Na sprzedaż Ford Focus MK3 w dynamicznej wersji ST-Line z bardzo solidnym silnikiem 2.0 TDCi (DW10F – jednostka grupy PSA).
Moc podniesiona z fabrycznych 150 KM do 205 KM – to ten sam silnik, który występował w wersji Focus ST 185 KM.
Auto pochodzi z polskiego salonu!
Informacje podstawowe:
- Rok produkcji: 2017
- Wersja: ST-Line
- Silnik: 2.0 TDCi (diesel), DW10F
- Przebieg: 230 613 km
- Moc: 205 KM
- Skrzynia: manualna
- Kolor: Red Race
- Salon Polska
- Drugi właściciel w kraju
- Pełna dokumentacja serwisowa + faktury
- Ubezpieczenie: 13.08.2025 r.
- Badanie techniczne: 5.05.2026 r.
Historia użytkowania:
Jestem właścicielem od 5 lat – po zakupie samochodu przebieg wynosił 164 tys. km, a ja użytkowałem go głównie w weekendy i na długich trasach, co sprawia, że przebieg to głównie autostrady.
Regularnie serwisowany – olej wymieniany co 10–12 tys. km (obecnie zalany Liqui Moly).
Zadbany, bezawaryjny – nigdy mnie nie zawiódł.
W ciągu użytkowania wymieniłem:
- kompletny rozrządu (przy 180 tys. km)
- pompę podciśnienia (vacuum) – puściła uszczelka a ja nie lubię półśrodków i płacić dwa razy za wymianę.
- pompę wysokiego ciśnienia – z czasem również puściła uszczelka i głośno pracowała.
- zawór EGR – pęknieta obudowa, typowa ustarka dla tej częśći.
- kompletne sprzęgło
- przód i tył wygłuszony + wymiana głośników na lepsze
- Wszystkie części wymieniane były na oryginalne lub wysokiej jakości zamienniki (duża dostępność z powodu pasujących części np. z Peugota)
Każde auto z przebiegiem 180-230 tys. km przechodzi podobne naprawy, jak wymiana rozrządu, pompy podciśnienia, czy zaworu EGR. Kupując to auto, masz spokój przynajmniej do 300 tys. km, gdzie prawdopodobnie będzie trzeba wymienić łańcuszek na wałkach, co jest naturalnym procesem eksploatacyjnym w tych silnikach. Dzięki temu masz pewność, że samochód jest gotowy na kolejne lata bez większych zmartwień.
Auto było do 2020 r. serwisowane w ASO. Od tego czasu prowadziłem pełną dokumentację napraw i przeglądów.
Co pół roku profesjonalne czyszczenie w studiu autodetailingowym + woskowanie lakieru.
Obecnie na 18" oponach Michelin Pilot Sport 5 – kupione 2 lata temu. Zimówek brak
Wyposażenie (najważniejsze):
- skrętne biksenony
- podgrzewana kierownica i fotele
- podgrzewana przednia szyba
- czujniki parkowania przód/tył + system samodzielnego parkowania
- automatyczne światła drogowe
- asystent pasa ruchu
- tempomat
- system multimedialny Sync 3
- Android Auto / Apple CarPlay
- Bluetooth + zestaw głośnomówiący
- GPS
- system bezkluczykowego uruchamiania, otwieranie tradycyjne z pilota.
- wspomaganie ruszania pod górę
- Active City Stop
- rozpoznawanie znaków drogowych
- żaluzja (roleta) na przed przednią chłodnicą - ogranicza dopływ zimnego powietrza do chłodnicy, co skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika. System działa automatycznie — w zależności od temperatury i warunków jazdy żaluzja samoczynnie się otwiera lub zamyka
- wewnętrzna nagrzewnica (PTC) - uruchamia się automatycznie przy temperaturze zewnętrznej poniżej +10°C. Już po krótkiej chwili od uruchomienia silnika zaczyna wdmuchiwać do wnętrza letnie powietrze.
Focus ST-Line to nie tylko świetne wyposażenie, ale też duża frajda z jazdy.
Zawieszenie jest fabrycznie usztywnione względem zwykłych wersji – dzięki temu samochód prowadzi się bardzo pewnie, a w zakrętach „trzyma się drogi jak przyklejony”.
Dodatkowa moc 205 KM daje świetną elastyczność, a mimo to spalanie w trasie to jedynie 6–7 l/100 km.
Stylistycznie auto wciąż wygląda świeżo – dynamiczna linia nadwozia, sportowe detale ST-Line i czerwony lakier Red Race wciąż przyciągają spojrzenia i... uśmiech kierowcy.
Wady – uczciwie:
Auto kupione po szkodzie – lakierowany był cały prawy bok.
Na masce pojawił się bąbel lakierniczy.
Dokładka przedniego zderzaka jest przyrysowana – wynik kolizji z workiem na autostradzie (uszkodzenie niemal niewidoczne).
Auto ma drobne (normalne) ślady użytkowania, jak na swój wiek – mikrorysy, ryski itp., ale ogólnie prezentuje się bardzo dobrze.
W mojej historii użytkowania auta miałem jedną przycierkę, w której wymieniony został przedni prawy błotnik oraz pomalowany zderzak. W związku z tym, że z tyłu znajduje się pływający zderzak, który ocierał o rant błotnika, doszło do wytarcia lakieru (jest to wada fabryczna Focusa). Wobec tego, błotnik i zderzak zostały pomalowane, a dodatkowo ranty zabezpieczone folią ochronną, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.
Zadbany, dynamiczny, świetnie wyposażony Focus z udanym silnikiem i pełną historią serwisową. Gotowy do jazdy, bez żadnych ukrytych niespodzianek.
Auto sprzedaję z powodu zmiany auta – osoba prywatna.
Zapraszam do kontaktu i obejrzenia samochodu na żywo!