1 / 39
26 maja 2024 11:30
ID: 6123746091
Szczegóły
Oferta od
Prywatne
Pokaż oferty z numerem VIN
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Marka pojazdu
BMWModel pojazdu
Seria 3Wersja
318isGeneracja
E36 (1990-1999)Rok produkcji
1998
Przebieg
195 300 km
Pojemność skokowa
1 795 cm3
Rodzaj paliwa
BenzynaMoc
140 KM
Skrzynia biegów
ManualnaNapęd
Na tylne kołaSpalanie Poza Miastem
6.0 l/100km
Spalanie W Mieście
10 l/100km
Typ nadwozia
KompaktLiczba drzwi
2
Liczba miejsc
2
Kolor
GranatowyRodzaj koloru
Metalik
Kraj pochodzenia
NiemcyData pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Numer rejestracyjny pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
TakTuning
TakStan
UżywaneVIN
Wyświetl VIN
Wyposażenie
Sportowe fotele - przód
Kierownica sportowa
Opis
Witam na sprzedaż BMW Compact Polift o oznaczeniu fabrycznym 318Ti silnik M44B19 o pojemności 1895cm czyli odpowiednik sedana czy coupe w wersji 318IS, jedyna różnica jest taka że bmw zawsze stosuje nazwę TI dla wersji nadwozia compact
Samochód nabyłem po półrocznych poszukiwaniach w Niemczech 4 lata temu jako cywilny w fabrycznym kompletnym wydaniu Mpakiet (zewnątrz , środek oraz zawieszenie ) Compact posiadał tam dwóch właścicieli z czego ostatni miał go 10 lat , ja jestem trzecim właścicielem od nowości ,samochód jest bezwypadkowy z oryginalnym przebiegiem oraz lakierem który jest na wszystkich elementach jeszcze oryginalny w kolorze MontrealBlau.
Auto służyło jedynie na zawody i czasem weekendowy spacerek aby trochę go rozruszać. Przejechałem nim przez 4 lata zaledwie 8 tyś/km.
Aktualna waga samochodu to 1160kg (seria 1340kg) oraz moc160KM
do setki przyspiesza w 7 sek. {seria 10 sek. }
Modyfikacje :
dyfer o przełożeniu 4.44 z Szperą po regeneracji z nowymi płytkami oraz mocniejszym spięciu na 40% (seria to 25% )
wydech z kwasówki na dwóch tłumikach RM MOTORS policzony pod silnik a głośność to jedynie 84 decybele (więc nie ma problemu na mieście i wjedziemy na każdy TOR wyścigowy na których jest pomiar głośności ).
odcinka przesunięta na 7000 RPM
kolektor wydechowy 4-2-1 z silnika M42 (większe kanały )
sportowe wałki rozrządu
sterownik ECUMaster DET3+, silnik wystrojony na 160KM
sterowanie wtryskami fuel implant
świece zapłonowe 4 elektrody bosch High Power
nowa łącznik gumowy harmonijka do kolektora ssącego
nowe popychacze hydrauliczne plus uszczelniacze zaworowe oryginał
nowy czujnik położenia wału oryginał
nowy czujnik położenia wałka rozrządu oryginał
czujniki stukowe silnika nowe oryginał
TPS przepustnicy nowy Hella
nowe poduszki silnika Febi
nowa odma silnika
nowe uszczelki kolektora ssącego
nowy mechanizm wycieraczek przód
czyszczenie wtryskiwaczy w ultradzwiękach
usunięta przepływka powietrza do konwersji na MAP-sensor
usunięty programowo ABS oraz kontrola trakcji
zrobione kąty zawieszenia
zimny dolot powietrza z wkładką k&N plus aluminiowa osłona termiczna
chłodnica duża z silnika2.5 na wentylatorze elektrycznym z termowłącznikiem
rozpórki zawieszenia przód plus tył
tuleje zawieszenia poliuretan przód ,tył plus dyfer firmy STRONGFLEX 90Sh
amortyzatory Bilstein B8
Sprężyny EIBACH ProKit
stabilizatory grube Mpakiet
tuleje wachaczy przednich acentryczne HD co poprawia kąt wyprzedz. koła
aluminiowa płyta pod silnikiem
długie światła LED !! ( na prologi wieczorne )
przewody hamulcowe miedźiane
kierownica RSS samszowa z dystansem IRP
fotele kubełkowe z aktualną homologacją Bimarco FUTURA
podstawy fotela dedykowane pod BMW plus boczne IRP
