Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 2
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 3
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 4
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 5
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 6
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 7
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 8
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 9
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 10
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 11
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 12
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 13
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 14
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 15
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 16
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 17
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 18
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 19
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 20
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 21
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 22
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 23
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 24
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 25
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 26
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 27
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 28
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 29
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 30
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 31
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 32
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 33
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 34
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 35
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 36
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 37
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 38
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 39
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 40

1 / 41

video
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 2
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 3
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 4
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 5
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 6
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 7
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 8
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 9
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 10
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 11
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 12
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 13
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 14
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 15
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 16
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 17
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 18
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 19
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 20
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 21
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 22
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 23
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 24
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 25
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 26
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 27
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 28
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 29
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 30
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 31
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 32
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 33
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 34
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 35
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 36
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 37
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 38
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 39
Alfa Romeo 159 2.0JTDM Sport Plus - 40

Najważniejsze

Przebieg

204 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kombi

Pojemność skokowa

1 956 cm3

Moc

170 KM

Opis

Do sprzedania Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM 170KM, 10.2011 r., wersja: SportPlus. Skrzynia manualna (6-biegowa, C635). Samochód użytkowany przeze mnie prywatnie od 08.2019 r. (jestem trzecim właścicielem, pierwotnie kupiony w Polskim salonie, u mnie przejechał ok. 120 k km). Obecny przebieg to ok. 204100 km (udokumentowany, do wglądu). Przegląd techniczny do 26.08.2026 r., ubezpieczenie OC do 14.04.2026 r. Poza fabrycznym wyposażeniem przewidzianym dla wersji SportPlus, samochód przez poprzedniego właściciela został wzbogacony o dodatki z wersji „TI”: oryginalne nakładki progowe, aluminiowe nakładki pedałów, oryginalne felgi 19” TI. Wymieniono fotele przednie na fotele z wersji TI. Zmodyfikowano mapę silnika (193KM i 421Nm). Auto w 2016 r. zostało wygłuszone przez firmę Basser - wygłuszenie kompletne (podłoga, drzwi, dach, nadkola, bagażnik), zamontowano w bagażniku dedykowaną obudowę wraz z głośnikiem nisko-tonowym (Helix K 10W), rozprowadzono profesjonalne okablowanie audio oraz przygotowano nową podłogę do bagażnika z miejscem na wzmacniacz audio (Audio System CO-100.2). Dokumentacja z prac dostępna na stronie firmy.


Stan wizualny i mechaniczny samochodu oceniam na dobry z minusem (co też mocno przekłada się na cenę samochodu): auto jest bezwypadkowe ale nosi ślady użytkowania takie jak: obicie drzwiami (prawy tylny błotnik), zarysowania lakieru (prawy przedni błotnik), odpryski (przód maski, przedni zderzak). Przedni zderzak jest lekko opadnięty i zarysowany od dołu, lewe przednie nadkole jest pęknięte u dołu. Przednia szyba ma niewielki odprysk od kamyczka. Pod naklejką ochronną lewego, tylnego błotnika – odparzyło w tym miejscu lakier. Stan progów nie jest mi znany (nakładki progowe nie były przeze mnie demontowane) – w przedniej i tylnej części progów widać ślady korozji, to samo dotyczy rantu klapy bagażnika oraz tylnych nadkoli. Wnętrze moim zdaniem w bardzo dobrym stanie: fotel kierowcy posiada uszkodzenia na rancie (pęknięcie/otarcie od wsiadania/wysiadania). Słabe punkty tego modelu czyli rama pomocnicza silnika, tylna rama pomocnicza i wahacze wzdłużne – w dobrym stanie, podłoga ze śladami korozji m.in. w pobliżu punktu podparcia lewarka. Znaczące defekty oznaczyłem na zdjęciach.


Auto służyło mi do codziennych dojazdów do pracy, w związku z tym problemy mechaniczne starałem się rozwiązywać na bieżąco. Większość wymian z zastosowaniem oryginalnych części (OE). Większość napraw mam udokumentowane w formie faktur, paragonów, zdjęć. Olej silnikowy wymieniany co 10k-13k km. Klimatyzacja sprawna. Zawieszenie w dobrym stanie: brak luzów w zawieszeniu, auto prowadzi się stabilnie (geometria pojazdu sprawdzana przy wymianie sprzęgła, zawieszenie sprawdzane na przeglądzie technicznym). „Ekologia” silnika: EGR, DPF, klapy kolektora dolotowego na miejscu - DPF wypala się miedzy 350km a 450km przebiegu (wypala się do stanu zapchania na poziomie ok. 11.5%). Samochód był używany regularnie (dojazdy do pracy w sąsiadującym mieście) - średnie spalanie w takim cyklu to ok. 7,6l/100km.


