Do sprzedania Focus (kupiony grudzień 2021) 1,5 diesel, 120 koni, norma emisji spalin 6,2.
Samchód serwisowany w autoryzowanym serwisie Ford, wszystko, każda wizyta oraz zakres serwisu do sprawdzenia w aplikacji FordPass.
Przebieg autostradowy, samochód nie jeździł po mieście, zdezaktywowany system start/stop od nowości, tankowany tylko paliwem bez biododatków ( tzw B0!)
Świeżo po wymienie rozrządu oraz oleju ( Ravenol ECS 0W-20), filtrów itp.
Pragnę zwrócić uwagę, że silnik pozbawiony jest wady wcześniejszych silników 1,5 EcoBlue, tj. wyciągającego się łańcuszka wałków rozrządu.
Ten samochód ma juz poprawiony łańcuszek rozrządu na 8mm ( w czerwcu 2022 roku Ford oficjalnie zaczął stosować 8mm łańcuszki oraz koła wałków rozrządu).
Zwracajcie Panstwo na to uwagę, gdyż wymiana rozrządu z wałkami z wersji 7mm na 8mm to koszt ok. 10 000 PLN!
W samochodzie nic nie puka, nie stuka, zawieszenie pracuje jak w nowym samochodzie, nie ma poprzecieranej tapicerki, jest on w stanie lepszym niż wiekszość takich Fordów z przebiegiem 100 000 km.
Samochód z polskiego salonu, każdy kilometr przebiegu jest udokumentowany, Niemiec nie płakał jak sprzedawał, nie gonił do granicy, nie dzwoni do tej pory, żeby posłuchać silnika ;)
Spalanie samochodu to ok 5 litrów. Realne, podczes normalnej jazdy.
Austostradowe prędkosci ( czyli nieco powyżej 140 km/h) to ok 5,2 litra.
Jazda po aglomeracji śląskiej to ok 4,9 litra.
Jest to nowa kontrukcja silnika diesla, z dodatkiem AdBlue ( ekologia tfu!), jednak dzięki nowej konktrukcji samochód ten pracuje cicho i w zupełnie innej kulturze niż silniki diesla które Państwo znacie.
Cicho i kulturalnie jak silnik benzynowy.
Oczywiście siknik wyposażony we wszystkie systemy kontroli i "uszlachetniania" emisji spalin, które przewidział producent oraz Unia Europejska.
Nic nie wycinane, zaślepiane czy zaklejane gumą do żucia.
Nie było do niego tankowane paliwo z ekododatkami, które zapychają filtry, ekologię czy wtryskiwacze.
Prowadzi się pewnie i lekko, zawieszenie, jak to w Fordach, sztywne i dobrze utrzymujące samochód w zadanym torze jazdy, a do tego odpowiednio komfortowe.
To mój już któryś Ford, mam jeszcze jednego Focusa, ale tamten jest niesprzedawalny, gdyż ma poł miliona kilometrów i dalej bezproblemowo jeździ ( też diesel).
Samochód nie ma żadnych wad ukrytych, niczego nie zataiłem, zgadzam się na sprawdzenie samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej, można przyjeźdzać ze szwagrem, kłaść sie pod samochodem, kopać w opony.
Jeżeli okaże się, że coś w samochodzie niezgodne będzie z moim opisem, zwracam koszty przyjazdu oraz od siebie dorzuce słoik domowej fasolki po bretońsku na mały głód. ;)
Samochód, tak jak stoi, po zatankowaniu do pełna dowiezie Was w dwolne miejsce oddalone od miejsca zaparkowania o ponad 1000 km.
Po ponownym zatankowaniu spokojnie na drugim baku wrócicie. Baz przygód. Nieważne czy wracać będziecie z Gibraltaru, czy mrozów rosyjskiego Jakucka ( tak, tak pali w największe mrozy).
Polecam powroty nocami, swiatła w technologii LED bardzo dobrze oświetlają drogę.
Posiada system czytania znaków, kontoroli pasa ruchu, funkcje lokalizacji GPS, sprawdzanie stanu paliwa, AdBlue na telefonie, otwieranie smartfonem ( nie wiem, nie probowałem nigdy, ale jak ktoś ciekawy, możemy na miejscu próbować).
Po wcześniejszym telefonie można obejrzeć samochód o dowolnej porze.
Posiada przegląd, ubezpieczenie, bak paliwa ( czyli na jakieś 1000 km), prawie cały bak AdBlue, dwa komplety kół na lato i zimę.
Jak to mówią: wsiadać i jechać ;)