BMW Z4 sprowadzone w zeszłym roku z Niemiec jako baza pod indywidualny projekt roadstera robionego na 400-500HP. Unikatowa wersja z 3 litrowym silnikiem M54B30 i automatyczną skrzynią biegów ZF 5HP19 (nie mylić z awaryjnymi pseudoautomatami SMG). W Niemczech ceny tych modeli w całkiem przeciętnym stanie zaczynają się od 15 tys. euro. Sprzedawany przeze mnie egzemplarz miał niegroźną kolizję, uderzony w prawy przód. Z uwagi na kompleksową rekonstrukcję samochodu nie miała ona żadnego znaczenia, ale chciałbym zaoszczędzić czasu zarówno sobie jak i osobom szukającym bezwypadkowych "perełek". Prace przy tym projekcie zaczęły się od całkowitego demontażu samochodu. Goła karoseria została poddana myciu ciśnieniowemu a następnie został położony nowy lakier. Podwozie zostało zakonserwowane wielowarstwowo preparatami na bazie kauczuku. Zawieszenia zostały złożone na nowych elementach. Amortyzatory, sprężyny, wahacze, łożyska, tuleje, poduszki, opony, itd. są fabrycznie nowe. Wadliwy w tych modelach układ elektronicznego wspomagania kierownicy został zmieniony na hydrauliczny, tak jak to ma miejsce w BMW Z4 M. Wszystkie elementy tego układu czyli przekładnia kierownicza, pompa wspomagania, przewody hydrauliczne również są fabrycznie nowe. Układ hamulcowy został zmieniony na bardziej wydajny z nowymi większymi wentylowanymi tarczami i nowymi dużymi zaciskami hamulcowymi. Z uwagi na planowany upgrade silnika na grubsze zostały wymienione również półosie napędowe. W silniku wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry oraz profilaktycznie uszczelniacze wału korbowego, świece zapłonowe, pompa wody, koło pasowe, wszystkie paski i rolki. Skrzynia biegów po wymianie oleju i filtra. Układ klimatyzacji z fabrycznie nową chłodnicą i agregatem. Dach po profesjonalnej renowacji i konserwacji. Zimą miałem się brać za modyfikację silnika do 400-500HP ale niestety zmuszony jestem do zmiany planów. Bez wątpienia najbardziej doinwestowane Z4 w kraju w cenie która i tak nie rekompensuje nakładów poniesionych na doprowadzenie samochodu do obecnego stanu technicznego.