Ford Focus - 1
Ford Focus - 2
Ford Focus - 3
Ford Focus - 4
Ford Focus - 5
Ford Focus - 6
Ford Focus - 7
Ford Focus - 8
Ford Focus - 9
Ford Focus - 10
Ford Focus - 11
Ford Focus - 12
Ford Focus - 13
Ford Focus - 14
Ford Focus - 15
Ford Focus - 16

1 / 17

Ford Focus - 1
Ford Focus - 2
Ford Focus - 3
Ford Focus - 4
Ford Focus - 5
Ford Focus - 6
Ford Focus - 7
Ford Focus - 8
Ford Focus - 9
Ford Focus - 10
Ford Focus - 11
Ford Focus - 12
Ford Focus - 13
Ford Focus - 14
Ford Focus - 15
Ford Focus - 16

Najważniejsze

Przebieg

230 613 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kombi

Pojemność skokowa

1 997 cm3

Moc

150 KM

Opis

Na sprzedaż Ford Focus MK3 w dynamicznej wersji ST-Line z bardzo solidnym silnikiem 2.0 TDCi (DW10F – jednostka grupy PSA).

Moc podniesiona z fabrycznych 150 KM do 205 KM – to ten sam silnik, który występował w wersji Focus ST 185 KM.

Auto pochodzi z polskiego salonu!


Informacje podstawowe:

  • Rok produkcji: 2017
  • Wersja: ST-Line
  • Silnik: 2.0 TDCi (diesel), DW10F
  • Przebieg: 230 613 km
  • Moc: 205 KM
  • Skrzynia: manualna
  • Kolor: Red Race
  • Salon Polska
  • Drugi właściciel w kraju
  • Pełna dokumentacja serwisowa + faktury
  • Ubezpieczenie: 13.08.2025 r.
  • Badanie techniczne: 5.05.2026 r.


Historia użytkowania:

Jestem właścicielem od 5 lat – po zakupie samochodu przebieg wynosił 164 tys. km, a ja użytkowałem go głównie w weekendy i na długich trasach, co sprawia, że przebieg to głównie autostrady.

Regularnie serwisowany – olej wymieniany co 10–12 tys. km (obecnie zalany Liqui Moly).

Zadbany, bezawaryjny – nigdy mnie nie zawiódł.


W ciągu użytkowania wymieniłem:

  • kompletny rozrządu (przy 180 tys. km)
  • pompę podciśnienia (vacuum) – puściła uszczelka a ja nie lubię półśrodków i płacić dwa razy za wymianę.
  • pompę wysokiego ciśnienia – z czasem również puściła uszczelka i głośno pracowała.
  • zawór EGR – pęknieta obudowa, typowa ustarka dla tej częśći.
  • kompletne sprzęgło
  • przód i tył wygłuszony + wymiana głośników na lepsze
  • Wszystkie części wymieniane były na oryginalne lub wysokiej jakości zamienniki (duża dostępność z powodu pasujących części np. z Peugota)


Każde auto z przebiegiem 180-230 tys. km przechodzi podobne naprawy, jak wymiana rozrządu, pompy podciśnienia, czy zaworu EGR. Kupując to auto, masz spokój przynajmniej do 300 tys. km, gdzie prawdopodobnie będzie trzeba wymienić łańcuszek na wałkach, co jest naturalnym procesem eksploatacyjnym w tych silnikach. Dzięki temu masz pewność, że samochód jest gotowy na kolejne lata bez większych zmartwień.


Auto było do 2020 r. serwisowane w ASO. Od tego czasu prowadziłem pełną dokumentację napraw i przeglądów.

Co pół roku profesjonalne czyszczenie w studiu autodetailingowym + woskowanie lakieru.

Obecnie na 18" oponach Michelin Pilot Sport 5 – kupione 2 lata temu. Zimówek brak


Wyposażenie (najważniejsze):

  • skrętne biksenony
  • podgrzewana kierownica i fotele
  • podgrzewana przednia szyba
  • czujniki parkowania przód/tył + system samodzielnego parkowania
  • automatyczne światła drogowe
  • asystent pasa ruchu
  • tempomat
  • system multimedialny Sync 3
  • Android Auto / Apple CarPlay
  • Bluetooth + zestaw głośnomówiący
  • GPS
  • system bezkluczykowego uruchamiania, otwieranie tradycyjne z pilota.
  • wspomaganie ruszania pod górę
  • Active City Stop
  • rozpoznawanie znaków drogowych
  • żaluzja (roleta) na przed przednią chłodnicą - ogranicza dopływ zimnego powietrza do chłodnicy, co skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika. System działa automatycznie — w zależności od temperatury i warunków jazdy żaluzja samoczynnie się otwiera lub zamyka
  • wewnętrzna nagrzewnica (PTC) - uruchamia się automatycznie przy temperaturze zewnętrznej poniżej +10°C. Już po krótkiej chwili od uruchomienia silnika zaczyna wdmuchiwać do wnętrza letnie powietrze.


Focus ST-Line to nie tylko świetne wyposażenie, ale też duża frajda z jazdy.

Zawieszenie jest fabrycznie usztywnione względem zwykłych wersji – dzięki temu samochód prowadzi się bardzo pewnie, a w zakrętach „trzyma się drogi jak przyklejony”.

Dodatkowa moc 205 KM daje świetną elastyczność, a mimo to spalanie w trasie to jedynie 6–7 l/100 km.


Stylistycznie auto wciąż wygląda świeżo – dynamiczna linia nadwozia, sportowe detale ST-Line i czerwony lakier Red Race wciąż przyciągają spojrzenia i... uśmiech kierowcy.


Wady – uczciwie:

Auto kupione po szkodzie – lakierowany był cały prawy bok.

Na masce pojawił się bąbel lakierniczy.

Dokładka przedniego zderzaka jest przyrysowana – wynik kolizji z workiem na autostradzie (uszkodzenie niemal niewidoczne).

Auto ma drobne (normalne) ślady użytkowania, jak na swój wiek – mikrorysy, ryski itp., ale ogólnie prezentuje się bardzo dobrze.
W mojej historii użytkowania auta miałem jedną przycierkę, w której wymieniony został przedni prawy błotnik oraz pomalowany zderzak. W związku z tym, że z tyłu znajduje się pływający zderzak, który ocierał o rant błotnika, doszło do wytarcia lakieru (jest to wada fabryczna Focusa). Wobec tego, błotnik i zderzak zostały pomalowane, a dodatkowo ranty zabezpieczone folią ochronną, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.


Zadbany, dynamiczny, świetnie wyposażony Focus z udanym silnikiem i pełną historią serwisową. Gotowy do jazdy, bez żadnych ukrytych niespodzianek.

Auto sprzedaję z powodu zmiany auta – osoba prywatna.


Zapraszam do kontaktu i obejrzenia samochodu na żywo!

 

9 czerwca 2025 10:26

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Ford

Model pojazdu

Focus

Kolor

Czerwony

Liczba drzwi

4

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2017

Generacja

Mk3 (2010-2018)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

14/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

39500

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Android Auto

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nagłośnienia

Ekran dotykowy

Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Łukasz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2014

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store