Sprzedam przedliftowe BMW E46 318i czyli benzynowe 1.9 (M43B19TU) z manualną skrzynią biegów. Samochód w Polsce od 2006r - 17 lat w rękach poprzedniego właściciela. W moim posiadaniu od 2 lat (około 8 tys km). Kupiłem ją z sentymentu do tego modelu jako trzecie auto w domu. Przez ten czas zostało włożone mnóstwo serca (i pieniędzy) żeby cieszyła i działała jak nowa. Konserwacja podwozia została zrobiona jeszcze przez poprzedniego właściciela, oczywiście są zdjęcia przed i po, żeby było widać że nikt nie maskował rdzy. Ja przez te 2 lata uszczelniłem silnik (pokrywa zaworów, pokrywa rozrządu, miska olejowa, nowy czujnik poziomu/ciśnienia oleju), zrobiłem porządek z luzami w układzie napędowym (nowe sprzęgło z nową dwumasą LUKa, nowa półoś, tuleje dyfra, podpora wału, wyważony wał). Przy okazji zdjętej miski została wykonana rewizja panewek (wada fabryczna w M43 tak samo jak w późnych 1.9 TDI). Wymieniłem odmę (OEM BMW), regulator napięcia (migały światła na wolnych obrotach), wyczyściłem przepustnicę. Została również wymieniona pompa wody, bo stara zaczynała już hałasować. Uruchomiłem fabryczne PDC (czujniki parkowania) wymieniając dwa czujniki na nowe (Hella). Dołożyłem OBC (manetka + kmodowanie). Wszystkie 4 zaciski hamulcowe zostały zregenerowane. Auto bardzo mało jeździło w czasach covidowych i zaczynały już trzymać. Samochód posiada w pełni sprawną klimatyzację (automatyczną), praktycznie nowe opony Michelin Crossclimate (kilka tysiecy km przebiegu). Zawieszenie nie posiada żadnego luzu. Została zrobiona pełna geometria (wydruk oczywiście do wglądu). Silnik nie bierze oleju (syntetyk Motula 5w30) czy płynu chłodniczego. Nie grzeje się, temperatura stoi w pionie niezależnie od pory roku. Brak błędów pod INPĄ. Jeśli chodzi o środek to jest świetnie zachowany i jest to bardzo rzadka konfiguracja - jasny materiał w drobne kropki. Do tego aluminiowe, szczotkowane dekory i wygląda to naprawdę ładnie, milion razy lepiej od typowego smutnego, szarego wnętrza. E46 posiada też pakiet aero (zderzak przód i tył) - podobno tak przyjechało z Niemiec 20 lat temu. Nie ma go w VINie. Czy został dołożony przez pierwszą właścicielkę czy przez dealera tego pewnie już się nie dowiemy. BMW posiada też kilka smaczków związanych z realiami wczesnych lat 2000 - znakowane szyby i lusterka, blokadę bearlock i niefabryczny autoalarm. Takie były czasy :) Przebieg do zweryfikowania po VIN na historiapojazdu.gov.pl Nie jest to egzemplatrz muzealny, znajdzie się kilka rys czy wgniotek, widać parę zaprawek na lakierze ale technicznie jest w świetnym stanie i daleko mu do typowego gruza. Żal mi ją sprzedawać ale miejsce w garażu mam tylko jedno, a pomysłów motoryzacyjnych sporo :) Więcej info pod telefonem.