1 / 26
Najważniejsze
Przebieg
209 152 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
2 793 cm3
Moc
193 KM
Opis
CAŁY OPIS NA OTOMOTO. Do sprzedania mam kultowe Bmw E30 coupe w najbardziej czarnym z czarnych kolorze 086 SCHWARZ. Jest to kolor bardzo rzadko spotykany i poszukiwany (Najczęściej występował grafitowy diamant schwarz). Samochód od nowości miał tylko 2 właścicieli. W latach 1989-2008 jeden właściciel w Niemczech. W 2008 sprowadziłem auto do Polski i posiadam je do dziś (Czyli 17lat). Od zawsze służył mi jako auto weekendowo kolekcjonerskie. Jeżdżone tylko po suchym asfalcie, cały czas garażowane. Kilka lat temu postanowiłem spełnić marzenie i zamontować mocny silnik V8. W tym celu kupiłem całe auto Bmw ALPINA B10 V8 (e39) tylko po to, żeby wyjąć silnik i zamontować w E30. Dzięki temu E30 waży równo 500kilo (PÓŁ TONY) mniej niż e39 alpina b10 V8. Silnik 4.6 V8 bez vanosów 340koni 470Nm oznaczony przez Alpinę jako F3. Czyli ostatnie dobre V8 bez vanosów, przepustnica i pedał gazu na linkę, seryjnie tylko 2 sondy lambda, zwykły alternator a nie chłodzony cieczą itd. W silniku został wymieniony kompletny rozrząd, wszystkie uszczelniacze oprócz uszczelek pod głowicami ponieważ są oryginalne alpiny i w pełni sprawne. Nowa pompa wody z metalowym wirnikiem, termostat o obniżonej temperaturze (ze 105 stopni na 88), odma, przepływomierz i puszka filtra pow, cewki, fajki, świece, czujniki. Wszystko nowe. Wiązka silnika była na sprawdzeniu w specjalnej firmie. Nowa sportowa chłodnica silnika (cała metalowa). Nowa pompa wspom kierownicy + przewody od nowa zakute. Wspomaganie działa nawet przy niskich obrotach silnika. Dekle silnika polakierowane proszkowo. Obudowa silnika ,,Alpina 4.6,, kupiona nowa w siedzibie firmy Alpina w Niemczech. Układ wydechowy z kwasówki, zrobiony na zamówienie. Profesjonalny zestaw montażowy łap silnika kupiony w Niemczech na największym forum E30 DE (300mm DE). Dzięki temu silnik jest idealnie ułożony i nie trzeba przerabiać karoserii. Nowa, sportowa pompa paliwa przystosowana do dużej mocy silnika. Skrzynia biegów jest to oryginalny, drogi, 5 biegowy manual od e39 535 V8 M62. Pasuje plug&play. Nie ma tu żadnego druciarstwa ze spawaniem dzwona do tanich skrzyń od wersji 6 cylindrowych. W skrzyni wymienione wszystkie simeringi oraz zastosowany olej do wyższych temperatur. Nowe sprzęgło. Komputer silnika przeprogramowany pod skrzynię manualną (Alpina była w automacie) oraz kość sterująca w zegarach przystosowana pod V8 tak, żeby obrotomierz wskazywał prawidłowo. Tylny dyferencjał ze szperą 40% zregenerowany. Teraz trochę o zawieszeniu i hamulcach. Rozstaw śrub zmieniony z 4x100 na 5x120 przy użyciu elementów z innych modeli Bmw. Gwintowane zawieszenie + tylne amortyzatory Koni sport z regulacją twardości. Hamulce przód 300mm tył 272mm tarcze nawiercane i nacinane. Wszystkie zaciski hamulcowe zregenerowane. Przewody od zacisków w stalowym oplocie. Przewody hamulcowe na karoserii są oryginalne 36letnie w stanie jak nowe i nie wymagały wymiany. Sworznie i tuleje w wahaczach nowe. Tarcze kotwiczne przód i tył nowe z aso. Podwójne serwo hamulcowe od e34 540i v8. Hamulec ręczny nowy z linkami. Wahacze tylne od