TL;DR:
- samochód bez rdzy
- odnowiony środek (podsufitka i boczki)
- mechanicznie poprawna (nie "jak na swoje lata" - po prostu jest ok)
- brak wycieków
- 2 komplety kół
- przegląd do końca grudnia 2024
- OC do lutego 2025
--------
Szukam nowego domu dla włoskiej księżniczki. Być może lata piękności ma już za sobą, ale nadal ma wiele do zaoferowania - jest dzielna i wytrwała.
TA WŁOSZKA NIGDY NIE DOTKNĘŁA LAWETY :) Przynajmniej w moich rękach, a minęło już 9 lat wspólnej historii. Sprzedaję ją wyłącznie dlatego, że rodzina rozrosła się na tyle, że przesiadłem się do większego samochodu i Alfa nie ma co u mnie robić.
RYS HISTORYCZNY
Samochód urodził się i z początku mieszkał w słonecznej Italii, jednak po 10 latach został eksmitowany do Polski, gdzie w 2015 roku zostałem jego pierwszym właścicielem po przeprowadzce z kraju pachnącej pizzy.
W momencie nabycia pojazd miał za sobą niespełna 120 tys. km, więc w moich rękach przejechał już prawie 140 tys. km.
W tym czasie przeżyliśmy wiele przygód, a samochód dzielnie towarzyszył nam w każdej rodzinnej rewolucji.
Z konkretów:
- Niezawodny silnik 1.9 JTD 16v w wersji 140 konnej (ten wzmocniony)
- Skrzynia manualna 6-biegowa
WYPOSAŻENIE:
- el. szyby przód
- korbotronik tył
- lusterka boczne sterowane elektrycznie
- podgrzewane lusterka boczne
- tempomat
- oryginalne radio CD z telefonem (sprawnym)
- fabryczna nawigacja
- sterowanie radiem / telefonem za pomocą głosu (działa świetnie, jeśli ktoś zna włoski)
- sterowanie radiem / telefonem z kierownicy
- klimatyzacja manualna (100% sprawna)
- ASR (kontrola trakcji)
- funkcja follow-me-home (dla mieszkających z dala od latarni ulicznych)
- (chyba) 10 poduszek powietrznych. Nie było na szczęście okazji ich liczyć.
HISTORIA MECHANICZNA
Alfa jest mechanicznie w pełni sprawna, co potwierdza świeży przegląd z grudnia 2023. Włoskie zawieszenie zawsze dostawało ode mnie potrzebną mu miłość, więc odwdzięcza się skuteczną i cichą pracą.
Turbosprężarka regenerowana przy przebiegu 220 tys. km.
Wiosną 2021 nowy termostat i płukanie układu chłodzącego.
Jesienią 2022 wymienione obydwa przeguby zewnętrzne oraz piasty i łożyska kół przednich.
Latem 2022 dzięki kamieniowi wystrzelonemu spod poprzedzającej ciężarówki wymieniona szyba przednia.
W lipcu 2023 wstawiony nowy akumulator Banner.
Grudzień 2023 nowe linki hamulca ręcznego.
Luty 2024 - wymiana uszczelniacza wału - przy okazji sprawdzone sprzęgło i dwumasa - stan bardzo dobry nie wymagający wymiany.
2024 - nowy środek - podsufitka i boczki
W międzyczasie oczywiście inne drobne kwestie eksploatacyjne na bieżąco.
W listopadzie 2022 Alfa dostała klapsa w tył od innego uczestnika ruchu. Na szczęście uszkodzenia były tylko powierzchowne, całą sprawę naprawił nowy zderzak.
Miesiąc później nieznany sprawca uszkodził na parkingu prawy bok (drzwi), co jednak udało się naprawić bez wymiany elementów.
STAN OBECNY
Alfa obecnie jeździ na kołach letnich na alufelgach 16" z oponami Hankook Ventus Prime3 - bieżnik ok, na pewno ten sezon mogą spokojnie przejeździć.
Posiadam również komplet kół zimowych (oryginalne felgi stalowe Alfa Romeo 15", opony Hankook Winter i*cept RS2 - po 3 zimach i póki co nie wykazują śladów zużycia) - widoczne na zdjęciach.
NIEPRZYJEMNOŚCI
Z rzeczy, które można uznać za mankamenty:
- ogrzewanie tylnej szyby działa bardzo słabo. Niektóre ścieżki na szybie są przerwane. Nie próbowałem tego naprawiać, ponieważ jeżdżę głównie do przodu.
- standardowo dla tych silników separator na odmie jest zapocony, przy czym samochód nie pożera oleju. Od wymiany do wymiany dolewam co najwyżej 0,5 l (szacowane na oko).
PODSUMOWANIE
Samochód jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Codziennie pokonuje kolejne dziesiątki kilometrów, biorąc na klatę każde zadanie.
Lakierniczo wszystkie odpryski / purchelki były załatwiane na bieżąco, najbrzydszym miejscem są mało fachowe zaprawki na dachu. Samochód od spodu jest zupełnie zdrowy, dzięki czemu będzie jeszcze cieszyć nowego właściciela, jeśli tylko otrzyma od niego trochę miłości.
Zapraszam do obejrzenia po wcześniejszym umówieniu.