Oryginalne, bezwypadkowe BMW 540iA (M60) z 1992r. z przebiegiem 201kkm.
'
UWAGA: PRZECZYTAJ OPIS ZANIM ZADZWONISZ !!
'
Z unikalnym Vinem! Nr. 00186 z 1700 wyprodukowanych sztuk w pierwszym roku produkcyjnym i 22,455 wyprodukowanych łącznie w latach 1992-1996.
'
Specyfikacja zgodna z vinem. Oryginalny lakier - Diamantschwarz Metallic! Oryginalne szyby! Podwozie zdrowe, nieskorodowane. Auto z pełną mocą - zapierdziela, skręca i hamuje.
'
Układ wydechowy Remusa i oryginalne felgi 18’ BBS RS744 RS745 8J+9J.
'
Z góry zaznaczam, że jest to bardzo solidna i ciekawa baza, która wymaga niewielkiego nakładu pracy i inwestycji. Z taką myślą kupiłem ten egzemplarz do mojej kolekcji klasyków z lat 90-tych. Niestety, zmieniły się priorytety w życiu i muszę rozstać się z kolejnym bmw.
'
Świeżo po przeglądzie. Nowe świece, cewki, nowy olej silnikowy, nowy filtr powietrza, nowy filtr oleju, nowy filtr paliwowy, nowy filtr kabinowy, nowy płyn chłodniczy, nowy płyn wspomagania, nowy płyn hamulcowy, nowe amortyzatory, nowe sprężyny, nowe tarcze i klocki. Nowe wycieraczki. Nowe siłowniki klapy bagażnika i maski. Nowe żarówki.
"
"
Historia:
1992 – rok produkcji
1993 – pierwsza rejestracja w Niemczech
2005 – pierwsza rejestracja w Polsce
2008 – zmiana właściciela
2019 – zostałem nowym właścicielem
2025 – zarejestrowałem i ubezpieczyłem auto
* Serwisowane w ASO do 2000r.
* Garażowane w ogrzewanym garażu podziemnym.
* Przez prawie 6 lat przejechałem łącznie 1000 km. Krótkie weekendowe przejażdżki po Warszawie. Dwa razy wyjechałem na drogę ekspresową i bez najmniejszego problemu, całkiem szybko rozpędziłem się do 230 km/h.
* Ciekawostka. Pierwszym właścicielem był Pan urodzony w 1932r. Drugi w 1958r.
"
"
Stan mechaniczny:
*Silnik: podobno igła tak powiedział mechanik. Chciałem go robić ale powiedział, że nie ma takiej potrzeby.
*Skrzynia: była oryginalna ale została zdemontowana do naprawy. Niestety, któregoś pięknego dnia zniknęła z warsztatu! Nie mogłem wtedy znaleźć oryginalnej i kupiłem na szybko 5hp30 z E38. Skrzynia sprawna ale czasami przy zmianie z Drive na R, bardzo mocno stuknie. Po wymianie skrzyni kontrola trakcji przestała działać. Adaptacja i kalibracja nie zrobiona. I tutaj na pewno tkwi cały problem. Reasumując. Skrzynię trzeba wsadzić oryginalną. Mogę przekazać kontakt do sprzedawcy, który ma właściwą za jedyne 2000 zł.
*Most/ dyfer: od spodu widać, że się poci - do uszczelnienia.
*Hamulce – sprawne i nowe. Wymienione wszystkie tarcze, klocki, czujniki i płyn hamulcowy.
*Amortyzacja: sprawna i nowa. Wymienione wszystkie amortyzatory i sprężyny. Amory Sachsa i sprężyny Eibacha. Nie pamiętam, czy zwykłe, czy obniżające.
*Zawieszenie: sprawne, niepowybijane. Nic nie stuka, nic nie puka. Były wymieniane z przodu końcówki ale nie pamiętam bo zawieszenie robiłem 5 lat temu. Przy 190 kkm poprzedni właściciel wymieniał tylne wahacze. So zrobienia zbieżność!