e36 323Ti fabrycznie wzmocnione (w kształcie litery A). Grube półosie napędowe od e36 323Ti zregenerowane i wzmocnione pod V8. Teraz trochę o kołach. Felgi Kerscher New Star 17cali. Są to oryginalne, niemieckie, 3 częściowe, skręcane felgi z lat 90tych. W pełni odrestaurowane częściowo na nowych elementach kupionych w firmie Kerscher w Niemczech. Zbudowałem je w takiej konfiguracji, żeby przy rozstawie 5x120 i dużych rantach nic nie tarło o nadkola (Znawcy e30 wiedzą o co chodzi). Opony Semi Slick z górnej półki. Nankang AR1 Motorsport. Opony z homologacją drogową, więc można jeździć po ulicy. Teraz trochę o wnętrzu auta. Deska rozdzielcza w stanie jak nowa, bez pęknięć. Tylna kanapa z zagłówkami w ory skórze z 89roku. Fotele König model K5000 w bardzo ładnym stanie. Do foteli kupiłem oryginalne, nowe mocowania w firmie König w Niemczech dedykowane do Bmw E30 (certyfikat). Nie ma tu rzeźby ze spawaniem kątowników. Nowa podświetlana gałka zmiany biegów M oryginalna z aso Bmw. Kierownica Momo Monte Carlo w ory skórze z 89roku. Jest to najgrubsza kierownica Momo. W latach 80 i 90tych jako doposażenie dodatkowe montowano taką w Ferrari, w wyścigowych e30 m3, Lancii Delta integrale, w samochodach firmy Koenig Specials itd. Radio rarytas Bmw Becker BE7969. Jest to najlepsze fabryczne radio Bmw w rozmiarze 1 din. Najlepszy dźwięk, odtwarza mp3. Nad radiem zamontowane są dodatkowe zegary, które dedykowane są do E30 w miejsce fabrycznych zaślepek. Jest to nowoczesny produkt ale wyglądają jak z lat 80tych. Pokazują z dokładnością co do jednego stopnia: temp oleju, temp płynu chłodniczego, temp powietrza na zewnątrz przy dolocie oraz voltomierz. Teraz trochę opisu na zewnątrz auta. Pakiet listew Shadow line. Przednie lampy fabryczne Bosche przerobione na black Hella+ nowe szkła (ory black hella ma plastikowe odbłyśniki, które się wypalają). Nowe, oryginalne, dymione kierunkowskazy Bmw Zkw. Nowe halogeny. Wszystkie listwy zderzaków nowe oryginalne z aso Bmw. Dokładka pod przedni pas od wersji 318is oryginalna Bmw kupiona nowa kilka lat temu. Na karoserii jest w większości oryginalny lakier i ani grama szpachli. Lakier równy bez wgniotek i bez fali dunaju. Oczywiście znajdzie się jakiś ząb czasu bo auto ma 36lat. E30 ze względu na swoją bardzo małą masę (1220kg) i dużą moc jest bardzo szybkie. M4 F82 z programem na 500koni w wyścigu z rolki od 40 do 190 zostaje w tyle. Pojemność silnika 4.6 wbita w dowód rejestracyjny z opinią rzeczoznawcy. Samochód przechodzi legalnie przegląd. Oferta skierowana do kolekcjonerów wiedzących o jakim samochodzie rozmawiamy. Malkontentom, handlarzom i cebuli z góry dziękuję. Osoby posiadające pełną kwotę pieniędzy widoczną w ogłoszeniu proszę napisać wiadomość z numerem telefonu - oddzwonię. CENA NIE PODLEGA NEGOCJACJI. Nie interesuje mnie zamiana. Wystawiając to ogłoszenie daję Ci szansę posiadania takiego samochodu.
20 sierpnia 2025 15:24
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 3
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1989
Generacja
E30 (1982-1994)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
Informacje o sprzedającym
Łukasz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie