Do sprzedaży Citroen Berlingo L2 (long) z powiększonym bagażnikiem.
Wyprodukowany w 2019 roku. Rejestracja 11.2019.
Kupiony w salonie w czerwcu 2020.
5 miejsc, silnik 1,5 blue HDI.
W 2021 roku wydłużona gwarancja do 200 tysięcy kilometrów lub listopada 2025.
Pierwsze 115 tysięcy kilometrów bezawaryjne. Auto jeździło głównie w trasy pomiędzy dużymi miastami, użytkowane przez jednego, odpowiedzialnego pracownika.
Serwisowane tylko w ASO. Przy przebiegu ok. 115 tysięcy km awaria silnika – zerwanie dolnego paska rozrządu. Ponad miesiąc w serwisie i wymiana silnika na nowy. Po wymianie silnika zauważalny spadek spalania, ok. 0,5-0,8 l/100 km - auto nadal używane przez tego samego człowieka z tą samą kulturą jazdy, więc łatwo to było zauważyć.
W przedziale 120 – 160 tysięcy km przebiegu kilka awarii układu oczyszczania spalin. Wymieniona sonda, wtryskiwacz, jakieś elementy sterowania oraz zbiornik adblue – na gwarancji. Przy przebiegu ok. 160 tysięcy km na przeglądzie stwierdzono nieszczelność skrzyni biegów. Dwa razy ją uszczelniano (w ramach gwarancji), by przy przebiegu ok. 185 tysięcy km wymienić ją na nową – w ramach gwarancji. Przy okazji wymiany skrzyni biegów wymiana łożyska sprzęgła. Wcześniej przy przebiegu ok. 180 tysięcy km wymiana filtra cząstek stałych (DPF) i ponowna wymiana wtrysku adblue. Ostatnia rzecz, która była robiona to wymiana zaworów klimatyzacji ze względu na nieszczelność układu – wymieniono na gwarancji przy przebiegu ok. 190 tysięcy km. Wtedy też wymieniono hydrauliczną pompkę sprzęgła (stwierdzono nieszczelność – także w ramach gwarancji)
Podsumowując: obecnie auto ma ok. 194 tysiące km przebiegu, z czego silnik ok. 80 tysięcy, filtr cząstek stałych ok. 15 tysięcy km a skrzynia biegów ok. 10 tysięcy km przebiegu.
Do tego auto ma gwarancję do 200 tysięcy km lub listopada 2025. Można więc sobie sprawdzić pojazd u zaufanego diagnosty lub mechanika i poprawić (w ramach gwarancji), co wymaga poprawy.
Cena 45000 zł brutto. Wystawiamy fakturę VAT, więc jeśli kupujesz do firmy… auto będzie kosztować cię mniej - o szczegóły spytaj swoją księgowość.
Ciekawe cechy (patrząc od przodu):
- światła mijania z żarówkami H7 – bardzo łatwa wymiana bez konieczności wizyty w serwisie;
- bardzo wygodna półka nad przednią szybą - wszystkie podręczne rzeczy masz na wyciągnięcie ręki bez konieczności otwierania schowka;
- środkowe lusterko wsteczne z systemem przyciemniania - barany na autostradzie mrugają mniej irytująco.
- duży schowek przed kierownicą, w którym można przechowywać np. dokumentację samochodu czy tradycyjne mapy.
- klasyczny schowek przed fotelem pasażera - najtrudniej dostępny. Tam w zasadzie szukamy tylko wtedy, jak już nigdzie indziej nie znaleźliśmy, ponieważ jest jeszcze wielki schowek między pasażerem a przednią szybą, tam można schować artykuły drugiej potrzeby;
- uchwyty na napoje: jedna z fajniejszych rzeczy w tym samochodzie. Osobny uchwyt dla kierowcy i osobny dla pasażera. Głębokie gniazda wytłoczone w kątach podszybia zupełnie nie ograniczają widoczności przy pełnym dostępie do napoju bez konieczności odrywania wzroku od drogi;
- fotele „kapitańskie” z przodu. Ciekawa opcja zwłaszcza w trasie - można sobie opuścić podłokietnik;
- jeśli jesteśmy przy układzie foteli, zdecydowanym atutem jest brak zabudowy pomiędzy nimi. Podczas gdy auto stało w serwisie gwarancyjnym, mieliśmy w ramach kontraktu samochody zastępcze i np. Peugeot Rifter zupełnie się nie sprawdził - niby taki sam, ale zabudowana przestrzeń między fotelami z przodu uniemożliwia swobodne przemieszczanie się pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera bez wychodzenia na zewnątrz. Kto pracuje z notebookiem w samochodzie rozumie dyskomfort ustawienia go w fotelu kierowcy…
- relingi dachowe wzdłużne - bardzo praktyczna rzecz pozwalająca na montaż bagażnika dachowego w różnych konfiguracjach. Są to tzw. relingi otwarte z przestrzenią między relingiem a dachem - naszym zdaniem najlepsze rozwiązanie, które od jakiegoś czasu zastępowane są listwami zamkniętymi;
- szyby z tyłu są przyciemniane - bardzo dobra funkcja, jeśli nie chcemy, aby wszyscy oglądali, co mamy w środku;
- naprawdę wielki bagażnik - można spakować wszystko, co potrzebujemy plus więcej - w efektywnym zapakowaniu bagażnika pomaga otwierana szyba niezależnie od klapy;
- hak holowniczy - ten samochód nie jest demonem mocy, więc do ciężkich przyczep raczej się nie nadaje, ale lekkimi lub ażurowymi konstrukcjami nigdy nie było problemu;
- koło zapasowe - jest pełnowymiarowe, schowane w gnieździe zewnętrznym pod bagażnikiem. Nigdy nie było używane, ale jeśli wierzyć przeglądom ASO, śruba otwierająca była regularnie konserwowana podczas każdego przeglądu serwisowego.
Wyposażenie pojazdu i udogodnienia:
- Silnik 1,5 blue HDI.
- Manualna skrzynia biegów – 5.
- Elektryczne szyby przód i tył.
- Zestaw audio z czterema głośnikami (przód i tył).