Dzień dobry
Dzisiaj mam do sprzedania moją ukochaną zabawkę Audi TT w wyposażeniu jak Audi TTS lecz szybsze od TTRS. Wygląda jak normalne TT a jest szybsze od nie jednej BMW M.
Do rzeczy jestem miłośnikiem motoryzacji i uwielbiam kupić auto i dostosować go do własnych potrzeb. Wszystkie czynności przy aucie dokonuje osobiście nie powierzając żadnych prac osobom trzecim. Nie jestem mechanikiem lecz lubię rozebrać urządzenie mechaniczne, zrozumieć jego działanie i jak jest to możliwe to go usprawnić.
W samochodzie wprowadziłem następujące usprawnienia. W całym zawieszeniu wymieniono każdą tuleje na pouliretanową czerwoną, wymieniono na nowe wszystkie sworznie, zamontowałem zawieszenie bilstain b8 ze sprężynami obniżającymi. Felgi o szerokości 9 cali naciąg opony 245x45x18 Uniroyal.
Wstawiłem nowe turbo k04-064, wstawiłem nowy wydech nierdzewny o większym przekroju i bez k...... Strojenie auta wykonałem w Genowefa Auto gdzie specjalnie dla mnie opracowano mapę dla tego samochodu uwzględniającą moje indywidualne wymagania. Zajęło to trzy dni (Zadanie jakie przedstawiłem do wykonania tunerowi to opracowanie mapy w której nie będzie najważniejszej możliwej do uzyskania mocy lecz bezpieczeństwo silnika i ekonomika eksploatacji) (tu taka mała dygresja w procesie podwyższania mocy jeśli zagadnienie dotyczy tylko samej mocy zadanie jest znacznie prostsze. Podwyższając moc zwiększamy doładowanie i dosłownie zalewamy silnik paliwem. Efekt samochód kotłuje dużo paliwa i jest szybki. Ja budowałem samochód do jazdy codziennej nie dla osiągów. Ważne było dla mnie aby auto było szybkie i nie dużo paliło. Mój samochód po modyfikacji w mieście pali przy normalnej dynamicznej jeździe do 11 litrów. Można zejść i do 8 litrów ale to nie jest jazda. Przy 11 litrach jest trochę zabawy. W trasie przy 140 będzie 8,5. przy 110 6 litrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km okolice 4 sekund. Czasem mniej. Samochód daje radę Tesli model 3 441 km bo jest lżejszy z aluminium.
Dodatkowo dokonałem gruntownego wygłuszenia auta. Rozebrałem całe wnętrze i wszystkie panele w drzwiach błotnikach na podłodze zostały wyklejone wygłuszeniem. Dokonałem wymiany wszystkich głośników na kastomowe JL Audio i Chińskie radio android z procesorami dźwięku. To wygłuszenie z głośnikami i radiem dało niesamowity dźwięk. Taki dźwięk jak osiągnąłem można spotykać jedynie w bardzo grubych autach.
O dziwo pouliretan w zawieszeniu i amortyzatory Bilstain z obniżonymi sprężynami nie zrobiły z tego auta przysłowiowych taczek. Auto jest komfortowe i bardzo precyzyjne.
Dzięki przeprowadzonym modyfikacjom obecnie auto prowadzi się lepiej niż fabrycznie nowe audi TT
W zakresie przeprowadzonych prac eksploatacyjnych w moim aucie.
Posiadam go od pięciu lat i od razu po zakupie samochód został zabezpieczony anty korozyjnie. W każdym swoim samochodzie wykonuję zabezpieczenia antykorozyjnego co dwa lata. w samochodzie nie ma grama rdzy.
138 tys przebiegu wymieniono rozrząd
160 tyś pouliretan w zawieszeniu amortyzatory i sprężyny nowe opony, nowe turbo, wymiana oleju w skrzyni biegów i dyfrze, wydech nowy, nowy akumulator.
195 tyś wymiana pompy wody pompy wspomagającej obieg wody czyszczenie kolektora dolotowego.
w samochodzie olej wymieniany co 10 tysięcy KM
Samochód nie ma ani jednej ryski bardzo dbam o lakier. Nie jest parkowany pod blokiem nie jeżdżę nim na parking do supermarketu.
Ktoś kto się zna to się zorientuje że wartość przeprowadzonych zmian przewyższa wartość auta. Proponuję cenę która nie jest za wygórowana. Tego typu auta, tak zmodyfikowane cenią sobie ludzie po 90 tyś zł. Ja zdaje sobie sprawę że czasami może udać się sprzedać takie auto za taką cenę ponieważ jeżeli ktoś chce osiągać takie wyniki to musi ponieść wysokie koszty. Ja proponuję kwotę 57 tyś zł. Jest to kwota która pozwoli mi po dołożeniu rozpocząć nowy projekt którego celem będzie 800 km. Będzie to samochód który nie będzie już z przeznaczeniem do jazdy codziennej (obecnie przesiadłem się już na elektryka do jazdy codziennej) lecz będzie typowym fan carem który ma zaspokoić moje ego że nie podskoczy mi już nikt na ulicy.
Dzisiaj mam satysfakcję jak moje audi objeżdża nowe RS i M. Lecz czasami i ja mogę się zawieść i ktoś uciera mi nosa.