Na sprzedaż audi A4 B8, 2.0 TFSI (CAEB), z 2009 roku, pierwsza rejestracja początek 2010 roku w Kanadzie. W moim posiadaniu od 2019 roku, kupiony powypadkowy - uszkodzony przód, wystrzelone poduszki przód. Zrobione wszystko tak jak trzeba - bez oszczędzania.
Audi fabrycznie było "zwykłym" a4, ktoś przy imporcie przerobił je na wersje allroad. Ja dokończyłem temat, wymieniając kompletne zawieszenie w 2021 roku, gdyż było seryjne. Do pełnego allroad, brakuje relingów, są standardowe z A4.
Usunięta wada olejowa przy przebiegu ~170k. Gruby serwis, okazało się że ktoś już w tym silniku był. Całość wyszła około 11k zł, w 2021 roku. Zrobiony też wtedy rozrząd (oprócz łańcucha, łańcuch wymieniony w zeszłym roku).
Zrobiony stage 2 - wymieniona turbina na K04-064 hybryde (jest duży zapas, doładowanie bodajże 1,2BAR), intercooler FMIC PRO, sportowy katalizator euro 4, 200 cpsi. Strojenie na ~345 koni, jest zapas na turbinie, ale ograniczeniem jest układ paliwowy.
W 2023 roku założona instalacja lpg - ALEX IDEA. Zrobione na niej ponad 30k km.
W środku czarna podsufitka, fotele i lusterka zew z pamięcią, kierownica S-line, kolorowy licznik z ramkami z A5, ASS - audi sound system, pozbawiony subwoofera, gdyż w jego miejscu jest butla LPG, parę głośników też już się powoli poddaje, radio symphony, keyless - otwieranie i odpalanie, ASS był, ale prawy radar przestał działać, automatyczne drogowe, fotochromy wewnątrz i na zewnątrz, roletki na tylnych drzwiach, panorama z roleta pod kolor czarny, klimatyzowany schowek.
Teraz na zewnątrz - przód do malowania, z maski schodzi bezbarwny, zderzak poobijany od kamieni, nad szybą przednią też. Tylna klapa jest ognisko korozji, i na tylnym lewym błotniku też coś się zaczyna pojawiać. Końcówki wydechu customowe - 100mm. Wycięty jeden rezonator za katem. Światła - bixenon skrętny. Lewy coś zaczyna mrugać, ale jeszcze daje rade, oryginalny wypinany hak, czujniki parkowania przód-tył z wizualizacją.
Opony letnie - 3 letnie, opomy zimowe - zeszłoroczne. Letnie na 19 calach, zima na 17calach.
Silnikowo - było wszystko idealnie do niedawna, jednak ostatnio zdarza się że pojawia się błąd niskiego ciśnienia oleju, przy wyższych temperaturach oleju, i to po jakimś czasie na jałowych obrotach, nie zawsze. Oprócz tego, kulturalnie pracuje, ma moc, jedzie jak trzeba.
O auto zawsze dbałem, starałem się robić wszystko na czas, albo i szybciej. Olej zmieniany co max 10k km, ale zwykle częściej. Olej w skrzyni wymieniany z 10 k km temu. Skrzynia ma przesunięte punkty zmiany biegów - fabrycznie lubił nisko trzymać silnik na obrotach.
Do auta mam 2 kluczyki - jeden ori, drugi dorobiony na zapas - używała go moja żona, dzięki czemu jak ona otwierała auto, to ustawiał się sam fotel i lusterka, bardzo wygodna opcja przy 2 kierowcach.
I najważniejsze - czemu sprzedaje ? Przesiadłem się na elektryka, nie ma tam większości rzeczy, które mogą się popsuć w tym spalinowym, reakcja na gaz parokrotnie lepsza, brakuje dźwięku, ale nie można mieć wszystkiego.
Posiadam raport z autodna z czasów jak go kupowałem. W ostatnim roku audi jeździła moja żona, miała 2 małe niegroźne stłuczki (parkingówki) - obie w tył, co widać zresztą po zderzaku.