Na sprzedaż oferuję BMW E46 328Ci z 1999 roku, zakupione przeze mnie w marcu 2022 z myślą o kolekcjonowaniu. To mój drugi egzemplarz E46 Coupe, model ten znam od podszewki, dlatego dokładnie wiedziałem, jakiej konfiguracji i silnika szukać.
Szukając odpowiedniego egzemplarza, zależało mi na tej konkretnej konfiguracji, która moim zdaniem najlepiej pasuje do charakteru tego modelu, czyli lakier Cosmosschwarz Metallic (kod 303) oraz czarne, sportowe wnętrze ze skóry. Do tego obowiązkowo brak instalacji gazowej i brak historii wypadkowej oraz oryginalny lakier.
Zdecydowałem się na wersję z jednostką M52B28TU (2.8 benzyna, podwójny VANOS), ponieważ jest to jednostka bardziej trwała i przewidywalna niż nowszy M54B30. M54 ma cieńsze pierścienie tłokowe, które zużywają się szybciej i prowadzą do zwiększonego poboru oleju. Wymaga to regularnych dolewek i czujności oraz ewentualnych konsekwencji, jakie mogą się pojawić z tego powodu, M52B28TU tego problemu nie ma.
W moim egzemplarzu poziom oleju od początku pozostaje stabilny, między sezonowymi wymianami nie zauważyłem żadnych ubytków. Silnik pracuje na Millers Oils EE Performance 5W40, wysokiej klasy oleju syntetycznym, wymienianym co roku. Auto na oleju nie zrobiło więcej niż 8000 km rocznie.
Auto było używane bardzo sporadycznie, wyłącznie rekreacyjnie, w ostatnim roku wyjechało na drogę mniej niż 10 razy, wyłącznie na dłuższe trasy. Nie jeździłem nim nigdy zimą. Od kiedy jestem właścicielm, auto było przez cały czas garażowane.
Pojazd przeszedł kompleksową konserwację blacharską i lakierniczą. Usunięto wszystkie ogniska korozji, m.in. z:
- błotników (lewy i prawy),
- drzwi (lewa i prawa),
- tylnej klapy,
- tylnych ćwiartek.
Wspawano dwa nowe progi, a także usunięto korozję z podłogi i zabezpieczono ją antykorozyjnie. Zderzak przedni został wymieniony na nowy (w stylu M3).
Koszt prac blacharsko-lakierniczych wyniósł ok. 10 000 zł, dlatego obecnie karoseria jest w świetnym stanie, bez wgniotek, zarysowań czy oznak korozji.
Dla idealnego efektu wizualnego trzeba wykonać polerkę lakieru, która sprawi, że auto będzie się jeszcze bardziej błyszczeć a czerń uzyska jeszcze większą głębię.
Na aucie nigdy nie było oszczędzanie i wszystko było brane nowe z górnej półki.
Oprócz konserwacji blacharskiej dodatkowo do auta zostało dodane/wymienione także:
- Nawiercane tarcze + klocki Brembo – 3000 zł
- Kierownica na zamówienie – 1800 zł
- Emblemat BMW (tył) z ASO – 300 zł
- Świece (wszystkie cylindry)
- Termostat, pompa wody, górny przewód chłodnicy
- Nowy akumulator
- Tylne łączniki stabilizatora
- Szczęki ręcznego + zestaw montażowy
- Tarcze kotwiczne
- Aluminiowe ramki zegarów
- Czarny grill w połysku
- Ringi EinParts
- Listwy M-Pakiet
Auto posiada nietuzinkowe i bogate wyposażenie jak na 1999 rok:
- Xenony
- Sportowe zawieszenie
- Fotele elektryczne z pamięcią
- Podgrzewane siedzenia
- Składane elektrycznie lusterka (działające, widoczne na zdjęciu)
- Tempomat
- DSC zaawansowany system stabilizacji toru jazdy
Samochód stoi obecnie przykryty w garażu i czeka na nowego właściciela. Sprzedaję pojazd po inwestycjach wykonanych z myślą o długoterminowym użytkowaniu. To solidnie przygotowany egzemplarz, bez druciarstwa, bez oszczędzania, gotowy na kolejne lata jazdy lub pielęgnacji przez entuzjastę.
W razie pytań, zapraszam do kontaktu telefonicznego.