Sprzedaję Forda, który służył mi ostatnie 5 lat i którym przejechałem ponad 60 tysięcy kilometrów, wliczając w to wycieczki na drugi koniec Europy - auto niezawodne, absurdalnie tanie w eksploatacji, a przy tym niesamowicie wygodne i nawet dosyć dynamiczne. Manualna, 6-biegowa skrzynia zapewnia przyspieszenie poniżej 10s do setki, a jak się uprzeć, to można i ponad 200 km/h pojechać. Podczas typowej jazdy miejskiej (Poznań) spalanie utrzymuje się poniżej 8 litrów ropy, a na trasie bez problemu można zejść poniżej 5,5 litra na 100 km. Spełnia normę emisji spalin Euro 4, zatem wjedzie nawet do centrum Berlina (mam naklejkę, ale ta wystawiana jest na numer rejestracyjny).
Auto wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem, które zawstydza niejedno auto z obecnej oferty salonów:
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna (100% sprawna - co roku serwisowana z minimalnymi ubytkami czynnika);
- podgrzewane przednie fotele;
- elektryczna regulacja fotela kierowcy (+ manualna regulacja odcinka lędźwiowego);
- podgrzewana przednia i tylna szyba;
- podgrzewane i elektrycznie regulowane oraz elektrycznie składane lusterka;
- elektrycznie sterowane wszystkie szyby;
- czujnik parkowania przód i tył z wizualizacją na ekranie;
- skrętne reflektory soczewkowe i doświetlanie zakrętów;
- tempomat z regulacją co do kilometra;
- wyświetlacz Convers+ na zegarach po odblokowaniu wszystkich funkcji (np. temperatura cieczy i napięcie na akumulatorze);
- czujnik ciśnienia w oponach;
- sterowanie głosem;
- moduł Bluetooth dla telefonu;
- radio Sony Premium z CD i AUX (miniJack 3,5mm);
- półskórzana tapicerka;
- 2x isofix na tylnej kanapie;
- demontowalny hak;
- roleta bagażnika;
- bezkluczykowe wejście i odpalanie auta;
- zamykanie/otwieranie szyb z pilota;
- 17" felgi aluminiowe (proste, ale wizualnie raczej średnio).
Dodatkowo do auta dorzucam:
- komplet opon zimowych (starczą na jeszcze 2 sezony, auto sprzedaję na letnich - też jeszcze 2 sezony wytrzymają);
- dwa uchwyty na tablet/telefon w zagłówkach;
- ładowarkę magSafe dla telefonów Apple;
- przewód lightning-miniJack (audio);
- przedłużacz do gniazda zapalniczki.
Od strony technicznej auto jest w bardzo dobrej kondycji - świeżo po przeglądzie na stacji diagnostycznej i niedawno po serwisie zawieszenia (wymiana kilku gum i łączników). W ubiegłym roku przed zimą wymieniłem akumulator, a chwilę wcześniej w ramach ubezpieczenia wymieniono przednią szybę (pękła od odprysku) - wstawiono zamiennik, ale też z podgrzewaniem. W tamtym roku auto było też w ASO na akcji serwisowej, w której wymieniono na nową poduszkę powietrzną kierowcy. Jeszcze wcześniej, około 3 lata temu i 35 tys. km wcześniej wymienione zostało sprzęgło i tarcze oraz klocki hamulcowe. Auto co roku ma wymieniane wszystkie filtry oraz olej (5W30). Ogólnie nadal jest w ciągłej eksploatacji i na ten moment nie wymaga żadnych napraw. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie idealnym - trudno, aby było po 17 latach użytkowania...
Z mankamentów należy wymienić:
- liczne niezbyt głębokie zarysowania wokół całego auta (od gałęzi i dzieci...);
- prawy próg dosyć mocno już chrupie rdza - auto garażuję, więc problem mocno nie postępuje, ale pewnie trzeba się tym zająć;
- na masce i przednim zderzaku licznie występują odpryski;
- tylny zderzak jest "po przejściach", a na prawym słupku B jest dziura - w takim stanie kupiłem i nie naprawiałem;
- wewnątrz nie działa gniazdo zapalniczki przednie i tylne - obecnie pociągnięty został przedłużacz z bagażnika (tam działa).
- fotel kierowcy jest rozpruty na lewym boczku i nieco skrzypi.
Wszystko powyższe widać na załączonych zdjęciach i filmie.
Auto ma ważne jeszcze kilka miesięcy ubezpieczenie i przegląd. Przebieg podany w ogłoszeniu może się delikatnie zwiększać, jako że autem nadal sporadycznie się przemieszczam, a sprzedaję, jako że korzystam obecnie ze służbowego.