Wersja poliftowa. Zakupiony przeze mnie w styczniu tego roku, planowałem pojeździć nim ~3 lata, ale jednak zdecydowałem się zamienić na model z większym silnikiem.
Badanie techniczne ważne do 20.09.2025, ubezpieczenie OC do 23.09.2025 (przekazuję wraz z autem). VIN VF7GJKFWC93091154
Wyprodukowany 2003, pierwsza rejestracja (Niemcy) 02.2004.
W Polsce po raz pierwszy zarejestrowany 18.09.2021r. z przebiegiem 188 tys. km.
Kto takim jeździł, wie że to auto doskonałe, dla kogoś kto auto kupuje z praktycznych względów. Nie dość, że pomieści wygodnie 5 osób (3 pełne siedzenia z tyłu), to jeszcze przewiezie mnóstwo rzeczy w bagażniku (ponad 600 litrów pojemności). Jak trzeba przewieźć coś większego, to złożenie drugiego rzędu siedzeń trwa 5 sekund i mamy wręcz auto dostawcze z pojemnością na poziomie 2800 litrów. Oficjalnie auto może przewieźć 517 kg (nieoficjalnie dużo więcej - sprawdzałem na moim poprzednim egzemplarzu, tylko ciiii ;))
Ogromną zaletą tego auta jest to, że części zamienne kosztują grosze i są łatwo dostępne.
Przebieg aktualny to 225 tys. km (auto w eksploatacji), silnik jak na swój wiek w bardzo dobrym stanie.
Odpala bez problemu, pracuje równo. Wcześniej posiadany przeze mnie model(z takim samym silnikiem) zrobił 350 tys. km i spokojnie mógłby zrobić więcej.
Opony wielosezonowe 185/65 R14 (przód Nokian WeatherProof, tył Continental AllSeasonContact w wersji o podwyższonym indeksie nośności) powinny przejechać jeszcze z 20-30 tys. km. Nowy akumulator - zakupiony w styczniu. Felgi proste, koła wyważone pod koniec marca. Do auta dorzucam dodatkowe 4 koła z felgami stalowymi 14 cali.
Spalanie w trasie 7,00 w mieście, 9,00 litrów Pb95 (dane z połowy kwietnia).
Wyposażenie:
- ABS
- elektryczne szyby kierowcy i pasażera
- wspomaganie kierownicy
- elektrycznie sterowane lusterko boczne pasażera (z jakiegoś powodu lusterko kierowcy sterowane ręcznie)
- klimatyzacja
- centralny zamek
- 4 poduszki powietrzne
- drzwi tylne przesuwne z obu stron
- ISOFIX w tylnej kanapie x2
- podłokietniki przy przednich fotelach
- składane stoliki(widoczne na zdjęciach - super sprawa w podróży)
- roleta bagażnika
- 6 głośników i oryginalne radio CD (włącza się, ale nie wiem czy na pewno działa - nie korzystam)
- włączone tzw. "światła skandynawskie", czyli automatycznie włączane światła mijania
1000 km temu wymieniłem w nim:
- końcówki drążków kierowniczych L/P
- sworznie wahaczy L/P
- końcówki stabilizatorów L/P
- piastę koła prawego wraz z łożyskiem
2000 km temu zleciłem regenerację alternatora w wyspecjalizowanym warsztacie oraz wymieniłem pasek wieloklinowy
Oprócz powyższych:
- podreperowałem wieszak koła zapasowego
- wykonałem geometrię zawieszenia przedniego po wymianie elementów zawieszenia (z tyłu jest belka skrętna, której nie poddaje się geometrii)
- wymieniłem czujnik położenia przepustnicy (na używany, ale oryginalny)
- wymieniłem przepustnicę (używana, ale oryginalna)
- wypraliśmy tapicerkę
Przy przebiegu 221 tys. km.:
- wymieniono olej silnikowy oraz filtr
- wymieniono klocki hamulcowe przód
- wymieniono amortyzatory w belce z tyłu
- wymieniono wycieraczki przód (Bosch)
Przy przebiegu 211 tys. km:
- wymieniono chłodnicę klimatyzacji
- naprawiono przewody klimatyzacji
- wymieniono dmuchawę powietrza
Przy przebiegu 204 tys. km:
- wymieniono elementy hamulców tył (bębny)
- wymieniono tarcze hamulcowe przód
- wymieniono olej w skrzyni biegów
- wymieniono rezystor nawiewu wentylatora
Przy przebiegu 192 tys. km wymieniono rozrząd
Z rzeczy istotnych:
1. Klimatyzacja jest, lecz niestety aktualnie nie działa. Zorientowałem się niedawno i nie miałem jeszcze czasu na dokładniejszą diagnostykę. Wstępnie wygląda na uszkodzenie cewki kompresora (nowy zamiennik kosztuje 75 zł na Allegro).
2. P0420 - wskazuje na nieprawidłową pracę katalizatora lub problemy w układzie, który z nim współpracuje - nie widać fizycznych uszkodzeń ani oznak typowych dla takich. Obstawiam raczej niewłaściwą pracę którejś z sond lambda, albo konieczność przeczyszczenia katalizatora, albo związek z:
P0414 - błąd systemu wtrysku powietrza wtórnego - pompa powietrza wtórnego nie działa, nowy zamiennik albo używany OE kosztują ~170 zł
Dodatkowo informuję o:
1114 / permanent fault - L.H. front wheel sensor - prawdopodobnie uszkodzony czujnik ABS w lewym przednim kole.
3. Przed kolejnym badaniem technicznym w aucie trzeba naprawić progi. Progi mam zakupione, czekały na naprawę, ale zarzuciłem ją ze względu na wymianę na kolejny egzemplarz. Zakupione progi dołączam do auta.
4. Dołączam także błotnik prawy przód w kolorze nadwozia (dla chcącego do lekkiej naprawy lakierniczej). Obecny warto wymienić.
5. Brak anteny do radia.
6. Lewy błotnik z przodu, jak widać na zdjęciu, ma lekką wgniotkę.
Jeszcze kilka lat temu nie spojrzałbym na Berlingo, a przypadek 3 lata temu sprawił, że mam już trzecie (dlatego ten egzemplarz sprzedaję) i na razie zmiany na inny model nie planuję. Idealne do dojazdów do pracy, na budowę, na wypady z dzieciakami, do przewożenia choinki, rowerów, mebli, na przeprowadzkę, no po prostu genialne "daily".
Zapraszam do kontaktu.