1 / 41
Najważniejsze
Przebieg
204 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
1 956 cm3
Moc
170 KM
Opis
Do sprzedania Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM 170KM, 10.2011 r., wersja: SportPlus. Skrzynia manualna (6-biegowa, C635). Samochód w prywatnym użytkowaniu od 08.2019 r. - przejechałem nim prawie 120k km (jestem trzecim właścicielem samochodu, pierwotnie kupiony w Polskim salonie). Obecny przebieg to ok. 204000 km (udokumentowany, do wglądu). Przegląd techniczny do 26.08.2026 r., ubezpieczenie OC do 14.04.2025 r. Poza fabrycznym wyposażeniem przewidzianym dla wersji SportPlus: samochód przez poprzedniego właściciela został wzbogacony o dodatki z wersji „TI”: oryginalne nakładki progowe, aluminiowe nakładki pedałów, oryginalne felgi 19” TI. Wymieniono fotele przednie na fotele z wersji TI. Zmodyfikowano mapę silnika (193KM i 421Nm). Auto zostało wygłuszone przez znaną firmę Basser - wygłuszono kompletnie całe auto (podłoga, drzwi, dach, nadkola, bagażnik), zamontowano w bagażniku dedykowaną obudowę wraz z głośnikiem nisko-tonowym (Helix K 10W), rozprowadzono profesjonalne okablowanie audio oraz przygotowano nową podłogę do bagażnika z miejscem na wzmacniacz audio (Audio System CO-100.2).
Stan wizualny i mechaniczny samochodu oceniam na dobry (co też przekłada się na cenę samochodu): auto jest bezwypadkowe ale nosi ślady użytkowania takie jak: obicie drzwiami (prawy tylny błotnik), zarysowania lakieru (prawy przedni błotnik), odpryski/zarysowania lakieru (przód maski, przedni zderzak). Przedni zderzak jest lekko opadnięty i zarysowany od dołu, lewe przednie nadkole jest pęknięte u dołu. Przednia szyba ma odprysk od kamyczka. Największa skaza na wyglądzie to miejsce pod naklejką ochronną lewego, tylnego błotnika – odparzyło w tym miejscu lakier. Stan progów nie jest mi znany (nakładki progowe) – w przedniej i tylnej części progów widać ślady korozji, to samo dotyczy rantu klapy bagażnika oraz tylnych nadkoli. Wnętrze moim zdaniem w dobrym stanie: fotel kierowcy posiada uszkodzenia na rancie (pęknięcie/obtarcie od wsiadania/wysiadania). Znaczące defekty oznaczyłem na zdjęciach. Słabe punkty tego auta czyli rama pomocnicza silnika, tylna rama pomocnicza i wahacze wzdłużne – w dobrym stanie, podłoga ze śladami korozji m.in. w pobliżu punktów podparcia lewarka. Auto służyło mi do codziennych dojazdów do pracy, w związku z tym problemy mechaniczne starałem się rozwiązywać na bieżąco. Większość wymian z zastosowaniem oryginalnych części (OE). Większość napraw mam udokumentowane w formie faktur, paragonów, zdjęć. Olej silnikowy wymieniany co 10k-13k km. Klimatyzacja sprawna. Zawieszenie w dobrym stanie: brak luzów w zawieszeniu, auto prowadzi się stabilnie (geometria pojazdu sprawdzana przy wymianie sprzęgła, zawieszenie sprawdzane na przeglądzie technicznym). „Ekologia” silnika: EGR, DPF, klapy kolektora dolotowego na miejscu - DPF wypala się miedzy 350km a 450km przebiegu (wypala się do stanu zapchania na poziomie ok. 11.5%). Samochód był używany regularnie (dojazdy do pracy w sąsiadującym mieście) - średnie spalanie w takim cyklu to ok. 7,6l/100km.
