1 / 27
Najważniejsze
Przebieg
257 700 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
1 997 cm3
Moc
180 KM
Opis
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2015 rok, 180 KM z automatyczną skrzynią biegów.
Auto zakupione przeze mnie w 10.2021 przy przebiegu ok 221tys. kilometrów. Przez okres posiadania zrobiłem autem ok 36 tys. kilometrów i dziś stan jego licznika to ok 257 tys. kilometrów.
Ten przebieg wziął się w większości z tego, że auto jeździło głównie w długie, wakacyjne trasy. Rzadko zdarzało się jeździć autem typowo po mieście lub do pracy, unikałem tego.
Auto było zakupione właśnie w celu jeżdżenia w trasy i pod tym kątem było użytkowane i spisywało się rewelacyjnie. Auto ciche i wygodne. Dobrze trzyma się drogi, jest stabilne i sztywne – pewne w prowadzeniu, choć to duże auto. Jazda nie męczy kierowcy, fotele są bardzo wygodne. Miejsca dla kierowcy i pasażerów jest bardzo dużo. Bagażnik też spory. Fotele tylne kładą się na płasko licując z podłogą bagażnika.
Jeśli chodzi o silnik to działa bardzo dobrze. Nie kopci, pracuje równo, nie bierze oleju, jest elastyczny. Po zmianie mocy na 180 KM zmniejszyło się spalanie.
Skrzynia biegów, również pracuje bez problemów – nie szarpie, zmienia biegi płynnie. Działa bardzo dobrze.
Poprzedni właściciel sprowadził auto z Belgii.
Jest to niemal najwyższa wersja wyposażenia - GOLD Edition i posiada ona między innymi:
• Panoramiczny, otwierany dach;
• Światła FULL LED przód I tył;
• Ostrzeganie przed zderzeniem (awaryjne ostrzeganie i hamowanie);
• Line assist;
• Automatyczne światła przód;
• Automatyczne lusterka;
• Czujniki zmierzchu;
• Czujniki deszczu;
• Czujniki przód i tył;
• Czujniki martwego pola;
• Asystent automatycznego parkowania równoległego;
• System bez kluczykowy keyless;
• Tempomat adaptacyjny i standardowy;
• Ambient light;
• Radio SONY z BT – SYNC2;
• Wbudowany zestaw głośnomówiący;
• Skórzana tapicerka;
• Skórzana kierownica;
• Podgrzewane siedzenia z przodu;
• Radio z subwooferem;
• Elektryczna klapa bagażnika;
• Podłokietniki;
• Klimatyzacja automatyczna dwu-strefowa;
• Elektryczne regulowane siedzenia z pamięcią dla 3 osób;
• Centralne zamki;
• Abs, esp etc.;
• Alufelgi 18”;
• Automatyczny (chowany) hak z tyłu;
Niedługo po zakupie obowiązkowo wymieniłem wszystkie oleje i filtry oraz rozrząd (więc dziś rozrząd ma przebieg 36 tys. km).
Olej wymieniałem zawsze na jesieni rok do roku. Przy wymianie oleju używałem 5w30 Castrol. Wymieniałem wtedy również filtry: paliwa, powietrza i oleju. Filtr kabinowy wymieniałem w lato wraz z odgrzybianiem klimatyzacji.
W październiku 2024 w aucie zostało zrobione:
• Wymiana amortyzatorów tył;
• Wymiana klocków i tarcz tył;
• Wymiana wahacza lewy przód;
• Wymiana oleju silnikowego;
• Uszczelnienie miski olejowej;
• Wymiana korka spustowego oleju;
• Wymiana oleju w skrzyni automatycznej – statyczna (zalecana);
• Uszczelnienie mechatroniki skrzyni biegów;
• Sprawdzono też skrzynię biegów pod kątem błędów w oprogramowaniu – nie stwierdzono.
Oraz na wiosnę 2025 roku:
• Wymiana termostatu;
Na w/w naprawy wydałem łącznie ponad 7 tysięcy złotych.
Auto niestety ma też kilka minusów.
• Odprysk lakieru na prawym tylnym błotniku (zdjęcie) – nieduży. Nie zachodzi rdzą.
• Auto stoi na zimowych oponach, ponieważ te letnie w mojej ocenie są do wymiany. Letnie opony oczywiście są w cenie auta – w ocenie przyszłego kupującego czy nadają się do dalszego użytkowania.
• Uszkodzony czujnik/zawór w prawym tylnym kole – zgłasza błąd, oraz delikatnie puszcza powietrze (raz w miesiącu ok 1bar trzeba dopompować).
• Kamerka cofania – losowo raz na kilkanaście razy się nie włącza. Podobno typowa sprawa dla tego modelu i problem to zaśniedziałe styki we wtyczce. Sprawa prosta dla majsterkowicza.
Są też, rzeczy, które samodzielnie zrobiłem:
• Zwiększyłem mu moc z 150 KM do 180 KM – komputerem, na zasadzie wyboru mapy, bez typowego kodowania. Oprogramowanie na to pozwalało.
• Wyłączyłem system start-stop;
• Włączyłem mu subwoofer, który jest fabrycznie wyłączony. Słuchanie obecnie muzyki to ogromny skok w jakości;
• Włączyłem kontrolę ruchu poprzecznego przy cofaniu;
• Włączyłem tylne światła LED przy hamowaniu;
• Wymieniłem parę żarówek na tyle ze zwykłych na ledowe z canbus;
• Włączyłem cyfrowy prędkościomierz;
• Włączyłem polskie menu;
• Włączyłem antykradzieżową blokadę skrzyni biegów (blokada, gdy samochód nie wykryje kluczyka).
Spalanie w trasie to realnie 6,3 l, tryb mieszany 7,5l.
Auto sprzedaję głównie z powodu, że jest rzadko użytkowane i szkoda, aby stało w garażu.
Ubezpieczenie do 01.11.2025, przegląd do 04.10.2025.
Cena 40 900 zł – do negocjacji.
Zapraszam do kontaktu.
Mateusz
26 sierpnia 2025 19:23
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Ford
Model pojazdu
Mondeo
Wersja
2.0 TDCi Gold Edition PowerShift
Kolor
Szary
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2015
Generacja
Mk5 (2014-)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
Ekran dotykowy
Informacje o sprzedającym
Mateusz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2021
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie