Fiat Ducato - 1
Fiat Ducato - 2
Fiat Ducato - 3

1 / 4

Fiat Ducato - 1
Fiat Ducato - 2
Fiat Ducato - 3

Najważniejsze

Przebieg

118 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Minivan

Pojemność skokowa

2 500 cm3

Moc

75 KM

Opis

Witam,

Do sprzedania mam idealny zestaw turystyczny: super stylowy kamper + jeszcze bardziej odjechany tandem. Taka gratka nie zdarza się co dzień…

Samochód to kamper w zabudowie Dethleffs na Fiacie Ducato z 1992 roku z silnikiem 2.5 D i przebiegiem 118tyś. Km. Auto kupione latem 2020 roku i od tego czasu zrobiło 7 tyś. Km, a niski przebieg to jedna z jego wielu zalet, choć nie jest też wolne od wad. Zacznijmy jednak od plusów.

Samochód zarejestrowany jako pojazd zabytkowy, co wiąże się z szeregiem korzyści: wieczny przegląd (choć, o czym niżej, technicznie w świetnym stanie) i 70% zniżki na OC, które wykupić można np. tylko na miesiąc – nie ma obowiązku zachowywania ciągłości polisy. W moim przypadku OC to koszt niecałych 600 zł za rok, także stojąc, nie kosztuje nic… a jednak. Z racji na swój status nie zatrzymają go też żadne strefy czystego transportu.

Od zakupu prowadzę książkę serwisową, w której wyszczególnione zostały wszystkie naprawy: od wymiany rozrządu, uszczelnień, pompy wody, przez naprawy w zawieszeniu, czy wymianę sprzęgła, na wymianach oleju i filtrów (ostatnie 26.02.2025) kończąc. Auto ma wymienione na nowe lampy, linkę licznika i kilka innych drobiazgów, które nie zostały ujęte w książce. Zależało mi na tym, by technicznie było ono zawsze w dobrym stanie, i tak też jest. Kosztowało to sporo.

Obecnie na aucie nie ma rdzy. Rama i podwozie zdrowe. Jestem jej pewny. Jedyna rdza, jaka wystąpiła na aucie, to bąbel na podszybiu – wymieniony został cały element.

Samochód ma wygłuszoną matami butylowymi kabinę kierowcy: podłoga, drzwi, gródź i maska. Plus 10 do komfortu jazdy. Teraz, przy 90 na godzinę można w nim rozmawiać. Auto zarejestrowane na 6 osób. Z doświadczenia wiem, że prześpi się w nim 5, choć wygodnie bytować w nim będzie dla 3-4. Kamper ma jednak doskonały układ wnętrza, które pomieści całkiem spore grono – biesiadowaliśmy w nim przy winie w 9 osób i każdy miał miejsce do siedzenia… gabaryty pojazdu to inny jego wyjątkowy atut. We wnętrzu wyprostowany stoi nawet dwu-metrowiec, a jednocześnie, wymiary zewnętrzne kamperka pozwalają zaparkować nim na dowolnym miejscu postojowym, co – przy genialnej wręcz zwrotności (zawraca w miejscu!) - czyni go świetnym pojazdem do turystyki miejskiej. Bardzo zwracałem na to uwagę szukając auta i polecam to też innym.

W części mieszkalnej wymienione zostały wszystkie trzy okna dachowe – model identyczny z oryginalnym. Ogrzewanie gazowe działa perfekcyjnie – zmieniony został reduktor i wężyk. Auto ma funkcję elektrycznego podgrzewania reduktora, co ułatwia korzystanie z gazu zimą, oraz sygnalizację zużycia gazu. Funkcje te wymagają jednak przerobienia reduktora – oryginalny nie spełniał wymogów bezpieczeństwa, nowy zaś nie był oryginalnie przystosowany do obsługi takich udogodnień. Ale da się to zrobić.