Większe wymiany i naprawy (tylko ważniejsze pozycje – szczegółowa rozpiska w dokumentacji): Przy 117k km: wymieniono uszczelkę smoka olejowego, komplet sprężyn zawieszenia (oryginał ASO). Przy 126k km: wymieniono kolektor dolotowy (oryginał ASO) oraz separator oleju (oryginał ASO). Przy 138k km: wymieniono turbosprężarkę (fabrycznie nowa turbosprężarka Garrett GOR, faktura do wglądu). Przy 152k km: wymieniono akumulator (Bosch Silver S5). Przy 156k km: wymieniono kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym (koło z ASO, sprzęgło Valeo), wymieniono przednie dolne wahacze (lewy Meyle, prawy oryginał ASO). Przy 178k km: wymieniono amortyzatory przednie (Bilstein B4). Przy 188k km: wymieniono wydech końcowy (nowy, dedykowany zestaw Ulter). Przy 195k km: wymiana kompletu sprzęgła (wzmacniane, od JTD-Performance) wraz z wysprzęglikiem. Przy 197k km: wymieniono pompę sprzęgła oraz przednie tarcze hamulcowe wraz z klockami (tarcze ATE oraz ceramiczne klocki ATE). Przy 204k km: wymieniono tylne amortyzatory wraz z osłonami (Kayaba), świece żarowe (NGK).
Na dzisiaj do zrobienia w aucie: ślizgające sprzęgło (było wymieniane w styczniu 2025r. ale niestety nie współgra z kołem dwumasowym i przy dużym obciążeniu występuje uślizg), wtryskiwacze należałoby oddać do sprawdzenia ponieważ z rana (na zimnym silniku) na jednym cylindrze mocno rozbiegają się korekty (jak dla mnie), obudowa skrzyni biegów jest zapocona olejem, migocze podświetlenie ekranu LCD w radiu oraz nie funkcjonują spryskiwacze reflektorów. Wypadałoby także wymienić rozrząd wraz z napędem paska osprzętu, olej wraz z filtrem oleju oraz pozostałe filtry (obecny rozrząd ma już ponad 55k km przebiegu!).
Wraz z samochodem sprzedaję:
*Zestaw kół zimowych: 17” OE Alfa Romeo (odnawiane, stan: dobry) opony: Vredstein Wintrac Pro 225/50 R17 98H (2021 r., pozostało ok. 6mm bieżnika). Letni zestaw kół: 19” OE Alfa Romeo (kupione w 2016 r. Stan: trzy felgi mają zarysowania – oznaczono na zdjęciach), opony: Vredstein Ultrac Satin 235/40 R19 96Y XL (2021 r., pozostało ok. 6mm bieżnika).
*2 kluczyki, instrukcja obsługi, książka serwisowa, karta z kodem IMO,
*Interfejs diagnostyczny na złącze OBD, tzw. „DPF Monitor” – poszukiwany gadżet, który udostępnia na wyświetlaczu licznika szereg przydatnych informacji takich jak: stan filtra DPF (sygnalizuje jego wypalanie!), udostępnia parametry silnika, umożliwia kasowanie błędów „check engine” i inspekcji olejowej a także wzbogaca liczniki o tzw. „open ceremony”.
*Komplet naklejek ochronnych na tylne błotniki i przednie końcówki progów (lewa i prawa strona). Komplet używanych dywaników letnich.
*Obszerną dokumentację w formie grubej teczki plus dokumentacja elektroniczno/zdjęciowa (do pobrania z zasobu chmury).
Zgadzam się na wizytę na stacji diagnostycznej, pomiar grubości lakieru, podpięcie komputera diagnostycznego oraz oględziny samochodu przez rzeczoznawcę. Samochód można obejrzeć w Malborku. Telefonicznie dostępny jestem po godz. 16! Cena do negocjacji, w graniach przyzwoitości.
12 października 2025 21:24
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Alfa Romeo
Model pojazdu
159
Wersja
2.0JTDM Sport Plus
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2011
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu
Informacje o sprzedającym
Łukasz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2016
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie