1 / 21
Najważniejsze
Przebieg
205 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
1 997 cm3
Moc
140 KM
Opis
Szanowni Państwo, wystawiam na sprzedaż Mondeo MK4, które jeździ dzielnie w rodzinie od 2015 roku, a od 2018 roku jest w moich rękach. Nie oszczędzałem na tym samochodzie, serwisowane na bieżąco (prowadzona książka serwisowa) - odwdzięczyło się bezawaryjną jazdą przez ok. 10 lat. Woziło nas na wakacje, dojeżdżało do pracy, służyło na co dzień przy zakupach. Kto rozważa zakup tego modelu zna jego zalety - duże, komfortowe, bardzo pojemne auto.
Informacje ogólne:
- silnik: diesel 2.0 TDCi 140 KM 103 kW,
- rocznik: 2010,
- VIN: WF0EXXGBBEAB62483,
- przebieg: 205 tys. km (stan na 12/2025),
- spalanie: ~7,2 litra w cyklu mieszanym (prowadzę statystyki po każdym tankowaniu od 2019 roku),
- ubezpieczenie do 03/2026,
- badanie techniczne ważne do 11/2026.
Dlaczego sprzedaję? Dlatego, że od ok. 3 lat pracuję zdalnie. Mamy drugi samochód, więc to decyzja z rozsądku. Uwielbiam to auto za jego uniwersalność, wygodę i pojemność, ale jako, że przez ostatnie dwa lata Ford zrobił łącznie ok. 10 tysięcy km i większość czasu stoi pod blokiem - podjąłem decyzję o sprzedaży.
Z historii pojazdu warto odnotować, że jest ofiarą gradobicia w 2020 roku. Większość wgniotek wyciągnięta - te, które pozostały, nie przyciągają już takiej uwagi. Szyby bez szwanku. Lewe drzwi (przód i tył) wymienione w ASO po przygodzie parkingowej 12/2018 z OC sprawcy. Przy drzwiach prawych nie udało się ustalić sprawcy - przetarcie widoczne na zdjęciach. Nad wlewem paliwa pod światło widać, że auto było malowane (powierzchnia ok. 20x10 cm) - przyczyna nieznana, sprawa dotyczy jeszcze poprzedniego właściciela. Samochód jeździł regularnie, nie szpeci to wizualnie, więc nie zdecydowałem się na poprawki lakiernicze.
Wnętrze bardzo zadbane. Tapicerka przód/tył prana minimum raz w roku. Właściciel niepalący (pasażerowie również mieli permanentny zakaz). Karoseria regularnie zabezpieczana woskiem (obecnie kończy leżeć House of Wax Sapphire) i podbijana QD przy codziennej pielęgnacji. Dbałem, jak umiałem najlepiej.
Wyposażenie:
- uruchomienie silnika z przycisku (keyless),
- klimatyzacja dwustrefowa,
- elektryczne szyby i lusterka,
- światła ksenon przód,
- radio Sony (obsługa USB, minijack, BT),
- nagłośnienie Ford ("niebieskie" głośniki),
- Bluetooth,
- zegary Convers z komunikacją w języku PL,
- doświetlanie zakrętów,
- podgrzewana szyba przód i tył,
- czujniki parkowania tył,
- tempomat,
- dwa piloty,
- pełnowymiarowe koło zapasowe z podnośnikiem i kluczem,
- mata ochronna w bagażniku,
- alufelgi 16" (2x): komplet letni i zimowy,
- śruby zabezpieczające do felg.
Stan techniczny bardzo dobry. Całość napraw udokumentowana we wspomnianej wcześniej książce serwisowej. Ostatnio wykonane:
- 09/2025 - wymiana sprężyn i odbojów amortyzatorów tył,
- 07/2025 - zawór regulowania ciśnienia doładowania, czujnik kopiowania sygnału turbo,
- 11/2024 - wymiana tulei tylnych (cukierków),
- 05/2024 - wymiana simeringów wału, wymiana pompy wody, regeneracja pompy CR,
- 03/2024 - regeneracja turbosprężarki,
- 06/2022 - wymiana chłodnicy, uzupełnienie czynnika w klimatyzacji,
- 04/2022 - wymiana zamków przód (prawy i lewy) - w zimie otwierają się bez problemu,
- 03/2022 - wymiana akumulatora.
Rozrząd zrobiony w 2020 roku przy przebiegu ok. 170 tysięcy km (od tego czasu przejechane ok. 35 tysięcy).
Aby pozostać w pełni transparentnym - obecnie zauważone mankamenty:
- odnotowana nieszczelność wydechu (mam dokładne zdjęcie, gdzie widać przerwę kilku mm na łączeniu - nic poważnego),
- tempomat w ostatnim czasie nie zawsze się uruchamia,
- początkiem jesieni zaczął schodzić lakier z klapy bagażnika.
Na wyposażeniu zostawiam dwie kamery Viofo A119 (przód i tył), bo szkoda ich demontować. Oprócz jazdy, korzystałem z nich jako monitoringu parkingowego, przełączając na czas postoju zasilanie na powerbank (stąd przedłużacz przy podłokietniku). Ciężko mi było dostać rozsądny uchwyt na telefon, zatem zostawiam też ten montowany w miejscu CD, bo nie używałem napędu (mając do dyspozycji pendrive w schowku).
Auto stoi na kołach zimowych. W cenę sprzedaży wchodzi też komplet letni (5x108, 16", 7,0J ET50) na oponach Nokian Wetproof 215/55 R16 97 V XL z 2021 roku.
Możliwość obejrzenia w Krakowie (Nowa Huta lub Bieżanów) po wcześniejszym umówieniu. Wysyłka nie wchodzi w grę ;) Zachęcam do obejrzenia galerii - jeśli coś bardziej Państwa zainteresuje, nie widzę żadnych przeciwwskazań, żeby wykonać dodatkowe ujęcia. Otomoto może degradować jakość zdjęć, więc polecam się, aby podesłać je w pełnej rozdzielczości.
Reasumując: żegnam się z Fordem z ciężkim sercem. Wierzę, że nowy właściciel będzie miał z niego wiele radości. Solidny silnik, bieżący serwis, duża wygoda w trasach i pojemność ładunkowa to największe atuty sprzedawanego przeze mnie egzemplarza. Jeśli szukają Państwo właśnie takiego samochodu, to zachęcam do kontaktu - auto gotowe do jazdy.
W przypadku pytań, pozostaję do dyspozycji mailowej lub telefonicznej pod numerem .
Z wyrazami szacunku,
Mariusz
2 grudnia 2025 21:19
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Ford
Model pojazdu
Mondeo
Wersja
2.0 TDCi Titanium
Kolor
Srebrny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2010
Generacja
Mk4 (2007-2014)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu
Informacje o sprzedającym
Mariusz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie