Witam.
Posiadam na sprzedaż nietuzinkowe bmw e39 ze znanym z niezawodności silnikiem 3,0d m57 na żeliwnym bloku, połączonym z automatyczną skrzynią biegów.
Na wstępie pragnę dodać, że auto wyróżnia się stanem technicznym, wizualnym, oraz swoją historią od innych egzemplarzy.
Samochód kupiłem od fanatyka, który posiadał ten samochód przez 16 lat, dbał o każdy szczegół, aby auto było sprawne i cieszyło oko. Nie miał w planach w ogóle sprzedaży samochodu, lecz niestety doszło do kolizji z jego winy, w wyniku czego ucierpiał lewy przód i był zmuszony do sprzedaży. Jadąc po ten samochód, można powiedzieć, że toczyłem walkę z handlarzami, którzy zabijali się, by go zabrać. Po zakupie auto od razu zostało naprawione i kilka dni po odebraniu od lakiernika, zdarzyła się nie przyjemna historia, urwała się jedna z klap wirowych, wpadła do silnika w wyniku czego został uszkodzony. Kupiłem drugi samochód i oddałem mechanikowi do poskładania, dalsza historia składania silnika będzie opisana poniżej.
Posiadam mnóstwo faktur, oraz paragonów zbierane przez cały okres użytkowania przez poprzedniego właściciela, oraz przez
okres, który ja posiadam ten samochód.
Co było robione?:
- wymiana silnika: poprzedni silnik pracował super do ostatniego momentu, niestety klapy wirowe uległy naderwania, wpadły do silnika i go uszkodziły, został założony silnik z niższym przebiegiem, specjalnie kupiłem drugi samochód jako dawca, w skład prac przy silniku wchodziły
m.in:
- uszczelnienie całego silnika
- turbo po regeneracji + hybryda
- wtryski po regeneracji
- pompa CR ze starego silnika ( po regeneracji )
- nowe świece żarowe
- nowy sterownik świec żarowych oryginał bmw z aso
- założony kolektor ssący od przed lifta ( bez klap wirowych )
- usunięty egr, oraz chłodniczka egr
- zalany świeży olej, wymienione filtry
- wymieniona pompa wspomagania
- alternator po regeneracji
- rozrusznik po regeneracji
- nowy termostat
- nowa pompa wody
- kompresor klimy po regeneracji
- nowa chłodnica klimy oraz przewody
- klima nabita, sprawna
- po skończeniu prac auto wystrojone na 230 km i 600 NM, posiadam wykres z hamowni, przy okazji strojenia egr oraz klapy wirowe
zostały wykodowane ze sterownika silnika.
Zawieszenie:
- wahacze przód / tył
- drążki kierownicze
- drążki stabilizatora
- amortyzatory przód / tył
- wózek tylny był ściągany, wszystkie tuleje wymienione na nowe
- świeżo ustawiona zbieżność
Hamulce:
- nowe tarcze przód / tył ATE
- nowe klocki przód / tył
Układ napędowy:
- skrzynia była regenerowana
- konwenter po regeneracji
- wymiana oleju w skrzyni
Lampy przód po regeneracji, nowe ringi, odbłyśniki, świecą rewelacyjnie.
Auto stoi na pięknych 18 calowych felgach, oryginalnych BBS RS 18 w dwóch szerokościach, skręcane ranty.
Opony tył Michelin Pilot Sport 4 w bardzo dobrym stanie
Opony przód Michelin Pilot Sport 5 ( poprzednie pilot 4 nie były złe, ale były już stare, więc kupiłem nowe na Oponeo. )
W środku auto wygląda znakomicie jak na swój wiek, oraz przebieg. Miałem zmieniać sufit na czarny, odklejają się słupki tył, ale
finalnie odpuściłem. Założyłem kierownicę ///M, świeżo po obszyciu, listwy progowe ///M, oraz podstopnice ///M.
Elektryka, oraz podgrzewanie w fotelach sprawne, natomiast do wymiany będą linki od elektrycznej regulacji oparcia, ponieważ pracuje
jedna strona, możliwe, że zdążę to zrobić.
Wizualnie, prezentuje się super, przyciąga wzrok, z minusów - znajdzie się kilka wgniotek na całym aucie, malowany był przód, drzwi PT, klapa tył, zderzak tył, oraz błotnik prawy tył, na błotniku tylnym oraz drzwiach niestety pod miernikiem znajdziemy szpachlę w niedużym obszarze.
Technicznie - autem jeździ się pewnie i bardzo przyjemnie, po mapie jest dynamiczna, a zarazem oszczędna, na drogach z wybojami nie słychać jakichkolwiek stuków, luzów, to samo na stacji diagnostycznej, wszystko jest w porządku. Przy hamowaniu nie czuć bicia kierownicą, skrzynia zmienia biegi bardzo ładnie.
Generalnie jest to super baza na projekt, chciałem dołożyć M Pakiet i się cieszyć jazdą, ale potrzebuje gotówki na inwestycje, auto na pewno nie stanieje i pomimo swoich nie wielkich wad, które wymieniłem wyżej, uważam, że jest warte uwagi i tej ceny, w bmw włożony worek pieniędzy i multum pracy, by doprowadzić je do jak najlepszego stanu. Samochód dla osób, które cenią markę i wiedzą co ile kosztuje, takich samochodów już nie ma i nie będzie.
Auto będę chciał sprzedać w połowie czerwca, może kogoś już zainteresuje, oczywiście można przyjechać obejrzeć wcześniej, autem poruszam się na co dzień.
Możliwość obejrzenia w Tomaszowie Mazowieckim, bądź okolicach Kielc.
Zapraszam do kontaktu, pozdrawiam, Damian.