Z wielkim żalem ale niestety czas rozstać się z naszą Becią.
Powód prozaiczny: od ponad roku (z żoną) korzystamy głownie z auta tzw "służbowego, które (choć słabsze, mniejsze etc.) niemal całkowicie zaspokaja nasze potrzeby (a paliwo - wiadomo :)).
Auto zostało kupione przez nas z końcem roku 2020 od prywatnej osoby w Polsce, jesteśmy obecnie z żoną 2im jego właścicielem w kraju a od nowości-3cim.
Auto przy zakupie (list 2020) miało przebieg około 99.000 co widać na zdjęciach w oryginalnej książce. Wcześniej podobnych wersji (bo taką właśnie chcieliśmy - X35D) oglądaliśmy wiele z tzw "100% realnymi" przebiegami na ponad 200 tys km - każdy z nich okazywał się jako "dawno już miniony". Po dokładnej weryfikacji (przed zakupem) w ASO BMW M-Cars Kraków, nie tylko okazało się, że przebieg jest autentyczny ale auto miało (wówczas-2020) nawet jeszcze końcówkę gwarancję w Szwajcarii.
Posiadamy oryginalną książkę serwisową z pieczęciami od EMIL FREY czyli autoryzowanego dystrybutora BWM w Genewie (na zdjęciach) oraz już nasze wpisy z serwisu BMW w Krakowie (przeglądy, wymiany klocków, filtrów w tym paliwa, drobne naprawy)
Menu wyświetlacza jest w 100 % po polsku, mapy aktualne.
Obecny przebieg (oczywiście do sprawdzenia w dowolnym serwisie BWM - tam najpewniej) i za jego autentyczność ręczymy w 100%. Obecnie samochód jest użytkowany wyłącznie okazjonalnie, najlepszym dowodem jest jego historia (polecam sprawdzić VIN) na stronie rządowej (historiapojazdu.gov.p), z której wynika że w ostatnim roku (ponad) przejechało około 1600 km.
Opisuję to wszystko może z lekką przesadą ale 11 letnie auta tej klasy (z tym silnikiem - najmocniejsza wersja jaka wtedy była) i z takim, autentycznym przebiegiem to naprawdę gratka.
Szczegóły:
Nie dubluję detali technicznych, są podane w ogłoszeniu i w razie "w" - służą pomocą telefoniczną.
Z najważniejszych rzeczy:
- dajemy 2 oryginalne kluczyki
- oryginalna książka ASO (papierowa, wpisy jeszcze ze Szwajcarii) serwisowa z udokumentowanymi przeglądami (w tym ASO BMW M-Cars, już za naszej "kadencji"), wymianami, naprawami etc.
- zaraz po zakupie auta (koniec 2020) zakupiliśmy komplet nowych, doskonałych opon zimowych Pirelli Sottozero 3 RUN FLAT (homologacja BMW, 100 H), jednych z najlepszych jakie są do tego aut - dodajemy oczywiście, auto wciąż na nich jest.
- w sezonie letnim (czyli 2021) zakupione zostały opony letnie Dunlop Sp Sport Maxx GT RUN FLAT - dokładamy.
- w roku 2021 został założony (demontowany) HAK w autoryzowanej firmie - używamy bagażnika na rowery elektryczne montowanego na haku właśnie.
Ogólny opis stanu technicznego:
Auto było zawsze na bieżąco serwisowane, wcześniej (przed w/w "służbówką") robiło normalne przebiegi, łącznie zrobiliśmy nim prawie 40.000. Wymieniane na bieżąco klocki, płyny, filtry, olej (zawsze oryginał w/g zaleceń BWM), zarówno silnik i skrzynia pracują perfekcyjnie od zakupu. Największe przebiegi robił "wakacyjnie" (Alpy 2 x rok, wakacje letnie za granicą etc, miasto)
- Po zakupie w roku 2020 (wyłącznie ze zdrowego rozsądku) został wymieniony olej i filtr w skrzyni biegów (dość kosztowna operacja, ASO - 3500 PLN), oleje w mostach etc. - zapobiegawczo. Plus - olej w skrzyni Xdrive, filtr paliwa etc.
Wszystko pracuje perfekcyjnie, skrzynia działa idealnie, silnik bez grama wycieków, suchutki. Silnik, osłona przed zdjęciami do sprzedaży nie były myte.
- Auto było i jest w 100 % bezwypadkowe. Przy zakupie (XI.2020), poprzedni właściciel poinformował nas, że był malowany prawy przedni błotnik i są drobne "ryski" (pajączki) na zderzaku przednim - to jedyna jego "stłuczka". Ostatnie zdjęcie w ogłoszeniu, pochodzi jeszcze od poprzedniego właściciela (dał mi je przy zakupie na dowód zdarzenia) i pokazuje wyraźnie zarysowany zderzak jeszcze przed naprawą, którą on zrobił w 2020.
Stąd też informacja na osi czasu pojazdu z pocz roku (25.01.20) o zdarzeniu drogowym i ponownym badaniu (pozytywnym). Lakier (poza błotnikiem) w 100 % oryginalny, sprawdzałem przed zakupem. Kolejne zdjęcie (już spod naszego domu) pokazuje stan obecny prawego błotnika i zderzaka, czyli bez skaz.
- Na tylnym zderzaku (prawa strona) jest delikatne wgniecenie i obtarcie lakieru (moja wina sprzed roku). Nie naprawiałem, sprawa niemal niewidoczna, naprawa, jeżeli w ogóle potrzebna (lekkie podgięcia zderzaka, ewent malowanie punktowe) to koszt rzędu paruset złotych. Pokazuję to na jednym ze zdjęć.
Samochód jest w stanie naprawdę idealnym, nie ma żadnych ukrytych wad ani napraw do wykonania (pomijam w/w kosmetykę - jak już), wszystko zawsze było zadbane na bieżąco, w końcu - nie "na handel" a dla bezpieczeństwa rodziny.
Jazda Tą Becią, z przyśpieszeniem 5,5 sec do 100 km (2 turbiny, 313 Km, moment obrotowy rzędu 650 Nm :)) daje niezapomniane wrażenia a do tego przy względnej oszczędności. Niemniej, nie do ścigania było kupione a dla komfortowej jazdy z rodziną z głową :)
Auto użytkowane było głównie przeze mnie (ponad 30 lat stażu) i żonę - sporadycznie.
Skrzynia: 8 biegów, tryby: ECO, NORMAL i SPORT (5,5 sec / 100 km)
Tapicerka: kapitalny (mam nadzieję, że zdjęcia i Wasze monitory oddadzą ten kolor) ciepły, jasny brąz z nutą pomarańczy. Stan idealny, nie wygniecione, czyste - to także najlepszy dowód na stan auta i przebieg.
Auto ma pełną nawigację, skrętne ksenony, panoramiczny szyber dach (szczelny, suchy i w zasadzie nieużywany), elektryka foteli przednich (oba podgrzewane) z regulacją odcinków lędźwiowo - krzyżowych, możliwość przewozu nart (bez użycia box'a - składany środkowy moduł kanapy, widać na zdjęciach), możemy dołożyć ekstra kołnierz BWM, który ułatwia transport (nie był na wyposażeniu).
Otwieranie typu "keyless" (wystarczy stać przy aucie z kluczykiem) i dotknąć klamki od wewnętrznej strony (kierowca / pasażer) - auto jest otwarte. Klamki podświetlane.
Więcej informacji chętnie udzielę tel, preferuję rozmowę a nie sms.
Pozdrawiam, zapraszam na jazdę próbną (Kraków - Kliny, południe)
Robert