mocowania pasów bezpieczeństwa na regulaminowych oczkach w nadwoziu
Pasy 3calowe OMP 4 punktowe z aktualną homologacją
Drążek zmiany biegów Ultrashifter
lekkie felgi alu 16" i 15"
w zeszłym roku nowy akumulator BOSCH
hydrauliczny ręczny który działa rewelacyjnie i jest porządnie wykonany
dedykowany PLATE pod hydrołapę oraz Ultrashifter
Kolektor wydechowy owinięty bandażem termo 1000 stopni
boczki drzwi Alu dedykowane pod Compacta
usunięta klapka DISA z kolektora ssącego (zmienna długość kolektora )
Spoiler klapy GT Class2 (replika bmw które startowało w DTM )
hamulce z silnika 2.5 wentylowane ,klocki Ferodo DS2500 plus płyn RBF660
Gaśnica 2KG IRP regulaminowa z mocowaniem na opaski metalowe
młotek do szyb regulaminowy
oraz parę kompletów felg i opon
silnik poza zmienionymi wałkami jest w pełni fabryczny bez portingów czy doprężania , więc jest jeszcze pole manewru na dodatkowe konie.
Auto jest w pełni gotowe do jazdy ,jest schludne z dywanami pozostawionymi jedynie z przodu pod nogami ,natomiast reszta jest wybebeszona z zakrytymi profilami bocznymi tak aby normalnie przechodzić BK przed zawodami .Uważam że tak ładnego Compacta z tego rocznika już nie łatwo wyszukać a oryginalny IS w Mpakiecie kosztuje sporo tak samo jak mnie kosztował kiedy sprowadzałem go Niemiec, wszystkie wymienione części w opisie wkładałem nowe i nadal są w świetnym stanie .
Compact Nie jest podrutowany czy posklejany na ślinę i plastelinę :). Silnik jest tak wystrojony aby nie walczyć o każdą cyferkę jedynie w górnych obrotach na wykresie lecz by był wydajny mocowo w całym zakresie obrotów.
BMW jest szybkie ,mega się prowadzi, nie jest nerwowe i dobrze skręca co nie jednokrotnie pokazałem będąc nim na podium podczas walki z mocniejszymi maszynami nawet z innych klas, silnik ładnie pracuje i nie pobiera ani grama oleju który jest wymieniany co parę imprez Valvoline racing 10w60 .Nigdy nie miałem żadnej awarii a na większość imprez jechałem na kołach .Reasumując jest to gotowe auto do startów w którym nie trzeba już przecierać szlaku i szukać info po nocach w internecie :) aby auto dawało frajdę a przy tym było konkurencyjne , teraz już tylko wystarczy lać paliwo i cieszyć się z jazdy RWD.
Do bmw posiadam komplet kluczyków oraz fabryczną saszetkę z dokumentacją którą dostaje się po zakupie auta w salonie .Przegląd oraz OC aktualne . sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży, moja osoba widnieje w dowodzie rej. jako jedyny właściciel pojazdu .Cena za ten samochód to część poniesionych kosztów zakupu auta razem z modyfikacjami, dodatkowo należy brać pod uwagę że bmw e36 to lata 90-te czyli najlepsze dla motoryzacji kiedy nie robiono jeszcze silników z plasteliny ,te samochody będą już tylko drożeć , dodatkowy aspekt jest taki że wszystkie nowsze trójki są dużo cięższe nawet około 200kg i lepiej.
Powód sprzedaży jest taki że przez ostatni rok auto praktycznie więcej stoi jak jeździ ,aktualnie jedynie sporadycznie pojadę na jakiś trening średnio raz na miesiąc . Po 11 latach startów w Rajdach, wyścigach, oraz treningach postanowiłem na jakiś czas odwiesić kask na kołek , mam nadzieje że nowy nabywca dozna tyle przyjemnych chwil z tym BMW co ja bo zabawa i radocha z jazdy jest potężna ;)
W razie dodatkowych pytań Zapraszam do rozmowy tel. cena jest do uzgodnienia .Pozdrawiam
Informacje o sprzedającym
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2014
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie