER. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna ta charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru.
Ten typ wyważarki znajduje zastosowania wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście „zimnego" koła z osi wirowania, dla przykładu - na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły.
Proces wyważania przebiega w jednej płaszczyźnie korekcyjnej, po stronie „zimnej", przy prędkości obrotowej do 280.000 obr./min.
W wyniku pomiarów otrzymujemy charakterystykę rozbiegową drgań wirnika w całym zakresie prędkości.
Maszyna przedstawia ponadto niewyważenie w jednostce masy na danym kącie. W maszynie turbina mocowana jest do uniwersalnego korpusu. W korpusie montuje się wymienne wkładki formujące strumień powietrza w trakcie napędzania wirnika turbiny danego typu. Powyższe wkładki dobiera się w zależności od wielkości i typu turbiny.
Warunki pracy turbosprężarek są tutaj zbliżone do tych, które panują w silniku spalinowym: wirnik turbiny jest pędzony sprężonym powietrzem, a ułożyskowanie zasilane jest olejem o regulowanym ciśnieniu i temperaturze jak w komorze silnika. Olej odprowadzany jest do zbiornika. Do napędu wirnika w trakcie doważania używane jest sprężone powietrza o ciśnieniu 8 bar.
Regulacja doładowania i ustawienie zmiennej geometrii
Ostatnim etapem regeneracji jest regulacja układu zmiennej geometrii i pomiar wydajności turbosprężarki. Dysponujemy nowoczesnym urządzeniem TurboTest Pro umożliwiającym regulację geometrii w trybie statycznym i dynamicznym. W trybie dynamicznym turbina pracuje w warunkach podobnych, jak w samochodzie – jest smarowana olejem o temperaturze i ciśnieniu takim, jak w samochodzie. Pomiary porównywane są z wartościami fabrycznymi i, w przypadku odstępstw od normy, następuje ich korekta.
Informacje o sprzedającym
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu
Godziny otwarcia
poniedziałek
08:00 - 16:00
wtorek
08:00 - 16:00
środa
08:00 - 16:00
czwartek
08:00 - 16:00
piątek
08:00 - 16:00
sobota
08:00 - 14:00
niedziela
Zamknięte