*Układ wydechowy Remus – sprawny, robi tutaj mega robotę. Różnica niebo a ziemia względem serii.
*Spryskiwacze szyby, reflektorów i halogenów: duży zbiornik– nieszczelny, wycieka płyn – do naprawy!. Mały zbiornik od reflektorów – ok.
*Halogeny – nie działa oświetlenie. W jednym od samego początku była woda. Zapewne halogeny do wymiany.
* Akumulator do wymiany.
"
"
Stan blacharsko-lakierniczy:
*Oprócz klapy bagażnika, którą zmodyfikował poprzedni właściciel i polakierował w sposób amatorski co widać na załączonych zdjęciach, wszystkie elementy karoserii oryginalne. Nie lakierowane i nie naprawiane od nowości. Pod czujnikiem wszędzie zbliżone wartości 60-90 mikronów.
*Przedni zderzak: porysowany przez psa - do lakierowania.
*Przedni lewy błotnik: duża wgniotka i korozja na rancie.
*Przedni prawy błotnik: kilka głębokich rys po psie i korozja na rancie.
*Przednia maska: z przodu porysowana przez psa – do lakierowania.
*Drzwi przednie: z zewnątrz ok. Od wewnątrz skorodowane ranty.
*Drzwi tylne: z zewnątrz ok. Od wewnątrz skorodowane ranty.
*Dach – ok.
*Tylne błotniki – ok.
*Tylna lotka: wypalony lakier - do lakierowania.
*Klapa bagażnika: od góry wypalony lakier – do lakierowania.
*Progi od wewnątrz: z przodu widoczne małe ogniska korozji.
*Bagażnik: podłoga i wnęka – brak śladów korozji.
*Podwozie: bardzo zdrowe! Progi niezjedzone!
"
"
Wnętrze:
1. Nagłośnienie: wszystkie głośniki oryginalne. Przednie tweetery umarły – do wymiany. Tylny prawy głośnik harczy - do wymiany.
2. Rolety: tylna roleta elektryczna nie zwija się. Do wymiany koło zębate 80 zł. Rolety boczne duże – ok. Dwie małe trójkątne – urwane zaczepy dlatego wiszą.
3. Szyberdach – ok, działa we wszystkich położeniach.
4. Oświetlenie – wszystkie lampki działają. Wymienione żarówki.
5. Zegary/ licznik – wszystkie funkcje działają. Bez martwych pikseli itp. Wszystkie żarówki wymienione. Brak oświetlenia wskaźnika temperatury silnika.
6. Komputer pokładowy OBC – działa, do wymiany żarówka podświetlenia.
7. Radio – ładne i sprawne bez martwych pikseli itp.
8. Elektryka szyb (otwieranie/zamykanie) – nie działa otwieranie i zamykanie tylko jednej, tylnej lewej szyby. Nie sprawdzałem usterki.
9. Czujniki oświetlenia – ok, działają.
10. Elektryka foteli (grzanie) – ok, działa.
11. Elektryka lusterek – ok, działa.
12. Tapicerka: przednie fotele, skóra mocno wytarta – do renowacji. Siedzisko tylnej kanapy - ok ale do renowacji. Oparcie kanapy w ładnym stanie. Tapicerka drzwi ładna ale wymaga prostej naprawy – podklejenia w miejscach w których odstaje czyli na rantach drzwi.
13. Dywaniki welurowe oryginalne – do wyprania.
14. Podsufitka – ładna do wyprania.
15. Regulacja kierownicy – ok, działa.
16. Regulacja foteli przednich – ok, działa.
17. Schowki – niepourywane, sprawne.
18. Klimatyzacja – ogrzewanie wnętrza działa, odparowywanie szyb działa. Natomiast, nie chłodzi – brak czynnika – do nabicia!
19. Lusterko wewnętrzne (regulacja) - ok, działa.
20. Centralny zamek: działa tylko po włożeniu kluczyka do zamka. Z pilota nie. Prawy wkład zamka do wymiany na nowy. Ponieważ oryginalny, ktoś zniszczył i na jego miejsce wsadziłem używany z innego auta.