BMW E38 728i – Klasyk z duszą, zadbany, LPG Prins, hak, remont silnika 2023
Sprzedam BMW E38 728i z 1999 roku – ostatnia klasyczna „siódemka” z rzędową szóstką pod maską i niesamowitym komfortem jazdy. Samochód użytkuję od listopada 2020 roku jako drugi właściciel w Polsce. Został sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela przy przebiegu ok. 150 tys. km – jeździł głównie w trasach międzynarodowych (łącznie przejechane dziś ok. 398 tys. km – udokumentowane).
Dane podstawowe:
• Silnik: 2.8 R6, 193 KM (kod: M52TUB28) – remont wykonany w 2023 roku
• Rok produkcji: 1999
• Data pierwszej rejestracji: 15.07.1999
• Przebieg: ~398 000 km
• Rejestracja: OP8167N
• VIN: WBAGE41090DN18880
• Instalacja LPG: Prins, butla z homologacją jeszcze na 8 lat
• Hak holowniczy: wbity w dowód
Co zostało zrobione:
Od momentu zakupu wymieniono m.in.:
• Przepływomierz
• Regeneracja przepustnicy
• Układ odmy
• Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
• Sprzęgło wiskotyczne, wentylator chłodnicy
• Pompa wspomagania kierownicy, pasek klinowy, napinacze
• Chłodnica skrzyni biegów
• Tarcze i klocki hamulcowe przód + tył (tarczo-bębny z tyłu)
• Elementy zawieszenia i układu kierowniczego
Blacharka była robiona w 2021 roku – wymienione drzwi na zdrowe, progi naprawione.
Remont silnika w 2023 – auto jeździ bardzo dobrze, równo pracuje i ma odpowiednią moc.
Wyposażenie:
• Oryginalne radio z nawigacją 16:9 – działa sprawnie, napęd taśmy sprawny, mapa z 2015
• Sprawna instalacja LPG (Prins)
• Dwa komplety felg:
• 17” z nowymi oponami letnimi
• 16” z oponami zimowymi
• Elektryczne szyby, lusterka, klimatyzacja, skórzana tapicerka, tempomat i inne – klasyka komfortu z lat 90.
Mankamenty:
• Do sprawdzenia moduł poduszek powietrznych – zimą (poniżej 10°C) potrafi zapalić się kontrolka, która znika po ogrzaniu wnętrza i ponownym uruchomieniu auta
• Zimą ucieka prąd – dlatego założony został wyłącznik akumulatora na pilota, który skutecznie rozwiązuje ten problem (brak problemów z odpalaniem od czasu montażu)
Podróże:
Samochodem przejechałem bezproblemowo tysiące kilometrów, m.in.:
• Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Austria, Niemcy, Łotwa, wyjazdy nad polskie morze
Auto służyło jako wygodne i pewne auto turystyczne – zadbane technicznie i bardzo komfortowe.
Cena do rozsądnej negocjacji
Samochód nie jest nowy – ma swoje lata i przebieg – ale wciąż daje wiele radości z jazdy i prezentuje się bardzo dobrze. To idealna baza dla fana E38 lub kogoś, kto szuka wygodnego youngtimera z charakterem.