Auto do kolekcji, czy na letnie weekendowe przejażdżki?
A może jedno i drugie? Prezentowany egzemplarz z powodzeniem spełni oba te warunki.
To Alpina B3 Biturbo Cabrio z 2008 roku o numerze #30 w ultra rzadkim kolorze nadwozia Platinum Bronze ze srebrnymi dekalami i w kolorze skóry Dakota Cream Beige.
W marcu 2025 roku samochód został sprowadzony z Japonii na indywidualne zamówienie, a następnie przeszedł szeroki serwis i został przystosowany do jazdy w Europie. Przebieg auta to ok.75 tys. km i jest on potwierdzony Japońskim Certyfikatem Eksportowym, dokumentacją z aukcji oraz historią serwisową.
Auto jest w 100% bezwypadkowe, w oryginalnej specyfikacji, posiada fabryczny lakier na wszystkich elementach karoserii, widoczne są normalne ślady użytkowania. Wnętrze w stanie bliskim nowości. Dach składa i rozkłada się bardzo płynnie, bez zacięć, jest szczelny.
Takich Alpin B3 Biturbo w nadwoziu E93 (cabrio) wyprodukowano tylko 214 sztuk, z czego w kolorze Platinum Bronze, na portalu Alpina-Archive.com zarejestrowane są tylko 2 sztuki! Do tego unikatowego egzemplarza posiadam certyfikat Alpina Classics, świadczący o oryginalności auta (w tym silnika).
Silnik auta to zmodyfikowana przez Alpinę trzylitrowa rzędowa szóstka o oznaczeniu N54K20A, która w tym aucie rozwija moc 360KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 500Nm. Skrzynia biegów to 6-biegowy automat ZF, taki sam jak w bazowym BMW 335i, lecz tutaj z funkcją zmiany biegów na kierownicy Switch-Tronic. Auto, wg danych katalogowych, do setki rozpędza się w 5,0 sekund, a jego prędkość maksymalna to 280km/h. Dźwięk układu wydechowego jest dość zadziorny choć subtelny, a przegazówki występujące przy redukcji biegów w trybie manualnym z pewnością zadowolą każdego kierowcę o sportowym zacięciu.
Po sprowadzeniu do Polski w aucie zostały wykonane m.in. następujące czynności:
- przegląd techniczny,
- serwis mechaniczny, w ramach którego wymieniono m.in. klocki hamulcowe z przodu (tarcze i klocki z tyłu są jak nowe), świece, olej w silniku, skrzyni biegów i dyferencjale, płyn hamulcowy i chłodniczy oraz wszystkie filtry,
- wymiana szyby czołowej z uszczelką (ze względu na odprysk) na identyczną oryginalną BMW OE
- wymiana końcówki kabla B+ (znana wada fabryczna BMW E9x),
- konserwacja mechanizmu składanego dachu,
- adaptacja lamp do jazdy w ruchu prawostronnym,
- przekodowanie radia na częstotliwości europejskie,
- geometria zawieszenia
Auto jest zarejestrowane, ubezpieczone i gotowe do jazdy. Samochód od momentu sprowadzenia do Polski pokonał zaledwie kilkaset km. Badanie techniczne jest ważne do 19/03/2026, natomiast OC do 04/04/2026. W komplecie wraz z autem znajdują się: certyfikat Alpina Classics, książki serwisowe, oryginalne instrukcje, prospekty i cenniki Alpina z 2008 roku, faktury oraz dwa kluczyki.
Sprzedaż prywatna na umowę K-S.
Chętnie udostępnię auto do sprawdzenia w dowolnej stacji diagnostycznej. Zapraszam na jazdę próbną. Poważnie zainteresowanym mogę przesłać więcej zdjęć, włącznie z pomiarami miernikiem grubości lakieru. Posiadam również zdjęcia z inspekcji samochodu przed aukcją, na której samochód otrzymał bardzo dobrą ocenę aukcyjną 4,5/B.