1 / 21
Najważniejsze
Przebieg
316 469 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
2 793 cm3
Moc
193 KM
Opis
Mam do sprzedania BMW E46 328i Sedan – auto, które traktowałem jak projekt i oczko w głowie.
To nie “igła” dla kolekcjonera, ale w miarę zadbany egzemplarz dla kogoś, kto szuka porządnej bazy pod daily, zabawę lub dalsze mody.
Wyposażenie i modyfikacje:
- ECU po profesjonalnym strojeniu (OEM+):
- AFR wzbogacone (bezpieczniejsza mieszanka)
- Przepływ powietrza +15% (dolot i MAF z B30/B28)
- Szybsza reakcja zapłonu, poluzowane limity AFR/detekcji (c_lam_max = 35%)
- Bez odcinki, bez pops&bangs – strojenie na zdrowy rozsądek i długowieczność
- Dolot oraz DISA z M54B30
- Oryginalne katalizatory
- Sportowy filtr powietrza K&N
- Gwintowane zawieszenie MaxpeedingRods – regulowana twardość/miękkość (wystarczy kilka kliknięć w pod maską/w bagażniku)
- Camber plates + rozpórka przednia
- Zestaw hamulcowy BREMBO: przód nawiercany, tył nacinany (nowe tarcze tył – 2025)
- Dwa komplety 16" felg:
BMW + zimówki Kleber Krisalp HP2 (2x 7,4mm, 2x 7,2mm)
Dezent + letnie Continental ContiPremiumContact 2 (2x 5mm), Hankook Ventus V12 (2x 7,2mm) - Sportowa kierownica, drewniana gałka zmiany biegów M-Power
- 4 Elektryczne szyby i lusterka, klimatronic, tempomat, schowek na narty
- Książka serwisowa z Niemiec, oryginalne dokumenty/manuale, 3 kluczyki
- Radio z Bluetooth/USB
Serwis & naprawy – chronologicznie
2022–2023:
- Nowe amortyzatory i sprężyny
- Nowa linka gazu
- Wymieniony akumulator (niestety minimalny rozmiar – info niżej)
- Nowy dolot z uszczelką
- Świeży olej w skrzyni biegów
- Nowe poduszki silnika i skrzyni
- Zbiornik i płyn wspomagania
2023.05:
- Przewody hamulcowe sztywne + elastyczne (tył), nowy płyn
- Klocki hamulcowe przód + czujnik
- Rozpieraki ręcznego
2024.11:
- Chłodnica, zbiornik wyrównawczy, przewody gumowe, płyn chłodniczy
- Filtr powietrza czyszczony i nasączony, nowy filtr paliwa
- Czujnik ABS
2025.03:
- Olej i filtr silnika
- Czujniki wałka rozrządu (ssący i wydechowy)
- Pokrywa zaworów i uszczelka
2025.05:
- Polerka lakieru + wosk
- Naprawa progu
- Konserwacja podłogi
- Pranie tapicerki
- Świece NGK Laser Platinum, nowe cewki
- Tarcze hamulcowe tył (BREMBO)
- Nowe wycieraczki
Stan techniczny & szczerość:
- Auto bezwypadkowe, nigdy nie było poważnie uszkodzone – wszystko do weryfikacji po VIN.
- Nigdy nie było instalacji LPG – auto od zawsze tylko na benzynie!
- Nawet 95 nigdy nie było zalewane (przeze mnie), wyłącznie PB98 i najlepiej jak na Orlenie.
- Silnik nie bierze oleju ani płynu, suchy od góry, dół lekko zapocony (klasyka E46 – temat na przyszłość, nie na już)
- Progi i podłużnice zdrowe, jeden próg robiony profesjonalnie, błotniki lakierowane własnoręcznie (efekt wizualny “garażowy”, nie salon)
- Zawieszenie MaxpeedingRods - nie ma metalicznych stuków, na większych nierównościach słychać delikatny syk/pracę gazowych amortyzatorów z tyłu, auto prowadzi się pewnie i klei się do drogi. Trzeba mieć na uwadze, że nie jest to zawieszenie do “płynięcia” po dziurach (i lepiej je omijać lub brać powoli), tylko pod prowadzenie i fun z jazdy.
Dokumentacja:
- Przegląd do 2026.10.20
- OC do 2026.10.29
- Zarejestrowane na mnie
- Pierwsza rejestracja 01.02.1999
- VIN WBAAM51030EZ46825
- Numer rejestracyjny ZKA48656
Minusiki i typowe bolączki (bez pudrowania):
- Czujnik wałka wydechowego (zamiennik Febi): czasem wraca błąd, czasami nie odpala za pierwszym razem (za drugim już tak).
- Krzyżak na wale: słychać lekko przy ruszaniu/cofaniu – typowy objaw, do ogarnięcia w przyszłości.
- Akumulator: obecnie minimalny rozmiar, przy długim (tydzień - dwa) postoju potrafi się rozładować.
- Skrzynia – zalany sportowy olej, wymaga rozgrzania do pełnej płynności.
- Błotniki: lakier “garażowy”, nie dla estetów – blacharsko dobrze, wizualnie średnio.
- Centralka działa tylko z kluczyka
Wrażenia z jazdy:
- Spalanie: przy dynamicznej jeździe realnie 10–11 l/100 km, przy spokojnej jeździe można zejść do książkowych 9 l/100 km a może i mniej (nie jestem fanem ekologicznej jazdy).
- Przyspieszenie: auto pięknie się zbiera, szczególnie po modyfikacjach ECU i dolotu.
- Na niemieckiej autostradzie (gdzie nie ma limitu) bez problemu „zamyka zegary”.
- Prowadzi się pewnie/przewidywalne przy obecnym setupie.
Podsumowanie & dla kogo to auto:
To auto dla kogoś, kto szuka uczciwego E46 z mocnym silnikiem i manualem, który nie jest zajechany, ale też nie jest “salonową igłą” – po prostu szczera baza do dalszych modyfikacji albo daily z duszą.
Nie jest to auto na pokaz czy pod remizę, tylko do jazdy i czerpania przyjemności.
Możliwa rezerwacja i negocjacja ceny po obejrzeniu w Międzyzdrojach.
Aktualizacja opisu - 18.11.2025
17 listopada 2025 17:03
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 3
Kolor
Niebieski
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1999
Generacja
E46 (1998-2007)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Klimatyzacja automatyczna
Elektryczne szyby przednie
Elektryczne szyby tylne
Informacje o sprzedającym
Łukasz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie
