W sierpniu 2021 samochód został sprowadzony z Francji po stłuczce z przodu i naprawiony przez pierwszego właściciela w Polsce. Kupiłem go w 2022 roku i jako drugi samochód służył mi na dłuższych trasach, wyjazdach na nurkowanie z dużą ilością sprzętu, bądź „micro-camperowych” wyjazdy z modułem campingowym. Mój średni przebieg roczny wynosił poniżej 10tyś km, a odkąd mieszkam w Warszawie dodatkowy samochód przestał być potrzebny. Obecny przebieg to 149tyś, ale samochód mnie stoi, więc co jakąś trasę wzrasta.
Niezawodny silnik HDI, jeszcze bez problemowego AdBlue. Bogate jak na Berlingo wyposażenie (czujnik zmierzchu, deszczu, doświetlanie zakrętów), dodatkowo dołożone tylne czujniki parkowania oraz moduł bluetooth do połączenia radia z telefonem. Choć brakuje tempomatu, to można go dołożyć niewielkim kosztem montażu sterownika, czujnika i zdjęcia blokady w komputerze.
Obecnie samochód jest na oponach zimowych z bieżnikiem 7mm. Cytryna regularnie serwisowana, po wymianie rozrządu, olej wymieniany, co ok 10 tysięcy, świeżo po serwisie klimy. Nigdy problemu z przeglądem. W dowodzie rejestracyjnym widnieje norma Euro 5.
- Listopad 2024 (143.375 km) - serwis klimatyzacji z napełnieniem czynnika
- Marzec 2024 (141.600 km) - wymiana oleju
- Lipiec 2023 (138.464 km) - wymiana łączników drążków stabilizatora i półosi z przodu, klaksonu
- Sierpień 2022 (118.774 km) - wymiana rozrządu, alternatora (START/STOP) i termostatu
Stan lakieru nie jest idealny, co widać na zdjęciach. Berlingo miało dla mnie wartość bardziej użytkową niż kolekcjonerską. Na zdjęciach jest widoczna dłuższa rysa na boku i otarcie parkingowe przedniego zderzaka. Na przedniej szybie jest niewielki odprysk, z którym żyję od roku i pewnie można go dodatkowo zabezpieczyć. Powyższe mankamenty uwzględniłem w cenie.
Moduł campingowy i bagażnik rowerowy widoczne na zdjęciach, nie są częścią oferty, nie są też uwzględnione w cenie ogłoszenia. Moduł jest również dostępny na sprzedaż osobno.