Jeśli trafiłeś na to ogłoszenie to znaczy, że zainteresowała Cię klasyczna i niezawodna motoryzacja. W dniu dzisiejszym, po ukończeniu 26 lat trafia do sprzedaży AUDI A4B5 1,9 TDI 110 km.
Zalety tego egzemplarza:
1. Idealnie utrzymany - garażowany w garażu podziemnym od 11 lat.
2. Jeden właściciel od 11 lat.
3. Bardzo bogato wyposażony - ksenony, hak, szyberdach, climatronic, tempomat, czujniki cofania, system audio "audi symphony" z głośnikiem niskotonowym w bagażniku - a to wszystko z czasów gdy w Polsce produkowano jeszcze malucha...
4. Silnik 1,9 TDI 110 km AFN.
5. 2 komplety opon - każdy na oryginalnych alufelgach.
6. Wszystko działa, opony świeże, szyberdach nie cieknie - to wszystko przy realnym przebiegu 440 000 km.
Przechodząc do dokładniejszego opisu - zacznijmy od pochylenia się nad jakością wykonania dawnych aut marki Audi. Prezentowany samochód pomimo wieku jest cały czas w 99% sprawny. Silnik działa na oryginalnej turbinie (bez regeneracji), koło dwumasowe przejechało cały przebieg i jest w stanie idealnym, wtryski nie leją, a jedyną poważniejszą awarią przez cały okres użytkowania była konieczność regeneracji pompy paliwa (nie trzymała ciśnienia na postoju i po 3-4 dniach bez rozruchu trzeba było długo kręcić zanim silnik "załapał". W tamtych czasach zaprojektowano wydajny silnik, który potrafi spalić w trasie 4,5 litra i jest na tyle żywotny, że po 26 latach nawet się nie poci. I mógłbym go tak chwalić, ale przejdę do konkretów.
Wszystko dokładnie widać na zdjęciach. Samochód ma przebieg faktyczny, potwierdzony. Kupiłem go od prywatnego właściciela w Polsce, który sprawdził go kilka lat wcześniej. Ostatni przebieg w Niemczech to około 200 000 km (rok czy dwa przed eksportem), a w Polsce dość łatwo śledzić licznik, a więc przebieg bez zarzutu co do rzetelności. Poniżej przedstawiam dokładne zestawienie napraw i wymian przez ostatnie 11 lat:
Zakup 22.03.14
1. amorki i tarcze tył
2. klocki, drążek i krućce
3. mechanik 28.03.2014 - wymiana drążka, amorki tył, tarcze i klocki przód tył, filtr kabinowy, uszczelnianie silnika
4. pranie tapicerki
5. zbieżność 02.04.2014
6. lusterka - nowe szkiełka
7. przyciemnianie szyb
8. żarówki
9. Sprzęgło + wymiana
10. banany (zawieszenie) + filtry
11. Felgi zima
12. wymiana oleju, uszczelki i jażma
13. klima napełnianie i serwis 08.01
14. wycieraczki i filtr kabinowy
15. pasek+uszczelka+rolki
16. wymiana paska, chłodnica wody i rozrusznik marzec 2015 305 tys km
17. szyba z wymianą
18. opony zimowe
19. zbieżność
20. wymiana kół
21. pasek, olej i przegub
22. opony letnie
23. siłowniki klapy
24. wycieraczki i filtry
25. naprawa przegubu i tylnego zacisku
26. uszczelka i przegub
27. olej, filtr
28. wymiana przegubu, oleju i uszczelki przegubu
29. przegub i wymiana
30. usunięcie nieszczelności pompy
31. przegub prawy Zakopane 335 tys
32. hamulce tył plus kolcki
33. Olej i filtr 347 tys km
34. Przegląd 02.09.17
35. opony zima 2x
36. akumulator + filtr kabionwy
37. wyważanie kół
38. olej i filtr 361 tys km + wymiana
39. opony przód audi
40. nowy wiatrak klimy + napełnienie klimy 23.05.2018
41. smarowanie wahacz
42. wymiana olej i filtr 374 tys km
43. duży remont przy 374 tys km - tarcze i klocki przód i tył, wahacz prosty lewy dolny, łączniki stabilizatorów, przegub zew. Lewy, raperaturki zacisków, płyn hamulcowy
44. żarniki do ksenonów
45. drzwi do malowania
46. malowanie boku
47. Olej Total
48. wymiana olej i filtr przed chorwacją
49. uszczelnienie pompy wtryskowej i wymiana świec żarowych
50. olej i filtr 390000 km
51. rozrząd i uszczelka pod dekiel styczeń 2020 396000 km
52. przewód hamulcowy, osłona przegubu prawa
53. klima napełnianie i serwis 397 tys km 24.04.2020
54. czujnik ABS+przewód wodny
55. filtr kabinowy
56. Olej i Filtr 403000 km 2020-10-01
57. żarówki i oświetlenie tablic LED
58. olej, filtry, płyny 412000 km
59. wymiana oleju, silniczków sprysków, bezpieczniki wentylatora 412000 km 2021-08-26
60. wymiana tylnych tarcz, klocków, łożysk i regeneracja zacisków 413000 km 2021-09-16
61. wymiana opon i wyważanie 12.11.2021
62. Olej, uszczelka, tylny zacisk i klocki 426000 km 2022-09-20
63. Olej i filtr, filtr paliwa, smarowanie wycieraczek i klapa 430000 km 2023-08-05
64. Wymiana olej, filtr powietrza i kabionwy +wentylator klimy 440000 km 2024-11-08
65. Akumulator 08.02.2025
Powiało nudą? Zapraszam do obejrzenia na żywo - będzie ciekawiej! Pojazd posiada aktualny przegląd i ubezpieczenie OC. Sprzedawany jest na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Wszystko w nim działa, a żaden przegląd nas nie zaskoczy - zgadzam się na wizytę w dowolnej stacji diagnostycznej.
Przed przyjazdem wymienię "dolegliwości":
1. Kierownica zaczęła się ostatnio przecierać, a więc wymaga obszycia.
2. Podobnie gałka zmiany biegów.
3. Na przednim błotniku i tylnych drzwiach pojawiają się ogniska rdzy (widać na zdjęciach).
4. Sprzęgło łapie dość wysoko. Jest jeszcze sprawne i się nie ślizga, ale około 200 000 km przebiegu już troszkę czuć.
5. Podsufitka w kilku miejscach zaczęła się odklejać.
6. Przegub przy maksymalnym skręcie potrafi czasami "zachrupać" - typowa bolączka tego modelu.
7. Zgubiliśmy plastik (nakładkę) od korbotronika z tyłu.
8. Folia przyciemniająca na tylnej klapie jest "podrapana".
Cała reszta jest sprawna. Klima chłodzi, akumulator jest nowy. Opony letnie - 2x2018 i 2x2022, zima (Goodyear) z 2021 r. na oddzielnych felgach aluminiowych. Dywaniki lato/zima, mata i roleta bagażnika. Wszystko w cenie.
Jeśli chodzi o historię wypadkową - w 2019 w wyniku szkody i wymuszenia pierwszeństwa uszkodzeniu uległa przednia lampa, prawy błotnik przedni i zderzak. Części wymienione na nowe (lampa oryginalna, używana). Przy okazji malowany był cały prawy bok i polerowany cały pojazd. Z wcześniejszych przygód - szpachla na prawych, tylnych drzwiach - tu chyba jeszcze szkoda z Niemiec, ale przez te wszystkie lata nic się z tym nie dzieje.
Samochód do obejrzenia w Warszawie - Mokotów. Najchętniej w weekend.