BMW Seria 5 E39 z najlepszą pancerną jednostką silnikową o oznaczeniu 530d, której mam nadzieję, nikomu nie trzeba przedstawiać ;) Żeliwny blok, 6 cylindrów w rzędzie, turbodoładowany diesel generujący 193 konie mechaniczne. Samochód zachowany w stanie oryginalnym, bez modyfikacji. Przednie światła zamontowane z wersji M5 (Hella).
Jestem właścicielem samochodu od 7 lat. Kupiłem go z przebiegiem 283 tys. km, a obecnie licznik wskazuje 329 tys. km. Przez te 46 tys. km samochód był regularnie serwisowany, co potwierdzają faktury.
Wśród ważniejszych serwisów i wymian:
- Regenerację wszystkich 6 wtryskiwaczy (w 2020 roku).
- Wymianę amortyzatorów przód-tył, z montażem wzmocnionych sprężyn na tył.
- Regenerację sprzęgła hydrokinetycznego w automatycznej skrzyni biegów.
- Regularne wymiany oleju silnikowego i wszystkich filtrów (co roku, mniej niż 10 tys. km).
- Wymianę przewodów paliwowych i hamulcowych.
- Pełną regenerację tylnego układu hamulcowego (hamulec ręczny).
- Po zakupie samochodu zrobiłem serwis klimatyzacji z uszczelnieniem i nabiciem, do tego czasu nie trzeba było jej dobijać, co świadczy o tym, że instalacja jest szczelna, a klimatyzacja “mrozi” poprawnie.
- I wiele innych bieżących napraw i konserwacji.
Samochód stoi na oponach letnich w bardzo dobrym stanie. Opony zimowe są do wymiany – mogę je dorzucić, ale należy liczyć się z koniecznością zakupu nowych.
Mechanicznie auto zawsze było utrzymywane w bardzo dobrym stanie, natomiast blacharka wymaga poprawek. Samochód posiada kilka ognisk rdzy, co widać na zdjęciach, oraz delikatne wgniecenie na drzwiach kierowcy (szkoda parkingowa), które prawdopodobnie da się wyciągnąć. Sprzedaję auto w takim stanie, w jakim jest, aby niczego nie ukrywać.
Z istotnych wad, o których informuję:
- Wspomniane ogniska rdzy i wgniecenie na drzwiach.
- Usterka elektryczna powodująca pobór prądu z akumulatora na postoju. Przy regularnej jeździe nie stanowi to problemu, jednak po około dwóch tygodniach postoju akumulator może się rozładować. Akumulator jest świeży (z 2024 roku).
- Radio czasem sprawia problemy z włączeniem po wyłączeniu, a sporadycznie potrafi wyłączyć się podczas jazdy, włączając się ponownie po ponownym uruchomieniu silnika.
Mimo tych drobnych niedoskonałości, samochód jest ogólnie sprawny i daje dużo przyjemności z jazdy. Prowadzi się pewnie i prosto, skrzynia biegów pracuje płynnie, a silnik jest elastyczny i mocny.
Spalanie: w trasie można zejść do 6 l/100 km; w mieście ze względu na starszą hydrauliczną skrzynię, spalanie może wzrosnąć do ok. 10 l/100 km; w cyklu mieszanym: ok. 8 l/100 km.
Do samochodu dołączam wszystkie faktury za naprawy, teczkę dokumentacji serwisowej oraz oryginalny zestaw do bagażnika dachowego z mocowaniem na narty.
Zapraszam do oględzin i kontaktu w celu uzyskania dodatkowych informacji.