W aucie wymienione oświetlenie na ledowe, a akumulator zmienił pierwotne swoje miejsce za fotelem pasażera i pofrunął do jednej ze skrzyń. Względy estetyczno, praktyczne. W skrzyni znalazła też miejsce przetwornica 230V. Na ramie pod bagażnik dachowy zainstalowany 150W panel słoneczny. Akumulator pokładowy doładowywany jest też z alternatora (rozwiązanie oryginalne), więc prądu nie powinno zabraknąć nawet biwakując na dziko.

Kuchenka i lodówka sprawne.

A teraz braki.

Auto kupiłem ze zdemontowaną instalacją wodną. Odbudowałem instalację, ale jeszcze nie całkowicie. Z podziemi wyrwałem 90 litrowy unikatowy zbiornik na wodę (kryje się pod siedzeniami kierowcy i pasażera, co pozwala oszczędzić tyyyyle miejsca w części mieszkalnej). Kupiłem nowy bojler – model identyczny z oryginalnym, bo truma produkuje je, bez zmian, od 30 lat. Zakup zeszłoroczny, na gwarancji (obecnie, jakieś 5000zł). Zainstalowałem nową toaletę chemiczną (zgodnie z oryginałem, ale lepszą, bo z kółkami). Całość nie używana ani razu. Woda zimna i ciepła jest, choć, ale tylko w zlewie kuchennym.

Z innych czeluści wygrzebałem unikatowy dla tego modelu zlew łazienkowy (600zł…), który jednak wciąż czeka na zainstalowanie. Największym wyzwaniem – choć bez przesady – jest popękany brodzik. Koszt rekonstrukcji szacuję na jakieś 2000 zł, a jak ktoś umie w żywicach, to i taniej.

Auto miał też ‘przygody’. Poprzedni właściciel, cofając, uderzył w coś wieszakiem na rowery. Szkoda została naprawiona poprawnie – konsultowałem to z fachowcem od kamperów – ale pozostały po niej ślady: Wzmocnienia z blachy ryflowanej przy mocowaniu wieszaka na rowery oraz pęknięcie poszycia – zaklejone, szczelne, choć widoczne.

Podczas mojej eksploatacji połamałem (odnawiany, Cholerka, wcześniej) zderzak przedni. To o tyle fortunna usterka, że w miejscu uszkodzenia znajduje się ucho do holowania auta, a oryginalnie Dethleffs nie przewidział tu otworu rewizyjnego… no, ale zderzak do połatania. Jakieś 1000zł.

Inne braki to: połamane prowadnice rolet okien. Rolety (jedna lekko uszkodzona). Markiza jest, a jakoby jej nie było. Dla złotej rączki do naprawy, a dla purystów do wymiany.

Do kampera dorzucam stylowy rower: tandem typu cruiser, marki Medano model Artist Color Plus. Nosi pewne ślady użytkowania (głównie na rączkach), ale jest w pełni sprawny (przeglądy co rok) i stanowi doskonałe uzupełnienie kamperowych przygód. Rozbijesz obóz, wypakujesz garnki i okazuje się, że zapomniałeś kupić papier toaletowy? Nie musisz zwijać całego obozowiska – a wierz mi, inaczej się nie da – żeby pojechać kamperem po zakupy. Tandemem, dwie dorosłe osoby, bez większego problemu są w stanie przejechać dystans 40 km. O zaletach jako oryginalny środek transportu do zwiedzania okolicy pisać tu już chyba nie muszę…. Szerokie opony i bardzo wygodne siedziska sprawiają, że tandemowi nie straszne są boczne szlaki, a po szosie idzie jak zły! Więcej grzechów nie pamiętam ...

 

10 maja 2025 2:42

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Fiat

Model pojazdu

Ducato

Kolor

Beżowy

Liczba drzwi

3

Liczba miejsc

6

Rok produkcji

1992

Generacja

I (1981-1993)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

47000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo
Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Rafał

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2024

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store