Większe wymiany i naprawy (tylko ważniejsze pozycje – szczegółowa rozpiska w dokumentacji): Przy 117k km: wymieniono uszczelkę smoka olejowego, komplet sprężyn zawieszenia (oryginał ASO). Przy 126k km: wymieniono kolektor dolotowy (oryginał ASO) oraz separator oleju (oryginał ASO). Przy 138k km: wymieniono turbosprężarkę (fabrycznie nowa turbosprężarka Garrett GOR, faktura do wglądu). Przy 152k km: wymieniono akumulator (Bosch Silver S5). Przy 156k km: wymieniono kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym (koło z ASO, sprzęgło Valeo), wymieniono przednie dolne wahacze (lewy Meyle, prawy oryginał ASO). Przy 178k km: wymieniono amortyzatory przednie (Bilstein B4). Przy 188k km: wymieniono wydech końcowy (nowy, dedykowany zestaw Ulter). Przy 195k km: wymiana kompletu sprzęgła (wzmacniane, od JTD-Performance) wraz z wysprzęglikiem. Przy 197k km: wymieniono pompę sprzęgła oraz przednie tarcze hamulcowe wraz z klockami (tarcze ATE oraz ceramiczne klocki ATE). Przy 204k km: wymieniono tylne amortyzatory wraz z osłonami (Kayaba), świece żarowe (NGK).


Na dzisiaj do zrobienia w aucie: ślizgające sprzęgło (było wymieniane w styczniu 2025r. ale niestety nie współgra z kołem dwumasowym i przy dużym obciążeniu występuje uślizg), wtryskiwacze należałoby oddać do sprawdzenia ponieważ z rana (na zimnym silniku) na jednym cylindrze korekta wychodzi poza 1.4mm3/W (na rozgrzanym silniku trzymają się poniżej 1mm3/W), obudowa skrzyni biegów jest zapocona olejem, migocze podświetlenie ekranu LCD w radiu oraz nie funkcjonują spryskiwacze reflektorów. Wypadałoby także wymienić rozrząd wraz z napędem paska osprzętu, olej wraz z filtrem oleju oraz pozostałe filtry (obecny rozrząd ma już ponad 55k km przebiegu!).


Wraz z samochodem sprzedaję:

*Zestaw kół zimowych: 17” OE Alfa Romeo (stan dobry) opony: Vredstein Wintrac Pro 225/50 R17 98H (2021 r., pozostało ok. 6mm bieżnika). Letni zestaw kół: 19” OE Alfa Romeo (kupione w 2016 r. Stan: trzy felgi mają zarysowania – oznaczono na zdjęciach), opony: Vredstein Ultrac Satin 235/40 R19 96Y XL (2021 r., pozostało ok. 6mm bieżnika).

*2 kluczyki, instrukcja obsługi, książka serwisowa, karta z kodem IMO,

*Interfejs diagnostyczny na złącze OBD, tzw. „DPF Monitor” – poszukiwany gadżet, który udostępnia na wyświetlaczu licznika szereg przydatnych informacji takich jak: stan filtra DPF (sygnalizuje jego wypalanie!), udostępnia parametry silnika, umożliwia kasowanie błędów „check engine” i inspekcji olejowej a także wzbogaca liczniki o tzw. „open ceremony”.

*Komplet używanych dywaników letnich.

*Obszerną dokumentację w formie grubej teczki plus dokumentacja elektroniczno/zdjęciowa (do pobrania z zasobu chmury).


Zgadzam się na wizytę na stacji diagnostycznej, pomiar grubości lakieru, podpięcie komputera diagnostycznego oraz oględziny samochodu przez rzeczoznawcę. Samochód można obejrzeć w Malborku. Obecnie samochód ma już założone koła z oponami zimowymi. Cena do negocjacji.

 

26 listopada 2025 21:46

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Alfa Romeo

Model pojazdu

159

Wersja

2.0JTDM Sport Plus

Kolor

Czarny

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2011

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

14/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

17400

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu

Informacje o sprzedającym

Łukasz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2016

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni