1 / 20
Najważniejsze
Przebieg
316 469 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
2 793 cm3
Moc
193 KM
Opis
Mam do sprzedania wyjątkowe BMW E46 328i Sedan, które traktowałem jak projekt z duszą – auto dopieszczane w garażu, z myślą o niezawodności, funie z jazdy i zachowaniu klasyka w świetnym stanie.
Wszystkie mody robione z głową, a naprawy prowadzone na bieżąco i bez oszczędzania na częściach.
Wyposażenie i modyfikacje:
- ECU po profesjonalnym strojeniu (OEM+):
- AFR wzbogacone (bezpieczniejsza mieszanka)
- Przepływ powietrza +15% (dolot i MAF z B30/B28)
- Szybsza reakcja zapłonu, poluzowane limity AFR/detekcji (c_lam_max = 35%)
- Bez odcinki, bez pops&bangs – strojenie na zdrowy rozsądek i długowieczność
- Dolot oraz DISA z M54B30
- Oryginalne katalizatory
- Sportowy filtr powietrza K&N
- Gwintowane zawieszenie – regulowana twardość/miękkość (kilka kliknięć pod maską i w bagażniku wystarczy, żeby zmienić charakter auta z twardego na komfortowy daily)
- Camber plates + rozpórka przednia
- Zestaw hamulcowy BREMBO: przód nawiercany, tył nacinany (nowe tarcze tył – 2025)
- Dwa komplety 16" felg:
BMW + zimówki Kleber Krisalp HP2 (2x 7,4mm, 2x 7,2mm)
Dezent + letnie Continental ContiPremiumContact 2 (2x 5mm), Hankook Ventus V12 (2x 7,2mm) - Sportowa kierownica, drewniana gałka zmiany biegów M-Power, 3 kluczyki
- Elektryczne szyby i lusterka, klimatronic, tempomat, schowek na narty
- Radio z Bluetooth/USB
Serwis & naprawy (chronologicznie):
- 2022–2023:
- Nowe amortyzatory i sprężyny
- Nowa linka gazu
- Wymieniony akumulator (niestety minimalny rozmiar – info niżej)
- Nowy dolot z uszczelką, świeży olej w skrzyni biegów, nowe poduszki silnika i skrzyni, zbiornik i płyn wspomagania
- 2023.05:
- Przewody hamulcowe sztywne + elastyczne (tył), nowy płyn
- Klocki hamulcowe przód + czujnik, rozpieraki ręcznego
- 2024.11:
- Chłodnica, zbiornik wyrównawczy, przewody gumowe, płyn chłodniczy
- Filtr powietrza czyszczony i nasączony, nowy filtr paliwa, czujnik ABS
- 2025.03:
- Olej i filtr silnika, czujniki wałka rozrządu (ssący i wydechowy), pokrywa zaworów i uszczelka
- 2025.05:
- Polerka lakieru + wosk, naprawa progu, konserwacja podłogi, pranie tapicerki
- Świece NGK Laser Platinum, nowe cewki, tarcze hamulcowe tył (BREMBO), nowe wycieraczki
Przegląd do 2026.10.20
OC do 2026.10.29
Auto używane głównie rekreacyjnie, na krótkie wyjazdy – wnętrze i nadwozie zadbane, serwis prowadzony na bieżąco. Historia auta do wglądu po VIN (https://historiapojazdu.gov.pl/
Minusy i szczerość bez owijania:
- Akumulator – obecnie zamontowany minimalny rozmiar, przez co po dłuższym postoju potrafi się rozładować. E46 po padzie aku potrafi wywalać błędy adaptacji przepustnicy (EML). Jeśli aku trzymasz w formie i jeździsz regularnie – jest spokój. Jeśli wyskoczy EML – kasujesz błędy przez INPA lub resetujesz adaptację. Dla jasności, mogę wpisać w umowę, że przepustnica może wymagać wymiany (standard w E46).
- Czujnik wałka wydechowego – zamiennik Febi, czasem wraca błąd i bywa, że nie odpali za pierwszym razem (wtedy po prostu drugi raz, odpala od razu).
- Skrzynia – zalany sportowy olej, wymaga rozgrzania do pełnej płynności.
- Delikatnie zapocony dół silnika – uszczelka do przewidzenia w przyszłości (klasyka E46).
- Błotniki – po własnej naprawie antykorozyjnej i lakierowaniu. Farba nie dobrana idealnie, do tego brak doświadczenia – efekt wizualny „garażowy”, ale blacharsko bardzo dobrze, podłużnice/progi zdrowe, jeden próg naprawiany u fachowca (sam był zaskoczony stanem auta – można go nawet podpytać).
- Przy kręceniu kierownicą na postoju słychać pracę pompy wspomagania – efekt camberów ustawionych na negatyw, co jest normalne w takim setupie.
Spalanie i jazda / wrażenia z trasy:
- Spalanie: przy dynamicznej jeździe realnie 10–11 l/100 km, przy spokojnej jeździe można zejść do książkowych 9 l/100 km.
- Przyspieszenie: auto pięknie się zbiera, szczególnie po modyfikacjach ECU i dolotu.
- Na niemieckiej autostradzie (gdzie nie ma limitu) bez problemu „zamyka zegary” – przyspieszenie naprawdę daje frajdę, a silnik pracuje równo i pewnie, bez zadyszki.
Podsumowanie & dla kogo to auto:
To nie jest zajeżdżony sedan spod remizy. BMW w takim stanie i z takim zestawem modyfikacji to rzadkość – auto, które było moim projektem i oczkiem w głowie. Jeśli szukasz klasyka z potencjałem, zadbanego, gotowego do jazdy, zrobionego bez kompromisów pod daily i zabawę, a nie na pokaz – trafiłeś idealnie.
Przebieg realny, historia jawna, serwis pełny, transparentność 100%.
Auto dostępne od grudnia, możliwa rezerwacja po obejrzeniu w Międzyzdrojach.
2 listopada 2025 17:03
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 3
Wersja
328i
Kolor
Niebieski
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1999
Generacja
E46 (1998-2007)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Klimatyzacja automatyczna
Elektryczne szyby przednie
Elektryczne szyby tylne
Informacje o sprzedającym
Łukasz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie
